דנה אידיסיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דנה אידיסיס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1986 (בת 38 בערך)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דנה אידיסיס (נולדה ב-1986) היא במאית, מחזאית, ותסריטאית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אידיסיס נולדה בניו יורק לבמאי והתסריטאי בנצי אידיסיס. גדלה ברמת גן ולמדה בתיכון בליך. לאחר השירות הצבאי התחילה ללמוד בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב אולם עזבה אחרי חודשיים לאחר שחשה שהמסגרת אינה מתאימה לה. בהמשך למדה שלוש שנים תסריטאות אצל שלומי מושקוביץ.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטה הראשון של אידיסיס, 'סרט בר מצווה' השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל דוקאביב 2013, שודר ב-yes והוקרן ברחבי הארץ. במרכז הסרט עומד גיא, אחיה האוטיסט של אידיסיס. בהמשך הייתה שותפה לפיתוח וכתיבת סדרות שונות לטלוויזיה (ביניהן להיות איתה (עונה 2) ותאג"ד (עונה 2). כתבה את המחזה "איטרוף", עיבוד לנובלה של דויד גרוסמן, שביים אביה בנצי אידיסיס ואשר זכתה בתיאטרונטו, וכן את המחזה "למי שייך קסם היופי" (בשיתוף עם מיכל ורשאי) שזכה בפסטיבל ב'צוותא'.

בשנת 2018 יצרה עם יובל שפרמן את הסדרה המצליחה על הספקטרום שזכתה בשלל פרסים בינלאומיים יוקרתיים, בין השאר ב־grand prix בפסטיבל "Series Mania", בפסטיבל Golden Nymph' מונטה קרלו (הסדרה הזוכה, שחקנית ראשית ושחקן ראשי) ובפרס הראשון לסדרה הקומית ב־Seoul festival. כמו כן זכתה הסדרה ב-9 פרסי אופיר, ביניהם סדרת הדרמה הטובה ביותר, פרס התסריט והבימוי. הסדרה נרכשה לרימייק אמריקאי עבור Amazon.

בשנת 2020 כתבה את הסרט העלילתי 'הנה אנחנו' שביים ניר ברגמן. הסרט נבחר לתחרות הרשמית בפסטיבל קאן 2020.

בשנת 2024 עלתה לשידור הסדרה ברלין בלוז שכתבה על בן זוגה, השחקן איתמר רוטשילד ואשר מבוססת על התקופה בה חיו בני הזוג בברלין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אידיסיס מתגוררת ברמת גן עם בן זוגה ושתי בנותיהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.