האחים פורטיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחים פורטיס
תקופת הפעילות 1994–1996 (כשנתיים) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברים
רמי פורטיס, עמיר "ג'נגו" רוסיאנו, אורן קפלן ,יובל שפריר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האחים פורטיס הוא שמו של ההרכב המוזיקלי שליווה את רמי פורטיס בהופעות בין השנים 1994-1996.

במהלך פעילותם המשותפת הוציא פורטיס בליווי האחים פורטיס שני אלבומים וסינגל אחד:

  • שוטר פושע והענק הלוחש - יצא ב-1994 ונחשב לאלבום המצליח ביותר של פורטיס מבחינה מסחרית. פורטיס כתב, הלחין, עיבד והפיק יחד עם "האחים פורטיס". האלבום כולל בין היתר את השירים: "תלוי על הצלב", "את לא", "כחול אדמדם", "ויקטוריה", "דניאל ג'וק" ו"יש". במהלך יחסי הציבור לקידום התקליט כינה פורטיס את להקת הליווי שלו בשם "האחים פורטיס", ובקופסה אוספורטיס מיוחסים להיטי "שוטר פושע והענק הלוחש" לאחים פורטיס.
  • בשנת 1995 הוציאו "האחים פורטיס" את הסינגל "הפסיכולוג אמר", לקראת אלבום שהיה אמור להקרא "קולקציית קיץ 96". השיר, שאף צולם לו וידאו קליפ, נגנז לבסוף מהאלבום שהפך ל"איפה הסוסים" ונכלל מאוחר יותר בקופסה אוספורטיס.
  • האלבום איפה הסוסים יצא ב-1996, והוקלט באולפני גל קול. פורטיס כתב את המילים והאחים פורטיס הלחינו ועיבדו, פרט ל"איש השיש" שעובד בשיתוף עם אלי לוזון, שגם משתתף בשירה ונגינה. באלבום נכללו הלהיטים: "איפה הסוסים", "איך שניצחת", "תטרוף אותך", "איש השיש", אך האלבום לא הצליח מסחרית. לאחר סיבוב ההופעות לקידום האלבום החליט פורטיס לגנוז את הרעיון להוציא עוד תקליטים עם האחים פורטיס ועזב את "נענע דיסק" ואת ההרכב.

הרכב "האחים פורטיס" השתנה כשאל רוסיאנו שנשאר על עמדת הבס והקלידים הצטרפו נושי פז (גיטרות) ורן שמעוני (תופים). הרכב זה הפך מאוחר יותר לג'נגו אשר ליווה את עמיר רוסיאנו באלבומיו והופעותיו.

אורן קפלן, גיטריסט ההרכב המקורי, לימים הצטרף אל להקת הפאנק-האקלקטי גוגול בורדלו.

חברי ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]