ויקיפדיה:ביכורים/שמואל בורג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

שמי שמואל, בן 38, יליד ותושב הרצליה, דתי לאומי, בעל תואר ראשון ותואר שני בפיסיקה מטעם אוניברסיטת בר אילן. הצטרפתי לוויקיפדיה בשנת תשע"ד (דצמבר 2013). מחזיק בכלל: ”אל תחזיק טובה לעצמך” (אבות פרק ב' משנה ח') ולכן ברצוני לתרום כמה שאוכל מהידע שלי בתחומים שונים.

הפילוסופיה שלי לגבי וויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

מצד אחד הדבר הקסום והיפה בוויקיפדיה הוא החופשיות של האנציקלופדיה, מתן האפשרות לכל מי שקורא אותה להשתתף בכתיבתה ונגישותה הקלה מכל מקום בעולם. מצד שני, יתרונה הוא גם חסרונה, בגלל הפתיחות שלה, הערכים הנכתבים בה אינם תמיד מספיק איכותיים ומבוססים ולא תמיד יכולים לשמש כמקור לגיטימי למידע בנושא מסוים ובדרך כלל בוודאי שגם לא כמקור בלעדי לנושא.

אין לי ספק שככל שיש יותר אנשים שתורמים לוויקיפדיה וכותבים ועורכים בה ערכים כך תגדל הלגיטימיות שלה, איכותה ואמינותה. השימוש בשפה האנגלית כשפה בינלאומית, הקל מאוד על הפיכתה של הוויקיפדיה האנגלית למקור יותר לגיטימי, איכותי ואמין. תקוותי היא שבעזרת תרומתי הצנועה וכמובן בעזרת כל העורכים הוותיקים והחדשים, נוכל להפוך את הוויקיפדיה העברית למקור חזק לא פחות מאחותה האנגלית.

תחומי עניין בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

  1. מדע בכלל ופיזיקה בפרט.
  2. היסטוריה כללית ובפרט תולדות עם ישראל.
  3. יהדות.
  4. ספרות.
  5. קולנוע.
  6. טלוויזיה.
  7. ספורט, בפרט כדורגל.
  8. העיר הרצליה.

ערכים שכתבתי או תרמתי להם[עריכת קוד מקור]

להלן כמה ערכים לדוגמה בתחומים שונים שכתבתי או שתרמתי להם:

תוכניות לעתיד[עריכת קוד מקור]

אני מתכוון להמשיך ולכתוב בתחומי העניין שלי ולנסות, כפי שכבר הזכרתי, לסייע במאמץ להרחיב ולהפוך את הוויקיפדיה העברית למקור איכותי ואמין.

תמיד אשמח לקבל ביקורת בונה מכל אחד מכם כי המטרה בסופו של דבר היא גם לאפשר לכולם להיות חלק מתהליך הכתיבה אבל גם להגיע לרמה גבוהה ככל הניתן.