וייד ויליאמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וייד ויליאמס
Wade Williams
ויליאמס, 2008
ויליאמס, 2008
לידה 24 בדצמבר 1961 (בן 62)
ג'ורג'יה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וייד ויליאמס (Wade Williams; נולד ב-24 בדצמבר 1961) הוא שחקן טלוויזיה וקולנוע אמריקאי הידוע בעיקר בשל תפקידו בסדרה נמלטים, בה גילם את בראד בליק.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס ושלושת אחיו נולדו בג'ורג'יה, ומאוחר יותר משפחתו עברה לטלסה, אוקלהומה, ארצות הברית. בנעוריו ויליאמס התעניין במשחק ובמוזיקה, אך הוא לא התכוון להיות שחקן. הוא התכוון ללמוד רפואה באוניברסיטת טלסה, אך החליט ללמוד משחק במקום זאת. כיום הוא גר עם אשתו וביתו בטקסס. לזוג בת אחת.

ויליאמס שיחק במחזות אילוף הסוררת עם מורגן פרימן וריצ'רד השלישי עם דנזל וושינגטון. כמו כן הוא שיחק בברודוויי במחזות עלובי החיים, רגטיים ועוד.

ויליאמס השתתף בסדרות תיקים באפלה, מסע בין כוכבים: אנטרפרייז, מכושפות, עמוק באדמה, 24, CSI, אווטאר: כשף האוויר האחרון, העוקץ ומחשבות פליליות. תפקידו המשמעותי ביותר היה גילום בראד בליק בסדרת הטלוויזיה נמלטים, החל מהעונה הראשונה עד הפרק התשיעי בעונה הרביעית.

ב-2000 שיחק בסרט "מערכת הטרור" לצד בריאן קראנסטון. ב-2002 שיחק בסרט "נביחה!", לצד וינסנט ד'אונופריו. בנוסף, הופיע בסרטו של לארי קלארק "קן פארק". ב-2004 שיחק במותחן הדרמה "מומיה והארמדילו" לצד ביזי פיליפס. ב-2009 שיחק בסרט האימה "הבור" בכיכובה של היילי בנט.

ב-2016 החל לשחק בסדרת הדרמה הרפואית "רחוב מרסי" של רשת PBS. שנה לאחר מכן, ב-2017 שב לשחק בעונתה השנייה. כמו כן, התארח בסדרות "הרשימה השחורה" ו-"אלמנטרי".

בשנת 2021 התארח בסדרת המדע-בדיוני "קאובוי ביבופ" של הזרמת המדיה נטפליקס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וייד ויליאמס בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.