לדלג לתוכן

טיוטה:משפחת קלט חירום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משפחת קלט חירום (או אמנת חירום) היא משפחת אומנה המוכנה לקלוט ילדים במקרי חירום וסכנה לזמן קצר יחסית, במטרה לספק לילד סביבה משפחתית בטוחה ורגועה, ולשמור על ביטחונו ושלומו הגופני והנפשי. משפחות קלט חירום עוברות הכשרה על ידי משרד הרווחה ומקבלות מהם סיוע וליווי.

משפחת קלט יכולה להיות אצל קרוב משפחה של הילד או בקהילה, במקרה של הסכמה וללא צו בית משפט. או במקרים קשים אצל משפחות שהוכשרו לשם כך, על פי צו בית משפט ועל ידי עובד סוציאלי[1].

מאפייני המסגרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערך משפחות אומנת חירום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערך משפחות האומנה מורכב מהוריי האומנה, מנהלת, עובדים סוציאליים המלווים ומדריכים את המשפחה באופן שוטף, פסיכולוגים התפתחותיים המאבחנים את הילדים, ובנות שירות לאומי שעוזרות למשפחה בטיפול בילדים.

המערך מסייע לילדים לבנות מחדש אמון במבוגרים וממלא את כל צורכיהם הפיזיים והרגשיים. הצוות המקצועי המלווה, בוחן ומאבחן את מצבם של הילדים ואת צורכיהם הרגשיים והרפואיים, כדי שמחלקת הרווחה תוכל לבחור את מסגרת ההמשך המתאימה ביותר עבורם, זאת בזמן שהילדים מוגנים, עטופים ושמורים כל העת. תקופת השהות בבית משפחת אומנת חירום נעה, בדרך כלל ובהתאם לחוק האומנה, בין שלושה חודשים עד חצי שנה.

[1]

תנאי סף[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות מורכבות התפקיד, יש מספר תנאים כדי שמשפחה תוכל להיות משפחת קלט, ביניהם: שהזוג יהיה נשוי, יציבות כלכלית, זמינות לקליטת ילדים 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה. חובה שאחד מבני הזוג לא יעבוד כדי שיהיה בבית לטפל בילדים, ושבן הזוג השני יהיה גמיש וזמין לסייע.

משפחת קלט צריכה להיות מוכנה בכל רגע לקבל ילד ש

המצב בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל יש מספר עמותת שמסייעות בניהול מערך משפחות הקלט: מכון סאמיט[2], א.ד.נ.מ[3] ואור שלום[4]

בשנת 2009 היו בישראל 20 משפחות קלט[5], בשנת 2017 היו בישראל 26 משפחות קלט בלבד, ודווח על מחסור קשה במשפחות קלט[6].

על פי החוק בישראל כל משפחת קלט זכאית לסיוע כלכלי על סך 3,700 ש"ח לחודש כהחזר הוצאות על הטיפול בילדים

בעבר עלו תלונות על עיכוב התשלוםלהשלים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]