האגודה האמריקאית לייעוץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האגודה האמריקנית לייעוץ
American Counseling Association
פעילות ייצוג היועצים בארצות הברית
מדינה ארצות הברית
מטה הארגון אלכסנדריה, וירג'יניה
נשיא ד"ר מרשה פ' אוונס
תקופת הפעילות 1952–הווה (כ־72 שנים)
www.counseling.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האגודה האמריקנית לייעוץאנגלית: American Counseling Association, בראשי תיבות: ACA) היא אגודה מקצועית המייצגת את היועצים בארצות הברית. באגודה חברים כ-45 אלף יועצים ממגוון תחומי ייעוץ, ובכך היא מהווה את האגודה הגדולה בעולם ליועצים מקצועיים.

מטרתה המוצהרת של האגודה היא "להגביר את איכות החיים בחברה באמצעות קידום התפתחותם של יועצים מקצועיים, קידום מקצוע הייעוץ, ושימוש במקצוע ובפרקטיקות של הייעוץ כדי לקדם כבוד כלפי יושרה וגיוון אנושי".[1]

האגודה נוסדה בשנת 1952 בשם "American Personnel and Guidance Association" ‏(APGA), כמיזוג של ארבע אגודות מקצועיות, שעסקו בהדרכה מקצועית, הדרכה וייעוץ, הדרכת מורים וסגל קולג'ים. ארבע אגודות עצמאיות כינסו ועידה משותפת בלוס אנג'לס, קליפורניה: האיגוד הלאומי להדרכה תעסוקתית (NVGA), האיגוד הלאומי למאמני הדרכה ומדריכים (NAGCT), איגוד כוח האדם לתלמידים לחינוך מורים (SPATE) ואגודת כוח האדם במכללה.[2] הם הקימו את איגוד כוח האדם וההדרכה האמריקני (APGA), לימים החליפו שמות בשנת 1983 לאיגוד האמריקני לייעוץ ופיתוח. ב -1 ביולי 1992, האגודה שינתה את שמה לאיגוד הייעוץ האמריקני (ACA) כדי לשקף את הקשר המשותף בין חברי האגודה וכדי לחזק את אחדות המטרה שלהם. ב-1983 שונה שמה של האגודה ל-"American Association of Counseling and Development" ‏(AACD), וב-1992 שונה שמה שוב, לשם הנוכחי.

הנהלת האגודה ממוקמת בעיר אלכסנדריה בווירג'יניה. בנוסף לאגודה קיימים 56 סניפים ברחבי ארצות הברית ומדינות נוספות בעולם. האגודה כוללת 19 מחלקות המתמחות בתחומי ייעוץ ספציפיים, כגון ייעוץ חינוכי, יצירתיות בייעוץ, ייעוץ בסוגיות להט"ב, סוגיות אתיות ודתיות בייעוץ, וכן ייעוץ בתחומי ממשל, בריאות הנפש, שיקום, עבריינות והתמכרות, עבודה קבוצתית, טיפול משפחתי וזוגי, התפתחות קריירה והכוונה לבחירת מקצוע, ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]