ברט לואיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברט לואיס
Bert Lewis
לואיס (הרביעי מימין) יחד עם עובדים נוספים בחברת וולט דיסני
לואיס (הרביעי מימין) יחד עם עובדים נוספים בחברת וולט דיסני
לידה 16 ביולי 1879
מיזורי, ארצות הברית
פטירה 30 בנובמבר 1948 (בגיל 69)
ונטורה, קליפורניה, ארצות הברית
שם לידה אלברט קליפורד לואיס
מוקד פעילות ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות 19231939 (כ־16 שנים)
עיסוק מלחין
שפה מועדפת אנגלית
פרופיל ב-IMDb

ברט לואיסאנגלית: Bert Lewis;‏ 16 ביולי 187930 בנובמבר 1948) היה מלחין אמריקאי, אשר עבד בחברת וולט דיסני ובמטרו גולדווין מאייר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס נולד בשנת 1879 במיזורי שבארצות הברית. בשנת 1923 הופץ סרט הראינוע "סוזנה" בהפקת מאק סנט, אשר היה הראשון שלואיס הלחין.

לואיס החל לעבוד בחברת וולט דיסני בשנת 1928, כאשר הפרויקט הראשון שלו היה הלחנת הסרט קצר המונפש "ספינת הקיטור וילי" יחד עם וילפרד ג'קסון. בשנת 1930 המלחין קרל סטאלינג עזב את החברה, ולואיס מונה להיות במקומו המנהל המוזיקלי[1]. לואיס עבד בחברה עד שנת 1935, כאשר הוא הלחין הפקות רבות בסדרות הסרטים "מיקי מאוס" ו"סימפוניות טיפשיות".

בין הסרטים שהלחין בחברה נכללים "קניבלים מרקדים", "פשוט מיקי", "נער הקקטוס", "דג משתובב", "לוחמי האש", "תעלולים ארקטיים", "חצות בחנות צעצועים", "לילה", "החגיגה", "מנגינות קופים", "חורף", "ימי החלוץ", "פאן שובב", "ציפורי נוצה", "ציד האיילים", "Fishin' Around", "שידור החצר", "ציד הברווזים", "The Mad Dog", "פרחים ועצים" (הסרט היה הראשון שזכה בפרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר בטקס פרסי אוסקר ה-5), "רק כלבים", "הסוחר מיקי", "המלך נפטון", "The Wayward Canary", "תינוקות ביער", "המעשה הטוב של מיקי", "הדוקטור המטורף", "ציפורים באביב", "The Mail Pilot", "המלך קול הזקן", "מחנה שטח", "מכבש הקיטור של מיקי", "העכבר המעופף", "Mickey Plays Papa", "חוטף הכלבים", "Mickey's Man Friday", "הקנגורו של מיקי", "מכבי האש" ו"על הקרח".

בשנת 1938 החל לואיס להלחין סרטים במטרו גולדווין מאייר, כאשר הוא הלחין את כל סרטי הסדרה "הקפטן והילדים", מלבד הסרט השמיני, יחד עם סקוט בראדלי. כמו כן, הוא הלחין שני סרטים של החברה שמבוססים על הדמות Count Screwloose.

ב-30 בנובמבר 1948, בגיל 69, נפטר לואיס בונטורה שבקליפורניה שבארצות הברית. הוא סבא רבא של השחקנית טרייסי בירדסול[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברט לואיס בוויקישיתוף
  • ברט לואיס, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]