חצוצרת הקסם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חצוצרת הקסם
The Five Pennies
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מלוויל שבלסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ק רוז
תסריט מלוויל שבלסון, ג'ק רוס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פרנק קלר
שחקנים ראשיים דני קיי
ברברה בל גדס
לואי ארמסטרונג
טיוזדיי וולד
סוזן גורדון
מוזיקה סילביה פיין (שירים), ליית' סטיבנס
צילום דניאל ל. פאפ
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 ביוני 1959
משך הקרנה 117 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט ביוגרפי, סרט מוזיקלי, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 3,000,000‏$
פרסים פרס גלובוס הזהב לכוכב החדש של השנה - שחקנית (טיוזדיי ולד) עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חצוצרת הקסםאנגלית: The Five Pennies) הוא סרט חצי ביוגרפי משנת 1959 על נגן הקורנט המפורסם רד ניקולס עם דני קיי, ברברה בל גדס, לואי ארמסטרונג וטיוזדיי וולד בתפקידים הראשיים.

את השירים בסרט חיברה סילביה פיין, אשתו של דני קיי שחיברה שירים לרבים מסרטיו. השיר "חמש הפרוטות" שחיברה, היה מועמד לפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר. כן היה הסרט מועמד לפרס אוסקר לצילום הטוב ביותר, לפרס אוסקר לעיצוב התלבושות הטוב ביותר ולפרס אוסקר על המוזיקה.

דני קיי "מנגן" בקורנט בביצועו של ניקולס.

טיוזדיי וולד זכתה בפרס גלובוס הזהב לשחקנית חדשה מבטיחה ביותר.

סילביה פיין, אשתו של דני קיי, כתבה והלחינה את השירים בסרט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורינג "רד" ניקולס (דני קיי), נגן קורנט מהעיר אוגדן ביוטה מגיע ב-1924 לניו יורק כדי לנסות את מזלו בעיר הגדולה. הוא מתקבל ללהקתו של ויל פרדייז (בוב קרוסבי). הנגנים שמתייחסים אליו בבוז מתרשמים עד מהרה מיכולתו.

הלהקה מנגנת מוזיקה איטית ושקטה שלא לטעמו של ניקולס. הוא פוגש בזמרת הלהקה, וולה סטוצמן (ברברה בל גדס) ובפגישה הראשונה הוא מדהים אותה כשהוא מנגן באחד המועדונים בהארלם עם לואי ארמסטרונג שגם הוא בתחילה מזלזל בו אבל לאחר מכן מתרשם מיכולותיו בנגינה.

עד מהרה הם מתאהבים ונישאים אך ניקולס בעל אופי לא יציב ועד מהרה הם רבים. ניקולס אוהב מוזיקת דיקסילנד ג'אז ועד מהרה הוא מסתכסך עם ויל ומפוטר. הוא מוצא את פרנסתו במופעים משעשעים עם הקורנט (כאן מדגים קיי את היכולות הקומיות שלו מה שלא היה במציאות של ניקולס).

ניקולס נפגש עם מנגנים כמו ג'ימי דורסי, גלן מילר ועוד ומראה להם את עיבודיו. הם מתרשמים וניקולס מקים את להקתו בשם "חמשת הפרוטות" (Five Pennies ששווים למטבע של Nickel - משחק מילים עם ניקולס).

הלהקה מצליחה ונודדת בכל ארצות הברית. לזוג נולדת ילדה בשם דורותי (סוזן גורדון) שנודדת אתם בדרכים אך לבסוף הם נאלצים לשלוח אותה לפנימייה.

דורותי חולה בשיתוק ילדים ונותרת נכה ברגליה. ניקולס החש רגשי אשמה, עוזב את עולם המוזיקה, זורק את הקורנט לים ומתחיל לעבוד כפועל במספנה.

כעבור שנים, דורותי (טיוזדיי וולד) ואמה, מנסים לשכנע את ניקולס לחזור ולנגן אך הוא מסרב.

לבסוף הוא מסכים ומתכונן במשך חודשיים לנגן באחד המועדונים אך מעטים באים להאזין לו אבל לפתע מגיע לואי ארמסטרונג בליווית נגניו המנגנים עם ניקולס והמקום מתמלא. דורותי צועדת בפעם הראשונה לעבר אביה והם מתחילים לרקוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]