טואוד (גזע)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
טואוד
Toad
הופעה ראשונה Super Mario Bros ‏(1985)
נתונים
כינוי אנשי פטריות, פטריות בני פטריות, מחזיקי פטריות
עיר בירה ממלכת הפטריות

טואודיםאנגלית: Toads), הידועים גם כאנשי פטריות או בעבר כשומרי הפטריות, הם גזע בדיוני דמוי אנוש בזיכיון משחקי הווידאו מריו של נינטנדו. הטואדים הם בני ברית וחבריו של הדמות הראשית בזיכיון - מריו.

החברים הבולטים ביותר בגזע הטואודים בזיכיון של מריו הם טואוד, הנתין הנאמן של הנסיכה פיץ' ואחת מדמויות המשנה הבולטות בזיכיון, ואחותו הצעירה טואדט, הדומה לו אך בעלת בגדים בצבע ורוד, צמות וורודות, והיא דמות בה ניתן לשחק בחלק גדול מהמשחקים בזיכיון.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההופעה הראשונה של הטואדים הייתה במשחק הווידאו "Super Mario Bros" משנת 1985. דמויות הטואודים עוצבו במקור על ידי שיגרו מיאמוטו.

הטואודים חיים ברחבי ממלכת הפטריות, בה הם מהווים את רוב. לטואודים מראה אנושי. הם נמוכים, הם חובשים כובע דמוי פיטריה עם נקודות לבנות. הצבע הנפוץ ביותר לכובעים שלהם הוא אדום, אך יש גם וריאציות רבות אחרות. הם לובשים בדרך כלל אפודים צבעוניים. לרוב יש להם הבעות פנים עליזות. בעוד שלרוב הטואודים מראה דומה, לחלק מהם עשויים להיות תכונות או תפקידים ייחודיים בממלכת הפטריות. לטואודים יש תרבות מתקדמת הדומה לזו של בני אדם. באופן כללי הם טובים, שוחרי שלום וידידותיים לגזעים האחרים.

לטואודים תפקידים שונים בסדרת המשחקים בזיכיון, החל ממתן הדרכה למריו לאורך המשחקים, ועד להשתתפות בפעילויות שונות במשחקים השונים בזיכיון. בבתים של טואודים, אשר נפוצים במשחקים בזיכיון, ניתן לעיתים רבות למצוא פריטים חיוניים להצלחה במשחק.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Super Mario Bros[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Super Mario Bros

הטואודים היו במקור האוכלוסייה בעל השפעה של ממלכת הפטריות ונשלטו על ידי הנסיכה פיץ' היפה. עם זאת, באוזר הגיע כדי להשתלט על הממלכה, הוא חיסל רבים משומרי הפטריות על ידי הפיכתם לחפצים שונים כגון לבנים ומקטרות באמצעות קסם שחור. בשבעת העולמות הראשונים, בסוף כל רמת טירה, מריו או לואיג'י נתקלים במשמר הפטריות לאחר שהביסו סרבל שווא .

Wario's Woods[עריכת קוד מקור | עריכה]

טואוד כיכב בתור הדמות הראשית ב־Wario's Woods, שם היה אמור לעצור את ווריו וחניכיו להשתלט על ממלכת הפטריות. המשחק התנהל בצורה דמוית טטריס וטואוד היה צריך לערום פצצות ססגוניות כדי להביס את המפלצות במשחק. הכוח העל-אנושי חוזר במשחק הזה מכיוון שהוא מסוגל לשאת ערימות גדולות של אויבים או פצצות בקלות.

Super Mario 64[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Super Mario 64

במשחק, טואודים נאטמו מאחורי חומות הטירה ויכלו לספק רק טיפים שיעזרו למריו במסעו. עם זאת, כמה טואודים הצליחו לתת כוכבי כוח שהם מצאו. בגרסה המחודשת של המשחק הזה Super Mario 64 DS, הטואודים מילאו את אותו תפקיד משנה. עם זאת, הטואודים נותנות לדמויות הערות ספציפיות כמו פיטוריו של לואיג'י כאילו הוא מריו בבגדים ירוקים או אפילו לא לסמוך על וואריו במסע החיפושים. הוא גם מחזיר את הכובע של הדמות אם הם איבדו אותו בעולם אחד במקרים מסוימים.

ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.