הפועל כפר סבא בית ברל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עיינו גם בפורטל

פורטל השחייה הוא שער לכל הערכים והנושאים הקשורים לשחייה תחרותית. הפורטל מציג את כל האלופים האולימפיים, אלופי העולם, את שיאי העולם, את אליפויות אירופה וכן את כל שחייני העלית הישראלים לדורותיהם.


\


הפועל כפר סבא בית ברל היא אגודת שחייה ישראלית מאזור השרון. האגודה זכתה 4 פעמים (1986[1], 1987 ו-1989[2] 2021) בתואר אלופת ישראל, ומדורגת מסורתית בין 3 האגודות המובילות בישראל. ייחודה של האגודה הוא בדו קיום המתקיים בה בין ערבים ליהודים. מעל לשליש מהשחיינים של האגודה, מגיעים מהמגזר הערבי.

המועדון הוקם בשנת 1967 על ידי רוחק'ה בוגין.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנות ה-60 החלו לשחות שחיינים בבריכת רמות השבים, הבריכה היחידה באזור השרון באותה העת. את השחיינים אימן המציל המצטיין חיים נעסה[3] שבהמשך ניהל ואימן את קבוצת מכבי תל אביב. נחום בוך שאימן בברית מכבים עתיד יזם את הרעיון להקים אגודת שחייה בבריכה. רוחק'ה בוגין, שמעה את רעיון והחליטה לקחת את המשימה על עצמה. היא הקימה בשנת 1967 אגודה שנקראה "הפועל רמות השבים". בשנה הראשונה אימן את השחיינים נלו בילדרמן ועד ל-1970.באותן שנים התאמנה הקבוצה בקיץ בברכה ברמות השבים ובחורף בבריכה בגבעת רמבם בגבעתיים ומאוחר יותר בבריכה בגבעת חיים איחוד.בין מאמני הקבוצה בשנים אלו היו דוד פרלמוטר ואהרונצ'יק דיין. בשנות ה-80 החלו השחיינים להתאמן בבריכת המקורה והמחוממת בבית ברל ובמהרה הפכה בריכה זו לבריכת הבית של שחייני האגודה. באותם התקופה נקראה האגודה, הפועל הוד השרון בית ברל (הפועל ה.ה.ב.ב) ובין המאמנים שאימנו באגודה היו אורי שפר, בוקי צ'יש, אמנון קראוס וזוהר גלילי. לאחר מכן, שונה שמה של האגודה להפועל כפר סבא בית ברל.

השחייניות והשחיינים אלופי ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאמנים של הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המנהל המקצועי של האגודה הוא אהוד סגל,מאמן נבחרת ישראל לשעבר. מאמנים באגודה יהונתן קופלב, אלון קלינמן, עופרי פרדו, מוריאל הלל ואורי ברק.

האגודה מתאמנת בבריכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבריכת בית-ברל (בריכת 25 מטר) בעונת החורף ובריכה אולימפית בקיץ ובבריכת הקאונטרי כפר סבא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אלכס פרסלמן, פורת מחק את גניאל מהטבלה, מעריב, 23 בפברואר 1986
  2. ^ אלכס פרלסמן, הברק של הדס ורוית, מעריב, 20 באוגוסט 1989
  3. ^ פרסים בעד בטיחות בחופי רחצה ובריכות, על המשמר, 16 בנובמבר 1967