התאחדות ההתעמלות הבין-לאומית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התאחדות ההתעמלות הבין־לאומית
FIG
ענפי ספורט התעמלות
תחום השיפוט בין-לאומי
מיקום המטה לוזאן, שווייץ
נשיא איטליהאיטליהברונו גראנדי
תאריך ייסוד 1881
מקום ייסוד לייז', בלגיה
מספר חברות 4
www.gymnastics.sport

התאחדות ההתעמלות הבין־לאומיתאנגלית: International Federation of Gymnastics; בצרפתית: Fédération Internationale de Gymnastique; בראשי תיבות: FIG) היא הפדרציה הבין־לאומית של ענף ההתעמלות התחרותית הבין־לאומית. מטה ההתאחדות נמצא בלוזאן, שווייץ. ההתאחדות נוסדה ב-23 ביולי 1881 בליאז', בלגיה מה שהופך אותה לארגון הספורט הבין־לאומי הוותיק ביותר[1]. במקור היא נקראה "הפדרציה האירופית להתעמלות" ועד לשנת 1921 היו בה שלוש חברות - בלגיה, צרפת והולנד, אולם כאשר קבוצות לא אירופאיות הצטרפו אליה, שונה שמה לזה הנוכחי, וכיום מסונפות תחתיה 128 פדרציות וארבעה איגודים יבשתיים.

ההתאחדות או הפדרציה כותבת את הכללים הקובעים את ניקוד הביצוע של המתעמלים בשבעה תחומים: התעמלות אמנותית, התעמלות מכשירים, טרמפולינה, התעמלות אירובית, התעמלות אקרובטית, פס אקרובטיקה, ופארקור.

בנוסף, הפדרציה היא הרשות האחראית לקבוע אם מתעמלים מבוגרים מספיק כדי להשתתף באולימפיאדה, זאת במטרה להגן על מתעמלים צעירים.

המוסדות המרכזיים של הפדרציה הם הנשיא וסגן הנשיא, הקונגרס, שנערך כל שנתיים, הוועד הפועל, המועצה ושבע ועדות טכניות - עבור כל אחד מהדיסציפלינות.

הסמליל של הפדרציה עוצב בשלושה צבעים - לבן, כחול וכתום - בצורת עיגול, במטרה לסמל את אחדות בעולם תוך ייצוג אחדות הזמן והמקום, כל אלה מצביעים על אופיו האוניברסלי של הספורט וההתאחדות.

מטה ההתאחדות בלוזאן, שווייץ

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ציוני דרך בהיסטוריה, באתר About (באנגלית)