המעשה הטוב של מיקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המעשה הטוב של מיקי
Mickey's Good Deed
הכרזה הקולנועית של הסרט
הכרזה הקולנועית של הסרט
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני
פינטו קולביג
מוזיקה ברט לואיס
אנימטור ג'וני קאנון, לס קלארק, פרנצ'י דה טרמודן, נורם פרגוסון, קלייד ג'רונימי, הארדי גרמטקי, דיק לנדי, טום פאלמר, בן שרפסטין[1]
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 9 בדצמבר 1932 (הקרנה מוגבלת)[2]
17 בדצמבר 1932 (הקרנה מורחבת)[3]
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

המעשה הטוב של מיקיאנגלית: Mickey's Good Deed) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1932 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי יונייטד ארטיסטס. הסרט מתרחש בתקופת חג המולד והשפל הגדול שהיה באותו הזמן, והוא מתמקד במעשה הצדקה של מיקי מאוס לשמח משפחה ענייה בחג המולד. הסרט בוים על ידי ברט גילט וכולל מלאכת דיבוב של וולט דיסני ופינטו קולביג.[1] זהו הסרט החמישים בסדרת סרטי "מיקי מאוס" וה-14 שיצא באותה השנה.[4]

הסרט הופץ באופן מוגבל ב-9 בדצמבר 1932 לפני הפצתו הנרחבת ב-17 בדצמבר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי מאוס מופיע כנגן רחוב שמנגן את "Adeste Fideles" (אנ') בצ'לו בעוד פלוטו מיילל. מספר אנשים זורקים מטבעות בספל של מיקי ומיקי מאחל להם חג שמח. אבל כשמיקי הולך לקנות אוכל, הוא מגלה לחרדתו שהכוס שלו מלאה במסמרים, אומים ובורגים.

בסופו של דבר, מיקי מגיע לביתה של משפחת חזירים עשירה ומתחיל לנגן בחוץ. בתוך הבית, ילד בשם אדלברט ממשיך לסרב לצעצועים שונים שאביו והמשרת מגישים לו. אדלברט נכנס להתקף זעם, וצועק שהוא רוצה את פלוטו כששמע את הכלב שר בחוץ. המשרת יוצא החוצה ומציע למיקי כסף עבור פלוטו פעם אחר פעם, אבל מיקי מסרב ופלוטו נושך אותו. בעודם בורחים, מיקי מפיל את הצ'לו שלו ומזחלת רתומה לסוס דורסת והורסת אותו.

מיקי ופלוטו נתקלים מאוחר יותר בבית של משפחת חתולים ענייה. אמא יושבת ליד השולחן בוכה ומיקי ופלוטו רואים בתמונה שאב המשפחה (שדומה להפליא לפיט) נמצא בכלא ולאמא אין כסף לאוכל או לצעצועים. נפעם רגשית מהסצנה אשר ראה, מיקי חוזר לבית העשיר ומוכר בעל כורחו את פלוטו. עם הכסף, מיקי קונה צעצועים ומזון למשפחת החתולים ולאימם, שכעת היא נוחרת בעוד הוא חוזר לביתם ומסדר את הסחורה בלבוש סנטה קלאוס. הוא בקושי מצליח לשמור על שקט עד שהוא התגנב מהבית, בדיוק בזמן לראות את החתלתולים מתעוררים ומוצאים את כל הצעצועים שהשאיר. מיקי עוזב מרוצה מכך שעזר למשפחת החתולים לחגוג חג מולד שמח.

בינתיים, בבית העשיר, אדלברט מייסר את פלוטו וקושר חפצים, כולל עוף צלוי, על זנבו של פלוטו תוך כדי שהוא משליך שלל דברים לעבר אביו. האב המתוסכל לבסוף מבקש מהמשרת לזרוק את הכלב כשאדלברט משליך מעץ חג המולד כמו קלע, לפני שהוא מכה את ישבנו של אדלברט. לאחר מכן פלוטו עוקב אחר עקבותיו של מיקי למקום בו הוא מוצא את העכבר הבודד יושב מול מדורה יחד עם בובת שלג בצורת פלוטו. פלוטו מתחפר בשלג ומוציא את ראשו מהחלק העליון של הבובה ומפתיע את מיקי. שני החברים חולקים בשמחה את העוף הצלוי של משפחת החזירים לארוחת חג המולד עם איחודם מחדש.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"המעשה הטוב של מיקי" הוא הסרט המצויר הראשון בסדרת "מיקי מאוס" שפותח עם RCA's Photophone, מערכת השמע המסונכרן המוקדמת בתעשיית הסרטים. בנוסף זה היה סרטו השני של מיקי עם נושא על חג המולד, אחרי הסרט "היתומים של מיקי" משנת 1931.

במהדורות מסוימות במדיה הביתית, הסרט נקרא גם בשמות "הזדמנות המזל של מיקי" (Mickey's Lucky Break) ו"מיקי משחק אותה סנטה" (Mickey Plays Santa).[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Mickey's Good Deed at The Encyclopedia of Disney Animated Shorts
  2. ^ Motion Picture Herald (3/25/1933)
  3. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  4. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  5. ^ תבנית:Bcdb