האחות בטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחות בטי
Nurse Betty
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ניל לביוט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סטיב גולין, גייל מוטרוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ון צ'. ריצ'רדס
ג'יימס פלמברג
עריכה ג'ואל פלוץ'
סטיבן וייסברג
שחקנים ראשיים רנה זלווגר
מורגן פרימן
כריס רוק
גרג קיניר
מוזיקה רולף קנט עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ז'אן-איב אסקופייר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Gramercy Pictures
Intermedia
חברה מפיצה USA Film
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בספטמבר 2000
משך הקרנה 110 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה שחורה
דרמה קומית
תקציב $35 מיליון
הכנסות באתר מוג'ו nursebetty
פרסים פרס גלובוס הזהב
פסטיבל הקולנוע בקאן
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האחות בטי הוא סרט אמריקאי משנת 2000 בבימויו של ניל לביוט ובכיכובה של רנה זלווגר. קומדיה שחורה, המתארת את התמוטטות העצבים שחווה מלצרית מקנזס שהייתה עדה לרצח בעלה, וכתוצאה מתחילה לעקוב באובססיביות אחר כוכב אופרת הסבון האהוב עליה. בסרט משתתפים גם גרג קיניר, מורגן פרימן, וכריס רוק

הסרט הוקרן בפסטיבל הקולנוע בקאן, וזכה בפרס התסריט הטוב ביותר. בעבור תפקידה בסרט, זכתה זלווגר בפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסרט מוזיקלי או קומדיה. 

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטי (רנה זלווגר) היא מלצרית טובת לב מעיר קטנה במדינת קנזס, אשר צופה בדבקות באופרת הסבון "סיבה לאהוב". היא לא מודעת לכך שבעלה, דל, שעובד כסוכן מכוניות, מנהל רומן עם מזכירתו ומתכנן לעזוב אותה. היא גם לא מודעת לעובדה שדל מכניס כסף בצד ממכירת סמים. 

לאחר שדל מנסה לרמות את צ'ארלי (מורגן פרימן) בעסקת סמים, הלה מופיע בפתח ביתה של בטי יחד עם רוצח שכיר שני, וסלי (כריס רוק), ושניהם מענים את דל עד שהוא מספר להם שהחביא את הסמים בתא המטען של אחד מרכבי סוכנות המכירות. כשווסלי מחליט לקרקף את דל, וכתוצאה נאלצים השהשניים להורגו, בטי - שהייתה עדה נסתרת לכל זה - נכנסת למצב דיסוציאטיבי, בו היא משוכנעת שהיא דמות מאופרת הסבון - אחות סיעודית בעלת עבר רומנטי עם המנתח שהוא הדמות הרומנטית המובילה בתוכנית. 

עוד באותו ערב, עת המשטרה והתקשורת נמצאות בביתה בעניין הרצח, בטי אורזת מזוודה ומתעלמת מהמהומה. בתחנת המשטרה בודק אותה פסיכיאטר, ומשחרר אותה לשהות בביתה של חברה. באמצע הלילה, נכנסת בטי למכוניתה ונוסעת משם. היא ממשיכה לנסוע עד אריזונה, שם היא יושבת בבר ומספרת לברמנית את סיפור חייה - שהוא חייה של הדמות מאופרת הסבון, ולא ההיסטוריה האישית של בטי. 

בינתיים, צ'ארלי ווסלי יוצאים בעקבותיה, לאחר שהבינו שכנראה המכונית שהיא נוסעת בו הוא זה עם הסמים. בזמן החיפוש אחריה, צ'ארלי מתחיל להתאהב בדמות של בטי, כפי שהוא רואה אותה בעיני רוחו - האידיאל של היופי והחן, והפתרון לכל תקוותיו האבודות.

בטי מגיעה בינתיים ללוס אנג'לס, ומנסה להתקבל למשרה כאחות, בזמן שהיא מחפשת אחר "ארוסה" האבוד, המנתח. בהיעדר מסמכים, היא אינה מתקבלת לעבודה כאחות, אז היא מתחילה לעבוד בבית מרקחת של בית החולים, לאחר שהצילה את חייו של קרבן ירי. 

בטי מתחבבת על הפציינטים במרכז הרפואי, ואף עוברת להתגורר עם רוזה, מזכירה במשרד עורכי דין אשר מנהלת שורת רומנים כואבים. רוזה מציעה את עזרתה באיתור המנתח, וכך מגלה ש"דייוויד" הוא בעצם רק דמות טלוויזיונית. היא מעמתת את בטי עם תגלית זו, ובטי בתורה משוכנעת שרוזה פשוט מקנאת בה, ודוחה מעליה את טענותיה. 

עורך הדין אצלו עובדת רוזה מציע להשתתף באירוע צדקה שם ג'ורג' מקורד (גרג קיניר) - השחקן המגלם את דייוויד המנתח - אמור להופיע. בטי פוגשת שם את ג'ורג', שבתחילה חושב להתעלם מבטי כעוד מעריצה נסחפת, אבל משהו בה מעורר את עניינו, והוא חוזר לדבר עמה. הוא משתכנע שבטי היא בעצם שחקנית שמנסה להשיג תפקיד באופרת הסבון, אז הוא זורם עם "ההצגה" שהיא נשארת בדמות במשך שעות, ואז מסיע אותה הביתה.

ג'ורג' מתחיל להתאהב בבטי, ומחליט יחד עם מפיק התוכנית ליצור עבורה דמות בסדרה - האחות בטי. כשבטי מגיעה לסט, ורואה את כל פעולות אחורי-הקלעים, זה משיב אותה בזעזוע להכרה באמצע טייק. ג'ורג' קורא לה "משוגעת", והיא יוצאת מהסטודיו בתרעומת ובהלה. 

בבית, בטי מתכוונת לארוז את דבריה ולחזור לקנזס. היא מספרת את קורותיה לרוזה, ובדיוק אז מגיעים הרוצחים השכירים. הם משיבים לעצמם את הסמים מהמכונית, ואז מתלבטים מה לעשות עם שתי הנשים. בזמן שהם מתלבטים, מגיעים גם השריף והעיתונאי מעירה של בטי, ונהיים גם הם לבני ערובה של הרוצחים. צ'ארלי - שזו לו הפעם הראשונה שהוא בעצם פוגש את בטי - לוקח אותה לחדר השינה כדי להתוודות על רגשותיו אליה, ומספר לה שהיא האישה האידיאלית בשבילו. וסלי נשאר בסלון עם בני הערובה, ובעימות שנוצר, השריף יורה בווסלי למוות. בשלב זה, מתגלה שווסלי היה בעצם בנו של צ'ארלי. ביגונו, צ'ארלי מחליט שהוא מעדיף למות מאשר להעצר, ובמקום לרצוח את בטי, הוא יוצא אל מול כוחות המשטרה שהגיעו בינתיים והחלו לירות עליו מבחוץ, והוא נהרג. 

לאחר שהתקשורת מהללת את בטי כגיבורת המאורעות, ג'ורג' מציע לה תפקיד קבוע באופרת הסבון, למען הרייטינג. בטי היא להיט גדול, ומשתתפת בתוכנית כשלושה חודשים - מספיק זמן כדי לחסוך ללמוד בבית ספר לאחיות. בדיוק כשהקרדיטים עולים למסך, הקהל לומד שהיא סיימה את לימודיה ויצאה לטיול חלומותיה באיטליה.

השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תגובות וביקורת [עריכת קוד מקור | עריכה]

האחות בטי זכה לביקורות חיוביות ממבקרים, ויש לו רייטינג של 84% באתר Rotten Tomatoes. 

הסרט יצא לאקרנים במקום מספר 2 בקופות, עם הכנסות של 7.1 מיליון דולר בסוף שבוע הפתיחה. 

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרסי הקומדיה האמריקאים (American Comedy Awards): השחקנית המצחיקה ביותר (רנה זלווגר)
  • פרסי Black Reel: השחקן הטוב ביותר (מורגן פרימן); שחקן המשנה הטוב ביותר (כריס רוק)
  • פרסי הקולנוע העצמאי הבריטיים: הסרט הזר הטוב ביותר - אנגלית
  • פסטיבל הקולנוע בקאןהתסריט הטוב ביותר
  • פרסי אדגר אלן פו: הסרט הטוב ביותר
  • פרס גלובוס הזהב: השחקנית הטובה ביותר בסרט קומדיה (רנה זלווגר)
  • פרסי Image: שחקן המשנה המצטיין בסרט קולנוע (מורגן פרימן)
  • מבקרי הסרטים בלונדון: שחקנית השנה (רנה זלווגר)
  • פרסי Satellite: השחקנית הטובה ביותר (רנה זלווגר); סרט הקומדיה הטוב ביותר; שחקן המשנה הטוב ביותר (מורגן פרימן)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
1999: להיות ג'ון מלקוביץ'
פרס סטלייט – הסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי
2000: האחות בטי
הבא:
2001: מולין רוז'