טיוטה:הקוסמים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"הקוסמים"
"The Magicians"
מבוסס על הרומן "הקוסמים" על ידי לב גרוסמן
סוגה פנטזיה
יוצרים

שרה גמבל

ג'ון מקנמרה
שחקנים

ג'ייסון ראלף סטלה מייב אוליביה טיילור דאדלי הייל אפלמן ארג'ון גופטה סאמר בישיל ג'ייד טיילור בריטני קוראן

טרבור איינהורן
ארץ מקור ארצות הברית
מספר עונות 5
מספר פרקים 65
הפקה
אורך פרק 41-50 דקות
שידור
רשת שידור syfy
תקופת שידור מקורית 16 לדצמבר 2015 – 1 באפריל 2020

הקוסמים היא סדרת טלוויזיה אמריקאית פנטזיה ששודרה ברשת- Syfy ומבוססת על הרומן בעל אותו השם משנת 2009 מאת לב גרוסמן.[1] מייקל לונדון, ג'ניס וויליאמס, ג'ון מקנמרה וסרה גמבל משמשים כמפיקים בפועל. הסדר של 13 פרקים נבחר לעונה הראשונה במאי 2015, והסדרה עלתה לראשונה ב-16 בדצמבר 2015, כתצוגה מקדימה מיוחדת. בינואר 2019, רשת Syfy חידשה את הסדרה לעונה חמישית ואחרונה, שהתנהלה בין ה-15 בינואר ל-1 באפריל 2020. בסדרה, תלמידים בבית ספר סודי לקסמים מגלים שהעולם הקסום מסוכן יותר ממה שהם הבינו.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1

קוונטין קולדווטר התקבל ללימודי קסמים באוניברסיטת ברייקבילס, שם הוא פוגש באליוט, מרגו, אליס, פני וקייטי שהפוכים להיות חבריו הטובים. בזמן שהוא לומד בברייקבילס, חברת הילדות שלו ג'וליה גם מגלה על קיומו של קסם, ומצטרפת לארגון של קוסמים בשם "מכשפי ההגס" שאינם עברו הכשרה מיקצועית ולא התקבלו לבית הספר. במהלך העונה נגלה לקווינטין וחבריו כי קיים יצור רשע בשם "החיה" שמאיים על העולם ועל הקסם. לבסוף הוא מגלה שהעולם הקסום מספר הילדות האהוב עליו הוא אמיתי והחיה מגיע משם. בינתיים, חברת ילדותו ג'וליה זימנה אל רשע, אשר אנס אותה. אך היא אינה זוכרת זאת ועוזרת לחבורה, לבסוף היא נזכרת בוחרת עם החיה כשבוי.

עונה 2

לאחר שג'וליה ברחה עם החבורה ועשתה עסקה עם החיה הם מנסים למצוא דרך להרוג אותו ולהציל את הקסם, באותו הזמן אליוט מוכתר להיות המלך העליון של פילרי ומכתיר את חבריו למלכים ולמלכות של הממלכה, וכהבטחה שביצעו אליוט מתחתן עם בת של יוצר סכנים. החבורה מוצאת דרך להרוג את החיה אך ג'וליה מתכננת להרוג את האל הרשע שהיא זימנה ביחד עם החיה, אך ברגע האמת החבורה משגרת אליה את החיה ופוגעת בו קשה, לאחר מכן אליס משתמשת בכל כוחה ומצליחה להרוג את החיה, אך כדי לעשות זאת היא הופכת ליצור בשם ניפן שאליו הופכים קוסמים שהשתמשו ביותר מדי כוח. ובגלל שהיא הפכה לניפן קוונטין משתמש ביצור קסום אחר ואליס מתה. אחרי מותה של אליס קווינטין מוותר על קסם אך מגלה כי אליס אינה מתה אלא הפכה לחלק ממנו וכלואה בתוך גופו. אליוט ומרגו שולטים בפילרי אך נקלעים לקשיים רבים ונאלצים לעשות עסקה עם הפיות. ג'וליה מגלה כי היא נכנסה להריון מהאל הרשע ומחפשת דרכים לעבור הפלה ובדרך מאבדת את הרגשות והאמפתיות שלה. קוויטין משחרר את הניפן של אליס לחופשי ויוצא למסע להשיג בחזרה את השייד של ג'וליה אך הם מוציאים את השייד של אליס והופכים את אליס שוב לאנושית. ג'וליה וקייטי מוצאות דרך להרוג את האל הרשע אך לפני שג'וליה יורה בו אלה קדושה מתגלה אליה ומבקשת מג'וליה לא לפגוע בו כי הוא הבן שלה. ג'וליה מוותרת והאלה מחזירה לה את השייד שלה. בזמן הזה קווינטין, אליוט ומרגו מחפשים דרך להציל את פילרי מהאל שלה אמבר ולבסוף הורגים אותו. אך כתוצאה מכך האלים הישנים עוצרים את זרימת הקסם.

עונה 3

העולם מנסה לשרוד ללא קסם, בזמן שקווינטין והחבורה מחפשים דרך להשיב לעצמם את הקסם ולתקן את מה שהם עשו. אליוט ומרגו מנסים להחזיק את ממלכת פילרי שלמה בזמן שהפיות מנהלות אותה בסתר. אליוט פוגש איש טווס שמורה אליו לצאת למסע בחיפוש אחר שבע מפתחות אשר יוכלו להחזיר את הקסם מתוך הטירה בסוף העולם. החבורה ביחד מצטרפים למסע אך עושים דברים אחרים בו זמנית. ג'וליה מגלה כי היא עדיין יכולה להשתמש בקסם היות שהאלה הקדושה נתנתה לה את כוחה של בנה הרשע, שגדל כאשר היא עושה מעשים טובים. אליס מתמודדת נגד אויבים שהיא יצרה לעצמה בזמן שהיא הייתה נפין. פני עשה הקנה חוץ גופית בזמן שגופו מת, ומרגו שלטה בממלכה. אליוט מצא את המפתח הראשון ומגלה שלכל מפתח יש כוח משלו. המפתח הראשון הינו אשליה. ג'וליה וקוונטין מוצאים את המפתח השני שכוחו הינו אמת. קווינטין ביחד עם אליוט הולכים לפילרי במטרה למצוא את המפתח השלישי אך מגלים כי הם בעבר הרחוק והם צריכים לפתור פאזל כדי להשיג את המפתח הזה. קוונטין ואליוט חיים חיים שלמים, ומזדקנים ביחד בזמן שהם מנסים לפתור את הפאזל, לבסוף אליוט מת מזקנה וקוונטין הצליח לפתור את הפאזל אך מביא את המפתח לג'יין, גיבורת ספרי פילורי. לבסוף מרגו הולכת לגופתה של ג'יין, לוקחת את המפתח ועוצרת את אליוט וקוונטין מלהיכנס לפילרי, אליוט וקוונטין נזכרים מהחיים אשר הם עברו ביחד ובזוגיות שהייתה להם. קוונטין יוצא למסע לים האפל כדי למצוא את המפתח הרביעי אך המפתח מגיע בטעות לשאול, ופני נוסע לשאול כדי לחלץ את המפתח אך נכלא שם, והופך לספרן במשרה מלאה בספרייה הקסומה. העם מפיל את אליוט ומרגו מהשלטון על פילרי. קייטי, אליס וקוונטין נכנסים לתוך עולמו הקסום של חברם ג'וש ומצילים אותו משד באמצעות שיר משותף. ומשיגים את המפתח החמישי. ג'וליה וג'וש בטעות מגיעים לציר זמן 23 ששם קווינטין הפך להיות החיה ומשתמש בקסם של המפתח השביעי. ג'וליה מצליחה להביס את קוונטין הרשע וחוזרת לציר זמן 40 עם המפתח, מרינה ופני של אותו ציר זמן מחליטים גם להגיע לציר הזמן 40. לבסוף מרגו הופכת להיות המלך העליון של פילרי ונותנת אזרחות לכל הפיות ומקבלת את המפתח השישי ממלכת הפיות. לבסוף החבורה הולכת לטירה בסוף העולם ומחזירה את הקסם, אך הספרייה מצליחה השטלת על הקסם, מנהל בית הספר ברייקביל מוחק את הזיכרון של כל החבורה ונותן להם זהויות אחרות. אך המפלצת שהייתה כלואה בטירה בסוף העולם הצליחה לברוח והשתטלה על אליוט.

עונה 4

לאחר שהספרייה השתלטה על הקסם הם מגבילים את השימוש בו לקהל הרחב. קייטי מוצאת זכר לחייה הקודמים בזמן שהמפלצת בגופו של אליוט פוגש את קוונטין בלי הזיכרון ויוצאת איתו לחיפוש אחר מי המפלצת היה פעם היות שהוא אינו זוכר. החבורה מקבלים בחזרה את הזיכרון שלהם מנסים למצוא דרך להביס את המפלצת. ג'וליה שאיבדה את כוחותיה כאלה אך היא נשארה בת אלמוות מנסה להבין מה היא. אליוט שכלוא בתוך ראשו את המפלצת מנסה למצוא דרך להודיע לחבורה כי הוא בחיים, ומגלה כי הוא צריך להיכנס לזיכרון הכי אפל שלו ואז הוא יוכל להשתלט על גופו בחזרה. אליוט מבין כי הזיכרון הכי אפל שלו הוא הזמן שקוונטין והוא נזכרו בחיים השלמים שהם עברו והוא וויתר על ההזדמנות להיות עם קוונטין בזוגיות שוב. פני המקורי קודם בדרגה בספרייה. ג'וליה מגלה כי היא לא אלה ולא בת אדם והיא יכולה לבקש מהמחבר להפוך אותה לאחד מהאופציות אך היא לא בוחרת. מרגו נפלה מהשלטון בפילרי וגורשה מהממלכה אך הגיעה למדבר קסום ששם השיגה גרזנים שמוציאים דיבוק ובקבוקים שיכולים לכלוא אותם. המפלצת מצליח להחזיר לחיים את אחותו התאומה ומכניס אותה לתוך גופה של ג'וליה. החבורה מוצאת מים שהופכים אותם לחזקים מאוד. ולוכדים את אחותו של המפלצת בתוך בקבוק, ונעזרים בכל הקסומים שהם מכירים כדי ללכוד את המפלצת. לבסוף הם זורקים את שני הבקבוקים לתוך חלל אינסופי אשר אי אפשר לצאת ממנו אך היות שהחלל הזה נמצא בעולם המראות אי אפשר לבצע לחלשים. ראש הספרייה מגיע וקוונטין מקריב את חיו כדי להציל את העולם.

עונה 5

לאחר מות קוונטין ונפילת הספרייה הקסם חזר לציבור אך יש גלים גבוהים של קסם אשר הוא הופך להיות חזק מדי וכל לחש מתפוצץ. אליס מתאבלת קשה על קוונטין אך אליוט מנסה להדחיק את רגשותיו. מרגו ואליוט חוזרים לפילרי אך מגלים כי הם הגיעו 300 שנה בעתיד לאחר שהם עזבו והכל השתנה. אליס מנסה ליצור את קוונטין מחדש באמצעות גולם אך נכשלת והולכת לפילרי ביחד עם אליוט כדי להשיב את נשמתו של קוונטין לשאול. ואליוט מספר לאליס על הרומן שהיה לו עם קוונטין ועל האהבה שהייתה בניהם. אליוט ומרגו מגלים כי מולך על פילרי אדם שמכנה את עצמו "המלך האפל". שהביס לפני 300 שנה את הלוקחים והפיל את פן וג'וש מהשלטון על פילרי. אליוט מחבב את המלך האפל, ומרגו הופכת להיות חברה במשמר המלך. ג'וליה מגלה שמתקרב אפוקליפסיה באמצעות אדם חזיר שוביניסט מפילרי, באמצעות הספרנית הראשית ג'וליה והחבורה מגלים כי מתקרב מיזוג הרמוני שהולך להגביר את הקסם והחבורה חוזים כי זה הופך להשמיד את העולם. לכן הם מנסים לעצור זאת בכך שהם יזיזו את הירח מהמקום, אך בטעות הם מפוצצים את הירח ואליוט ומרגו נתקעים בלולעת זמן ואליוט חוזר בזמן לפני פיצוץ הירח ועוצר אותו ואת המיזוג ההרומני ובכך מציל את העולם. אך ג'וליה מגלה שזה אינו היה האסון שהחזיר דיבר אליו, מרגו ואליוט חוקרים את הפיות בפילרי ומנסים לגשר בניהם, ואליוט חושף למלך האפל שיועצו היה רשע, אך הוא מגלה כי המלך האפל הוא האדם שמזמן את הלוקחים במטרה להביס אותם היות שהם שומרים שהמתים לא יצאו מהשאול. המלך האפל מתכנן להחזיר את אהובו לחיים, החבורה מגלה את התוכנית שלו ומגלה כי הוא אחיו של החיה ושל ג'יין מאגדות פילרי. הם מבינים שמהדלת שהוא יפתח לשאול יצאו כל המתים ולא רק האדם שהוא מתכוון ולהחזיר והם לא יכולים לעצור אותו לכן הם מתכננים להשמיד את פילרי ולברוא עולם חדש בעזרת זרע קסום, לשם יביאו את כל אזרחי פילרי. החבורה יודעת שהזרע נמצא אצל צמד קוסמים חזקים שנקראים "הזוג" וגונבים מהם את הזרע, בעזרתו של סנטה קלאוס. ג'וליה מגלה שהיא נכנסה להריון מפני והיא יכולה להשתמש בכוחות הרוחניים של העובר וביכולת ההשתגרות שלו מהיותו "מטייל". מרגו, ג'וש ואליוט מוציאים את כל אזרחי פילרי באצמעות כדור שלג קסום אך המלך האפל משגר אליו את אליוט ומכריח אותו לעזור לו לסגור את הדלת לשאול אחרי שאהובו של המלך האפל יוצא, אך במקום מהדלת יוצא החיה שהיה בשאול לאחר שאליס הרגה אותו, ושובר לאליוט את היידים, המלך האפל מציל את אליוט אך הדלת נשארה פתוחה ויותר ויותר מתים יוצאים. אליוט וג'וש בורחים מפילרי שכל האזרחים פונו, ומרגו נשארת בפילרי ומשמידה אותה, אך ג'וליה ילדה את בתה "הופ קווינטין אידיודי-וויקר" שאם פני מחזיק אותה הוא יכול להשתמש שוב בכוחו כמטייל, ופני ביחד עם הופ מצילים את מרגו בשנייה האחרונה לפני שפילרי מושמדת. אליס, ג'וש, מרגו ופן יוצרים בעזרת הזרע את העולם החדש ועוזבים את כדור הארץ. אף אחד אינו יודע מה קרה להם או איפה העולם החדש שהם יצרו. אליוט הופך להיות מורה באקדיימית בריקבילס, מרגו הופכת למלכה הגבוה החדשה בעולם שהם יצרו ומוכתרת להיות "המלכה מרגו היוצרת", ג'וליה ופני יוצאים ביחד עם הופ למסע למצוא את העולם החדש הזה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות מספר

פרקים

עונות
1 2 3 4 5
ג'ייסון ראלף קווינטין קולדווטר 52 ראשי
אוליביה דאדלי אליס קווין 63 ראשי
הייל אפלמן אליוט וואו 64 ראשי
סטלה מייב ג'וליה וויקר 62 ראשי
קיץ בישיל מרגו הנסון 63 ראשי
ג'ייד טיילור קייטי אורלוף-דיאז 59 משני ראשי
ארג'ון גופטה ויליאם "פני" אדיודי 61 ראשי
בריטני קוראן פן 40 אורח משני ראשי
טרבור איינהורן ג'וש הוברמן 46 אורח משני ראשי

ג'ייסון ראלף -קוונטין קולדווטר (עונות 1-4),[2] [3]

קוונטין קולדווטר מוצג כנער אינטליגנטי וחסר ביטחון חברתי שגר בברוקלין, ניו יורק. הוא נאבק בתחושות האי-שביעות והתחושה שלו עם חייו הרגילים, ומנסה להימלט אל עולם הדמיוני של סדרת הספרים "פילורי", שמהווה לו מקור משמעותי של תינחוש והתרגשות. להתחילה תיאורו של קווֹנטין מופיע כמו נבדל ומאובטח, ולו תחושת יקרה על משמעות גדולה יותר. התשוקה הפנימית שלו למשמעות ולמטרה מובילה אותו לחקר את אמנות הקסמים כאשר נציעה לו הזדמנות להצטרף לברייקבילס, בית הספר המוביל לקוסמים. לאורך הסדרה, אישיותו של קווֹנטין עוברת צמיחה ופיתוח משמעותיים, כאשר הוא מתמודד עם ספק עצמיותו וקורא לקרב את השדים האישיים והמנטליים שלו. קווֹנטין הוא קוסם מקצועי מאוד, והוא מתואר בעת זו כמתמטיקאי קסמים מוביל, שמבין בעיקרון הקסמים במהירות. אולם, המאבקים הרגשיים והמנטליים שלו לעיתים קרובות עלולים למנוע ממנו להשיג את הפוטנציאל המלא שלו. לאורך הסדרה, הוא משכשך את מומחיותו הקסמית, מתעלה בקסמים שונים ומראה את יכולותיו הטבעיות במצבים קסמיים קשים לאורך הסיפור, קווֹנטין מפתח ידידויות קרובות עם מספר דמויות מרכזיות, כולל אליוט וואו, אליס קווין וג'אנט פלוצ'ינסקי. היחסים הללו מתפתחים ועוברים ניסיונות בזמן שהדמויות מתמודדות עם חיפושיהן למען המשמעות האמיתית שלהן ועם אתגרים אישיים מרגשים. אלא מכישרונו הקסמי והצלחותיו, קווֹנטין מתמודד עם סבל פנימי רב, כשהוא נאבק בדיכאון ובתחושה של בלבול עצמי. הוא מחפש משמעות ומטרה, ולעיתים קרובות שוקל את הטבע האמיתי של הקסמים, החיים והקיום. המסע של קווֹנטין מסומן במספר מסעות והרפתקאות, במיוחד בעולם הקסמים של פילורי, ממלכה שחשב פעם כי היא רק פנטזיה, אך מצא שהיא קיימת באמת. המסעות אלה מוצאים בקווֹנטין יכולת, כוח רצון והתמודדות עם המאתגרים המגוונים והקסמיים.

  • ראלף גם מגלם את קוונטין קולדווטר מציר זמן 23. בתוך ציר הזמן הזה, הוא לוקח על עצמו את הדמות של החיה.

סטלה מייב - ג'וליה וויקר

ג'וליה ויקר, היא צעירה מברוקלין, ניו יורק, והיא מתחילה את המסע שלה כמגישת קסמים כמו חברת ילדותה, קווינטין קולדווטר, שהוא הדמות המרכזית בסדרה. המסע של ג'וליה בסדרת "הקוסמים" חשוב ומאוד מובנה בנפרד מסיפור העל. בהתחלה היא מנסה להתקבל לברייקבילס, בית הספר הקסמים המכובד, אך היא נכשלת להשיג מקום וכך מתעקשת למצוא דרך אחרת ומסתובבת במסלול ספרד מתמשך ומלא קשיים. ההתעללות מברייקבילס מעבירה אותה לחקור קסמים בדרכים חלופיות ופרטיות.

המסע לרכוש יכולות קסמיות מוביל אותה להיכרתה עם קהילה קסמית חשאית ומסתורית בשם הסוחרים החופשיים. דרך ההוראה שלהם, ג'וליה מרוויחה גישה לקסם עוצמתי, אך המחיר כבד והיא נאלצת לקבל החלטות אתיות מאתגרות. עם ההתקדמות בסדרה, הסיפור שלה מתלכלך עם אירועים שמקיפים את קווינטין והחברים שלו, ויוביל למפגשים אינטנסיביים ורגשיים. דמותה של ג'וליה ויקר מתעניינת במידה מאוד ברבותיות, חכמה ועקבית. למרות הסירוב והקשיים שהיא חווה, היא ממשיכה לרדוף אחרי רצונה להשיג ידע וכוח קסמי. היא מבטאת עצמאות נועזת, ולעיתים משתלטת על התרגשות כדי להשיג את המטרות שלה, מתנגדת למסדרים ולנורמות חברתיות כדי לצלוח את המטרות שלה. התכונות הפנימיות של ג'וליה וקונפליקטיה בתוכה כאשר היא מתמודדת עם ההשלכות של פעולותיה וההשפעות האתיות של רצונותיה לצמיחה מאתגרות ומעניינת ומעניקה לה עמדת דמות שהקהל יכול להזדהות איתה. כל אורך הסדרה, היחסים של ג'וליה עם דמויות אחרות מתפתחים ומשמעותיים כשהם משפיעים על מסעה. הקשר שלה עם קווינטין קולדווטר מכיל רגעים חשובים ומורכבים, כאשר הם משתפים בין השאפה למשותף ובין המתחים שמתעוררים ביניהם. גם הקשרים של ג'וליה עם חברי הקבוצה של ברייקבילס, כולל אליס קווין ומארגו הנסון, מוסיפים מרקם לדמות ויוצרים רגעים של שותפות ומתחים.[2][4]

  • מייב גם מגלמת את אחותה של המפלצת בסוף העולם, שהשתלטה עלגופה של ג'וליה, בעונה 4.

אוליביה טיילור דאדלי - אליס קווין

באה ממשפחה של קוסמים והיא מראה מופעים יוצאי דופן של כוח קסמים כבר לפני שהתחילה את לימודיה בברייקבילס. הוריה הם קוסמים מכובדים בעצמם, מה שמוסיף למשקל הציפיות שמונחות על כתפיה. אליס מתוארת כאדם אינטלקטואלי ומנודה, המקדש את זמנה לקריאת ספרים וללימוד קסמים. טבעה הניתוחי גורם לה להיות פתרון בעיות חזק, יכולת שמאפשרת לה לעסוק בתיאוריות קסמים מורכבות ובתרגול לימודים קסומים. עיצובה המבוקר מפעיל לעיתים קרובות יותר מאשר פתקוד המעשים שלה, ומהותה זו היא פתרון בעיות חזק. אליס מחזיקה בכישור קסמי מקורי, המתארך בהבנה עמוקה של עקרונות קסם וביכולת טבעית בשימוש בכישורים קסמיים. היא מתעלה בלימודיה בברייקבילס ומוכרה כאחת הקוסמיות המבטיחות ביותר בדורה. לאורך הסדרה, אליס פותחת מערכת יחסים מורכבת עם דמויות ראשיות אחרות. הערבות הרומנטית שלה עם קווינטין קולדווטר, הדמות המרכזית, מהווה את דרך הפועל הרגשית החשובה ביותר בעלילה. התפתחות היחסים שלהם מלאה באתגרים ומדגימה את הפגיעות האישית והמאבקים הרגשיים של אליס. ככל שהסיפור מתפתח, אליס מתמודדת עם קשיים רבים ומתקשה במתמודדות עם דילמות מוסריות. היא נפגשת עם אויבים מתוחכמים וסופר עם הפסים אישיים מעמיקים, אשר מעצבים את האופי שלה וזונקים אותה קדימה כקוסמית וכאדם.

הייל אפלמן -אליוט ווא

אליוט ווא, שמזכירים אותו לעיתים קרובות רק בשם "אליוט", הוא קוסם מיומן במיוחד ודמות מרכזית בבית הספר לפדגוגיה קסמית בשם ברייקבילס, בו הוא מתמקד בשיפור יכולותיו הקסמיות. הדמות ידועה בשביל הערמתה החדה, הדמיון העשיר והסגנון הפסיפסטי ביותר, שנותן תרומה חשובה למראהו הכריזמטי והאינטואיטיבי. אליוט מוצג לראשונה כתלמיד בברייקבילס, שם הוא מקים מהר מאוד את עצמו כאחד הקוסמים המוכשרים והערמתיים ביותר בקבוצתו. עם ההתקדמות של הסיפור, הדמות אליוט עוברת התפתחות משמעותית, המעמיקה בקונפליקטיה הפנימיים והמאבקים האישיים שלה. למרות חיצוניו הכובש, הוא נאבק עם רגשות של עדינות, בדידות וספק עצמיות, שלעיתים נראים בהתמצאותו העזה בשימוש בסמים ובמסיבות כדי להתמודד עם הכאב הרגשי. כפי שהסדרה מתקדמת, היחסים של אליוט עם החברים והקוסמים האחרים, בפרט קווינטין קולדווטר, אליס קווין ומרגו הנסון, משמעותיים ביותר להתפתחותו. היחסים האלו מגלים לעיניו את צדדיו הרפואיים ואת כוחותיו, כשהם מעירים בו את פצעיו הרגשיים ומפעילים בו את הכוח האמיץ והעקבי, וזאת לשם קידום התפתחותו האישית והמתמשכת. לאורך סדרת "הקוסמים", תפקידו של אליוט בעלילה מהווה חלק חיוני מהקשרים העיקריים בסיפור. כמלך העליונה של פילורי, עולם קסמי שהדמויות מגלות במחצית הבאה של הסדרה, הוא עומד בפני אתגרים של מנהיגות ושלטון, ומתמודד בצורה יעילה עם מצבים פוליטיים מורכבים בצורה ותיקה ומעוררת השראה. בנוסף, המסע של אליוט כולל חקירה של נושאי מיניות וזהות, כאשר הוא מתמודד עם ההטרדה המינית שלו ומתגבר על עצמו כאדם אמיתי. החוויות שלו בעולמות הקסמיים והפרווריים משקפות עומק ועשייה לסיפור, מה שמשקף את עומקו ועשייתיותו הכללית של הסיפור כולו.[2][4]

  • אפלמן גם מגלם את המפלצת בסוף העולם שהשלטה על גופתו של אליוט בעונה 4.

ארג'ון גופטה -וילאם "פני" אדיודי

פני, אשר נכמד על ידי השחקן ארג'ון גופטה, מוצג כסטודנט מבריק ומסתורי בברייקבילס, בית הספר הפרסטיגי לקוסמים. להבדיל מרעיונותיו הטובים, פני כולל בתוכו יכולת ייחודית לנסוע בין עולמות שונים באמצעות התמחותו המיוחדת בקסמי "נסיעה". הכשרתו המיוחדת מעניקה לו את הכוח לעבור בין ממדים מקבילים ולגשת למישורים שונים של קיומם. פני מופיע כאדם בודד עם תודעה מרדנית וגישה אפילו קצת קשה כלפי האחרים. חוויותיו עם היכולות הקסמיות שלו גורמות לו להיות פראגמטי וזהיר, מה שתורם לטבעו הסגור והמרוחק. למרות חיצונו הקשה, יש לו רגשות לצד לקוחות והוא מרגיש נאמן ונותן את חייו בשביל חבריו ובעלי הקרבה שלו. לאורך הסדרה, תרומתו הייחודית של פני משמעה מרכזית בשאיפות ובאתגרים שהקבוצה הראשית של הקוסמים עומדת בפניה. יכולתו לנסוע בין עולמות מועילה מאוד בשאיפותיהם לעצור כוחות אפלים ולהתמודד עם אויבים מרותקים. למרות הקונפליקטים התדירים שלו עם עמיתיו בגלל אישיותו הבוטה, יכולותיו נחשבות ליקרות והוא מרוויח את ההערכה כחבר חשוב בצוות. במהלך הסדרה, פני עובר תהליך חשוב של התפתחות דמותית. ההתמודדויות שלו עם עמיתיו והמקרים הקשים שהוא נתקל בהם מביאים לרכישת צד אנושי וחמלה כלפי האחרים. דרך מגוונת של ניסיונות ומסבכים מצוינים פותחת את גיבורו של פני ואת השפעתם המעמיקה על ההתפתחות האישית והקסמית שלו.

דמותו של פני משאירה השפעה עמוקה על הקהל בזכות היכולות הקסמיות המרתקות שלו, האישיות המורכבת והתהליכים של התפתחות דמותית שהוא עובר במהלך הסדרה. כדמות עיקרית בסדרה, תרומתו משמעותית לצורך עיצוב סיפור הסדרה ולפתיחת נושאים רבים כמו ידידות,

  • גופטה גם משחק את "פני-23", גרסת ציר זמן חלופית של פני שמגיעה לציר הזמן הראשי.

קיץ בישיל -מרגו הנסון

מרגו הנסון, הידועה גם כ"מרגו המלכה" או "ג'אנט", היא נערה מוכשרת ובידוד מגייקלית שמפליגה על כישוריה המגייקים המיוחדים. היא מגיעה מברוקלין, ניו יורק, ונכנסת לבית הספר למגייקה "ברייקבילס", מוסד סודי ופרסטיזי למגיקלים, לצד חברה הקרובה ודמות הבכירה אליוט קולדווטר. כתלמידה, היא מוצגת לקבוצת "הילדים הפיזיים", קבוצת מאגיקלים המתמחים בקרב וקרב מגייקלי. מרגו מכונה על חושיה השניים, הדרימה החזקה שלה והתמוטטות שלה לחציונים. במהלך הסדרה היא מוציאה לפועל גישה לא מתפשרת ומתחדשת לחיים, וגם מביעה מנהיגות חזקה. למרות קשיחותה החיצונית, היא לא חסרה נקודות חולשה ולעיתים מתמודדת עם חששות אישיים ורצון להוכיח את עצמה בעולם המגייקלי. במהלך הסדרה, מרגו הופכת לחברה מרכזית בקבוצת "גאנג הפילורי וקדימה". היא מתעוררת למסעות ומשימות שונות, תורמת תפקיד קריטי בהילות ובמאבק נגד סיכונים ויריבים מגייקלים. העתידה ליצור הפתרונות המתאימים לבעיות ולאתגרים המוצגים אליהם מקובלת כאשר היא מספקת פתרונות לבעיות השונות של הקבוצה. מרגו מפתחת יחסים מורכבים עם הדמויות השותפות שלה, במיוחד הידידות הקרובה שלה עם אליוט וואו, מלך הפילורי ה"גבוה". הדינמיקה ביניהם היא אחד מנקודות השיא בסדרה, המציגה את תחושת הקמרדריות שביניהם ואת הפגישות הקרובות. במהלך הסדרה, מרגו עוברת שיפור משמעותי והתפתחות. היא מתמודדת עם אובדן אישי, אתגרים רגשיים ולחצים של הובלה, שתורמים לתפתחותה כדמות רב פאסטה ומזכים לה מעמדה נוסף בעולם הטלוויזיה. [5] [6]

ג'ייד טיילור - קאדי אורלוף-דיאז (עונות 2–5;[7] [8] עונה 1 חוזרת),

קיידי אורלוף-דיאז, הידועה גם כקיטי, מוצגת ככושלת קסמים מוכשרת ויצירתית. הדמות שלה מתפתחת במידה רבה עם הזמן ומציגה אישיות מרתקת ומרובה גורמים. מופעים הראשונים של קיידי בסדרה מציגים אותה כקוסמית מיוחדת בעלת יכולות מגוונות בתחומי הקסם. היא מייצגת זיהוי חד וגאה, מה שלעיתים מביא אותה להתעמת עם רשויות ולאתגר את הסדר הקיים בקהילה הקסמית. מקורותיה של קיידי כסודיים וככל שהסדרה מתקדמת, נחשפים עוברה המורכב והקשרים שלה לארגונים סודיים. להתחלת הסדרה, קיידי היא סטודנטית באוניברסיטת ברייקבילס, מוסד הוראה קסמית מוביל. אך בסופו של דבר, היא מתפרדת מהמוסד והמסע הקסמי שלה מזכה למסלול שונה. למרות ההיפקעות מהלימודים הפורמליים, היא ממשיכה להעמיק את הידע שלה בקסם ולחקור את הפוטנציאל שלה דרך דרכים בלתי קונבנציונליות. לאורך הסדרה, קיידי מתקשרת ביחסים מורכבים עם דמויות נוספות, בעיקר קווינטין קולדווטר, אליס קווין ופני אדייודי. ההתערערות הרומנטית שלה עם פני, סטודנט נוסף בברייקבילס, משמעותית להתפתחותה של קיידי. התלות והרגישות הרגשית משמעותם לפיתוחה והיא מתמודדת עם בעיות אמון ופירוק רגשי. דמותה של קיידי מתמלאת ברצון לשלט ולהיות עצמאית. היא מחפשת להקים את הזהות שלה מחוץ לגבולות המוסדות הקסמיים המוכרים. הקשר שלה עם "קוסמי השוליים", קבוצה של קוסמים עצמאיים הפועלים מחוץ לשלטון של ברייקבילס, משמעותו בדמיון האישי שלה. קיידי חוותה עוררין פנימי משמעותי והיא נאבקת עם שדים וטראומות אישיות משמעותיות. היא מתמודדת עם דילמות מוסריות וסובלת מהשלכות הפעולות שלה, המהוות תובנה מרתקת לפסיכולוגיה האנושית בהקשר פנטסטי.

בריטני קוראן

- פן (עונות 3–5; עונה 2 חוזרת; עונה 1 אורחת) [9]

סקירה כללית: פן היא דמות מרכזית בעולם הקסמים של פילורי, אשר מהווה עולם חופשי ומקבל כתובת ראשית לחלק ניכר של הסדרה. ההיכרות עם פן מתרחשת בסוף העונה הראשונה. הנוכחות של פן מעניקה עומק ומורכבות לפלטת העלילה והתפתחותה כדמות מאפשרת חקירה של נושאים שונים בסדרה. פן נולדת בפילורי, הייתה תושבת ייחודית של ארץ הקסמים. הרקע שלה קשור באופן מורכב לתרבות ולמסורת של מולדתה, והן תכונות שנהגו לה להתפתח כדמות ניכרת בסדרה. כפי שהעלילה מתקדמת, פן מתעקשת לחיות בקרבה של הגיבורים הראשיים, קווינטין קולדווטר ומלווים שלו, והיא מהווה בעלית אמיצה ולפעמים אימתנית. האישיות של פן מתוארת כעמידה, משוחררת, ועמוקת לב. הגידול שלה בפילורי מחליב חובה ותהליך מדרגתי, ובזכות הבנתה היא מציגה נאותות ומוכנות לעזור חשובות, מוכיחה את עצמה כמשאב חשוב לידידיה החדשים. המתקוממת של פן כדמות מתעצבת לאורך הסדרה, תוך שהיא מסובכת את עולמם הקסמי של פילורי לצד קווינטין ושאר הדמויות. מסעה מתווסף על ידי גילוי עצמי, דילמות מוסריות מאתגרות וטורבולנטיות רגשית. בכפוף לתפקידה כדמות מפתחת, פן משחקת תפקיד חיוני באירועים הפועלים לשינוי המסלול של העלילה. הדמות של פן מאפשרת חקירת נושאים מרכזיים הנכונים לסדרת "The Magicians", כולל הזהות התרבותית, התקנות חברתיות והתנגדות בין עולמות הקסמים השונים. הנוכחות שלה מדגישה את הקונפליקט בין הערכים המסורתיים של פילורי לבין העקרונות המודרניים יותר שנכנסים לפני הדמויות המגורשות מן הארץ, מתרוממת את ההערכה המכוללת של הסדרה על משמעות הכוח וההשלכות של הפיכתו.

טרבור איינהורן - ג'וש הוברמן (עונות 3–5; עונה 2 חוזרת; עונה 1 אורח),

ג'וש הוברמן מוצג כסטודנט באוניברסיטת ברייקבילס, מוסד סודי המדבר בקסמים לקסים צעירים. הוא חלק מ-"הפיזיקל קידס", קבוצת סטודנטים שמתמחים בקסם פיזי. למרות שהוא אינו מהדמויות הראשיות, ג'וש מהרה מתפתח לחלק חשוב בצוות השחקנים בזכות האישיות המיוחדת והכישרונות הייחודיים שלו. ג'וש נודע בשלווה ובחומורו, ובדרך כלל מספק פתרונות מצחיקים ומצליחים לרגעים מתוך הסדרה המורכבים והמתוחים. יש לו טבע ידידותי ואמיתי, והוא מצליח להתאהב בלבבות הסטודנטים האחרים ולהפקיר את הקהל. ההערות הומוריסטיות והתפקיד הקל לב משמשים אותו כדמות מהנה לראות במסך. כסטודנט ב-"הפיזיקל קידס", ג'וש מתמחה בשליטה על כוחות פיזיים באמצעות קסם. במשך הסדרה, הוא מדגים שליטה בתחומים שונים, בעיקר בקסמים הקשורים לתהליכי הבישול. יכולותיו הקסמיות נמצאות לעיתים בשימושים יצירתיים ובלתי צפויים, המשקפים את חוש המדיינות הטבעי שלו. בהתחלה מוצג כדמות תומכת, ג'וש מתפתח לפיגורה משמעותית בהתפתחות הסדרה. הוא משתתף במשימות ובאתגרים קסמיים שונים לצד הדמויות הראשיות, מה שמציג את הנאמנות והאומץ שלו בסיטואציות קריטיות. ג'וש מפתח קשרים קרובים עם חבריו בקרבת הגיל בברייקבילס, במיוחד עם אליוט ווה, מרגו הנסון ואליס קווין. תחומי ההתחברות הקריאטיביים והמרגשים בינו לבין אותם דמויות מקנים לסדרה רגעים משמעותיים ומלאי לב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Magicians at IMDb

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Magicians on Syfy". Syfy. 4 במאי 2015. ארכיון מ-24 במאי 2015. נבדק ב-24 במאי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 "Lev Grossman's 'The Magicians' Trilogy Coming To Syfy Channel This Spring With Pilot Episode". Design & Trend. אורכב מ-המקור ב-18 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Andreeva, Nellie (3 בדצמבר 2014). "Jason Ralph & Sosie Bacon To Star In 'The Magicians' On Syfy". Deadline Hollywood. ארכיון מ-27 באוקטובר 2020. נבדק ב-17 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 Andreeva, Nellie (6 בנובמבר 2014). "Stella Maeve, Hale Appleman & Arjun Gupta Cast A Spell On 'The Magicians'". Deadline Hollywood. ארכיון מ-31 במרץ 2019. נבדק ב-17 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "11 Things To Know About Syfy's "The Magicians" Series". BuzzFeed. ארכיון מ-3 באוגוסט 2020. נבדק ב-16 בספטמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Noonan, Kevin (8 בדצמבר 2014). "SyFy's 'The Magicians' Adds 'Towelhead' Star Summer Bishil". Variety. ארכיון מ-28 באוקטובר 2020. נבדק ב-10 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Prudom, Laura (8 בפברואר 2016). "'The Magicians' Renewed for Season 2 on Syfy". Variety. ארכיון מ-29 בינואר 2017. נבדק ב-17 בפברואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Gelman, Vlada (24 בינואר 2017). "The Magicians Season 2 Preview: 'Major' Deaths and Musical Numbers". TVLine. ארכיון מ-18 בפברואר 2017. נבדק ב-17 בפברואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Petski, Denise (24 ביוני 2016). "'Sneaky Pete' Casts Virginia Kull; Brittany Curran Joins 'The Magicians'". Deadline Hollywood. ארכיון מ-25 ביוני 2016. נבדק ב-25 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)

תבנית:Syfy Shows קטגוריה:תוכניות טלוויזיה באנגלית קטגוריה:סדרות אימה אמריקאיות קטגוריה:סדרות פנטזיה אמריקאיות קטגוריה:פנטזיה קטגוריה:להט"ב בארצות הברית