טיוטה:יוחנן שוחט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

2006 בסעודת מלוה מלכה
יולי 2017
האדמו"ר הרב יוחנן שוחט מלוצק
האדמו"ר מלוצק בתפילה בכותל המערבי

רבי יוחנן הלוי שוחט (נולד בניו יורק 1965) הוא אדמו"ר חסידי לחסידות לוצק המסתעפת מחסידות קרלין סטולין ומונה עשרות משפחות ירושלמיות וכן חסידים מהארץ ומחוץ לארץ.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בניו יורק לרב עזרא שוחט ולרבנית פייגא (ציפורה) שוחט והינו אחיו הצעיר של האדמו"ר מקרלין סטולין רבי ברוך יעקב מאיר הלוי שוחט.

חסידות לאצק[עריכת קוד מקור | עריכה]

חסידות לאצק הוקמה על ידי הרב יוחנן הלוי שוחט האדמו"ר מלוצק שמתגורר בירושלים בשכונת ארזי הבירה.

הקמת החסידות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת ה'תשנ"ו הכתירה קבוצת חסידים כאדמו"ר מלוצק את רבי יוחנן הלוי שוחט, אחיו של הרב ברוך מאיר יעקב שוחט האדמו"ר מקרלין-סטולין המתגורר בגבעת זאב, בברכת האח חיזוקו הסכמתו ועידודו. מרכז החסידות היה מתחילה בשכונת הבוכרים-נווה צבי בירושלים והתקיימו בו תפילות הימים נוראים בראש השנה ויום כיפור בבית המדרש זכרון מנחם דחסידי סטריקוב ברחוב ישראל אהרן פישל בשכונת הבוכרים - נווה צבי. בסוף העשור הראשון של המאה ה-21 נבנה מבנה קבע לחסידות על הרחוב הראשי רחוב שמואל הנביא 91 בשכונת שמואל הנביא-נווה צבי. בתי כנסת נוספים קיימים בביתר עילית ובבית שמש.

אל החסידות הצטרפו חסידים מקרלין סטולין וקהל חסידי ירושלים, וכן חסידים נוספים. לחסידות לוצק כמה עשרות משפחות של חסידים ואוהדים בישראל ובחוץ לארץ.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבי יוחנן נשוי לרבנית רחל שוחט והוא חתנו של רבי ישראל צבי יאיר דנציגר, האדמו"ר מאלכסנדר. האדמו"ר מלוצק נוהג לעשות הילולות במשך ימי השנה ביום פטירתם של צדיקים מפורסמים ובעיקר של בית אדמו"רי קרלין לדורותיהם, ונוסע במיוחד לטבריה לפקוד את ציון זקינו הרב יוחנן פרלוב מלוצק שהינו קרוי על שמו ויום פקודתו הינו בכ"א בכסלו. הוא ניחון בלבביות ומאור פנים לחסידיו ולכל איש מישראל.


שגיאות פרמטריות בתבנית:קצרמר

פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים

ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.