זרה בתוכנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זרה בתוכנו
עטיפת התקליטור
עטיפת התקליטור
עטיפת התקליטור
בימוי סידני לומט
הופק בידי סטיב גולין, הווארד רוזנמן, סיגוריון סיגוואסון
תסריט רוברט אברך
עריכה אנדרו מונדשיין
שחקנים ראשיים מלאני גריפית
מוזיקה ג'רי בוק
צילום אנדז'יי ברקוביאק
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Hollywood Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני (חברת הפצה)
הקרנת בכורה 17 ביולי 1992
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 18,000,000 דולר
הכנסות 12,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו strangeramongus
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זרה בתוכנואנגלית: A Stranger Among Us) הוא סרט פשע אמריקאי משנת 1992 בבימויו של סידני לומט, עם מלאני גריפית בתפקיד הראשי.

העלילה היא על שוטרת ניו יורקית שנשלחת לחקור מקרה רצח בתוך קהילת החסידים בברוקלין ולצורך החקירה היא מתחזה לאישה חרדית ונטמעת בתוך הקהילה.

זהו סרטו הראשון עם קרדיט של ג'יימס גנדולפיני.

הסרט קיבל ביקורות שליליות וגם לא זכה להצלחה מסחרית. מלאני גריפית וטרייסי פולאן היו מועמדות לפרס פטל הזהב לשחקנית הראשית ושחקנית משנה. סידני לומט לעומת זאת, היה מועמד לפרס דקל הזהב.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמילי עדן (מלאני גריפית) היא שוטרת חוקרת במשטרת ניו יורק. כאשר היא והשוטר ניק (ג'יימי שרידן) מנסים לעצור שני סוחרי סמים, ניק נדקר ואמילי יורה בדוקר הבורח. היא מושעית ואקדחה נלקח ולאחר זמן היא חוזרת לעבודה והמפקד אוליבר (דוד מרגוליס) מטיל עליה לחקור פרשת היעלמות של אחד מקהילת החסידים בברוקלין.

היא מתקבלת לראיון אצל הרעבע (ניק ריצ'רדסון) שמספר לה כי כל משפחתו הושמדה בשואה והוא אימץ את אריאל (אריק טל) שישמש לו כיורש וכן את לאה (מיא שרה) שעוזרת לו ואת מרה (טרייסי פולאן) שהיא חוזרת בתשובה לאחר שהידרדרה לעולם הפשע.

יעקב קלאוזמן (ג'ק ובר) הוא הארוס של מרה והוא הנעלם. במלטשת היהלומים שלו נתגלה כי כל היהלומים נגנבו וכן סכום של 750.000 דולר. אמילי מסתכלת על התקרה, רואה שם כתם דם, מסירה את אחד האריחים ומגלה את גופתו של יעקב. הפרשה כעת היא מקרה רצח. השוטר לווין (ג'ון פנקו) מצטוות לאמילי והיא מחליטה באישור הרעבע ואריאל להתחזות כחוזרת בתשובה ולהיטמע בתוך הקהילה כדי שתמשיך בחקירה באין מפריע.

מתפתח רומן ידידות בין אריאל לאמילי אבל הוא מודיע לה כי היא אינה ה"באשארט" (המיועדת) שלו וכי נקבע כי יינשא לשיינה (רינה סופר) מפריז וכך יהיה.

במשך הזמן היא מתוודעת לחיי הקהילה, כשרות, קבלת שבת, עזרה לזולת וחוקי דת נוקשים. היא מצטרפת לחנות התכשיטים של המשפחה ביחד עם אריאל, לאה ומרה.

לחנות נכנסים שני עבריינים - האחים באלדסארי, אנתוני (ג'יימס גנדולפיני) ואחיו כריס (כריס לאטה) ודורשים דמי חסות. אמילי מזעיקה את לווין והוא מתקין שם מצלמות. בביקור השני שלהם מצליחה מרה להטמין במעיל של כריס שקית יהלומים ריקה עם השם של יעקב. אמילי מנסה לעצור אותם באשמת סחיטה ורצח אך הם נמלטים. לאחר מרדף ברחובות ניו יורק, יורה אמילי במכונית ופוגעת באנתוני. לפני מותו הוא לוחש לה כי לו ולאחיו שום קשר לרצח יעקב.

לבסוף מוצאת לאה את הכסף אצל מרה ומתברר לה כי מרה הייתה שותפה לרצח שבוצע על ידי אחד מחבריה העבריינים בעבר. מרה מאיימת עליה באקדח ומובילה אותה לבית הכנסת שם היא מתעמתת עם אמילי ואריאל. היא חובטת באקדח בראשה של אמילי ומנסה להימלט אך אריאל יורה בה למוות.

אריאל מתחתן עם שיינה כשאמילי המאוכזבת מתבוננת בהם מרחוק.

אמילי חוזרת למשטרה, לווין מציע לה חופשה זוגית בארובה אך היא עונה לו כי היא עדיין מחכה ל"באשערט" שלה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
מלאני גריפית אמילי עדן שוטרת
אריק טל אריאל חסיד
מיא שרה לאה
טרייסי פולאן מרה
לי ריצ'רדסון הרעבע
ג'ון פנקו לווין שוטר
ג'יימי שרידן ניק שוטר
ג'יימס גנדולפיני אנתוני באלדסארי עבריין
כריס לאטה כריסטופר באלדסארי עבריין
ג'ייק ובר יעקב קלאוזמן לוטש יהלומים
דוד מרגולייס לוטננט אוליבר מפקד במשטרה
רינה סופר שיינה זינגר ארוסתו של אריאל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]