היינץ מלקוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היינץ מלקוס
Heinz Melkus
לידה 20 באפריל 1928
דרזדן, רפובליקת ויימאר עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 5 בספטמבר 2005 (בגיל 77)
דרזדן, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה, גרמניה המזרחית עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היינץ מלקוסגרמנית: Heinz Melkus;‏ 20 באפריל 1928, דרזדן5 בספטמבר 2005, דרזדן), היה נהג מרוצים ואיש עסקים גרמני שפעל בגרמניה המזרחית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היינץ מלקוס נולד בדרזדן. לאביו היה אזרחות אוסטרית והוא היה בעל עסק בתחום הובלות. בשנות ה-30 היינץ קיבל אזרחות גרמנית. הוא למד בבית הספר והתעניין בטייס. בימים האחרונים של מלחמת העולם השנייה הוא קיבל רישיון טייס. בגלל ההפצצות המשפחה עזבה את העיר והסתתרה בהרים. לאחר סיום המלחמה הם חזרו לדרזדן. תקופה מסוימת העסק של אביו פעל אך נסגר בלחץ השלטונות. היינץ מלקוס החל לעבוד בהובלות במקביל החל להתעניין במרוצי מכוניות. הוא התחתן בשנת 1949 ובשנת 1950 נולד בנו הבכור.

במהלך שנות ה-50 מלקוס החל להשתתף במרוצי מכוניות וזכה בפרסים. הוא היה אלוף גרמניה המזרחית מספר פעמים והגיע למקום ראשון במרוצי מכוניות שנערכו במדינות הגוש הסובייטי. בסך הכל מלקוס היה אלוף גרמניה המזרחית חמש פעמים והתחרה עד לשנת 1977. עד לשנת 1977 הוא השתתף בכ-200 מרוצי מכוניות.

בשנות ה-60 הוא הקים חברה לייצור מכוניות מרוץ ומכוניות ספורט על בסיס מכוניות של Wartburg. במספר מרוצים הוא התחרה במכוניות שבנה בעצמו. מכונית מדגם Melkus RS 1000 הייתה הכי מוצלחת ונבנו 100 יחידות מדגם זה. כמו מלקוס עצמו מכוניות שלו התחרו במרוצי פורמולה 3 ו-Formula Junior. החברה נסגרה בשנת 1986.

לאחר איחוד גרמניה מקלוס פתח חברה למכירת מכוניות של BMW באזורים שונים במזרח גרמניה. העסק היה מוצלח והתפתח במהרה.

בנים של היינץ מלקוס ונכדו המשיכו במסורת משפחתית והיו נהגי מכוניות מרוץ מוצלחים.

מלקוס נפטר בשנת 2005 בעקבות מחלת לב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא היינץ מלקוס בוויקישיתוף