הסטרנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטרנד
Strand
מידע כללי
אורך 0.8 מיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
עיר לונדון
רובע וסטמינסטר
רחובות מסתעפים כיכר טרפלגר, Savoy Court, Savoy Street, Adam Street, Bell Yard, Villiers Street, Agar Street, Wellington Street, Melbourne Place, Exeter Street, Savoy Buildings, Lumley Court, Burleigh Street, Northumberland Street, Bedford Street, Essex Street, Duncannon Street, רחוב פליט, Aldwych, Craven Street, Devereux Court, Arundel Street, Milford Lane, Lancaster Place, Surrey Street, Bull Inn Court עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 51°30′41″N 0°07′08″W / 51.5114°N 0.119°W / 51.5114; -0.119
(למפת לונדון רגילה)
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שלט הרחוב
כנסיית הקדוש קלמנט דנס ליד רחוב פליט

סטרנדאנגלית: Strand) הוא רחוב מפורסם בלונדון שבאנגליה, המקשר בין כיכר טרפלגר לרחוב פליט ולסיטי של לונדון. הרחוב מכונה בדרך כלל הסטרנד אף ששמו הוא רק סטרנד.

הרחוב מתפתל מכיכר טרפלגר בווסטמינסטר, לאורך העיקול של נהר התמזה עד לפתח הסיטי בקרבת טמפל בר.

מקור השם "סטרנד" במילה הנורדית העתיקה "חוף" - עד הקמת האמבנקמנט, הרציפים לאורך התמזה, עבר רחוב סטרנד לאורך גדת הנהר.

אזור זה של לונדון היה מיושב החל מהתקופה הסקסונית. בימי הביניים התגוררו תושבים רבים מחוץ לחומת הסיטי, שהייתה המרכז המסחרי, על הדרך המובילה ממנה לווסטמינסטר, שהייתה המרכז הפוליטי.

בניינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסטרנד במקומות אחרים בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהשפעת הבירה הבריטית נקראו רחובות ראשיים בערים נוספות ברחבי האימפריה באותו השם, בעיקר בערים שאפתניות שתוכננו, נבנו ונסללו בקולוניות השונות. כך, לדוגמה, ישנו הסטרנד בכלכתה ובניו דלהי שבהודו. כן אפשר למצוא את הסטרנד גם בינגון (לשעבר רנגון), בירת מיאנמר (לשעבר בורמה) ובמקומות נוספים באימפריה לשעבר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]