האנס באוור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האנס באוור
Hans Baur
לידה 19 ביוני 1897
Ampfing, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 בפברואר 1993 (בגיל 95)
Herrsching am Ammersee, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה וסטפרידהוף עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות הלופטוואפה במלחמת העולם השנייה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1915 עריכת הנתון בוויקינתונים
דרגה גרופנפיהרר עריכת הנתון בוויקינתונים
פעולות ומבצעים
עיטורים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האנס באוורגרמנית: Hans Baur;‏ 19 ביוני 189717 בפברואר 1993) היה טייס גרמני במלחמת העולם הראשונה ולימים הפך לטייסו האישי של היטלר ולמפקד טייסת.

לבאוור הוענק עיטור צלב הברזל מדרגה ראשונה על אומץ לב במלחמת העולם הראשונה.

באוור מונה לגרופנפיהרר באס אס, ומאוחר יותר היה טייסו האישי של היטלר ומפקד טייסת "רייכסרגירונג".

הנס באוור התחתן עם אלפרידה בראור בשנת 1923. בתם היחידה אינגבורג נולדה שנה לאחר מכן. לאחר מותה של פרידה באוור מסרטן בשנת 1935, נישא באוור בשנית, כשהיטלר משמש כשושבין שלו. אשתו השנייה מריה, ממנה נולדו לו שתי בנות, מתה בגיל 46, בעת שהיה בשבי ברוסיה, בשנת 1953. אשתו השלישית, קרסנטיה, "סנטה", שרדה.[דרושה הבהרה]

בשנת 1926 הצטרף באוור למפלגה הנאצית. ב-1 באפריל 1931, טס באור בטיסת הפתיחה של קו ברלין-מינכן-רומא, שנודעה בשם הטיסה האלפינית, שבין נוסעיה היו נונטיוס אוג'ניו פיוס השנים עשר וצאר בולגריה בוריס השלישי. באוור הטיס את היטלר לראשונה במהלך הבחירות הכלליות של 1932, כאשר באוור נבחר אישית על ידי היטלר להיות טייסו הרשמי.

במלחמת העולם הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר חמש שנות בית ספר יסודי ושלוש שנות בית ספר תיכון, סיים את לימודיו התיכוניים ולאחר מכן השלים התמחות מסחרית – ואז התנדב בצבא הקיסרות הגרמנית. במהלך מלחמת העולם הראשונה, מסוף נובמבר 1915 עד ינואר 1916, הוא התגייס לחיל האוויר, קיבל הכשרה במחלקת תחליפי תעופה בשלייסהיים ולאחר מכן הוצב במחלקות חיל האוויר 1b עד מרץ 1916. לאחר מכן, עד סוף המלחמה, היה באור טייס וטייס ארטילריה במחלקת התעופה (ארטילריה) 295 b בחזית המערבית. הוא השיג תשעה ניצחונות נגד טייסים צרפתים. במהלך טיסה אחת, מטוסו של באוור חווה כשל במנוע ולאחר מכן החל לצלול, אך הוא הצליח להפעיל מחדש את המנוע.

באוור גויס לצבא הגרמני הקיסרי בשנת 1915, והתאמן בארטילריית שדה בשדה התעופה באוגסבורג. לאחר מכן הצטרף לחיל האוויר כתצפיתן ארטילרי.

במלחמת העולם השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוור, שהיה חבר באס אה ובאס אס, מעולם לא הוצב בלופטוואפה, ולכן לא דיווח למפקדו, הרמן גרינג. במקום זאת, בשנת 1936, הוא הוצב בצוות האישי של הרייכספיהרר היינריך הימלר. ב-23 בפברואר 1945 הועלה לדרגת לוטננט גנרל באס אס, ששימשה נגדו גם מבחינה פוליטית על ידי שוביו, הסובייטים.

בימים האחרונים של המלחמה שהה באוור עם היטלר בפיהררבונקר. בואור הגה תוכנית שתאפשר להיטלר להימלט מהקרב על ברלין: מטוס F1 156 סטורך של פליסלר הוחזק בכוננות ויכול היה להמריא מסלול המראה מאולתר בטירגארטן, ליד שער ברנדנבורג. עם זאת, היטלר סירב לעזוב את ברלין.

גובשה תוכנית לברוח מברלין לבעלות הברית בצד המערבי של האלבה או לצבא הגרמני מצפון. אחד הגנרלים האחרונים שנותרו בידי אדולף היטלר, בריגדפיהרר, וילהלם מונקה, חילק את חיילי ואנשי הפיהררבונקר לעשר קבוצות עיקריות.

כמשימה אחרונה על באוור, הטיל היטלר עליו לראות שמרטין בורמן יצא מברלין בשלום, עם כמה מסמכים שהיטלר הפקיד תחת חסותו. כמתנת פרידה, הפיהרר העניק לבאוור דיוקן סגלגל מפורסם של המלך הפרוסי פרידריך הגדול. את קנצלרית הרייך הם עזבו כחלק מאחת הקבוצות. במהלך בריחתו, לאחר שאיבד קשר עם בורמן, נורה באוור ברגליו, והפציעה הייתה כה חמורה עד שרגלו הימנית נקטעה מאוחר יותר, באמצעות אולר. הוא נלכד על ידי הצבא האדום בברלין, כשתוחקר, נתן להם באוור את שמו הנכון, דרגתו ואת העובדה שהוא היה טייסו האישי של היטלר, מתוך מחשבה שהדבר עשוי לזכות אותו בטיפול רפואי מיידי. הוא נכלא בברית המועצות עשר שנים, לפני ששוחרר ב־10 באוקטובר 1955 לידי צרפת, שם הוחזק בשבי עד 1957.

באוור חזר לגרמניה המערבית וב-1957 כתב את האוטוביוגרפיה שלו "Ich flog mit Mächtigen", שתרגומה הוא "טסתי עם אדירים".

מותו וקבורתו של באוור[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוור מת בהרשינג שבבוואריה מזקנה בגיל 95. במשך זמן מה שימש ביתו בהרשינג מקום עלייה לרגל לוותיקי מלחמה. בהרשינג חי ומת האדריכל של היטלר, רודריק פיק. באוור קבור בחלקת המשפחה בווסטפרידהוף במינכן, לא הרחק מקבריהם של מנהיגי האס אה ארנסט רהם ואדמונד היינץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האנס באוור בוויקישיתוף