טיוטה:סאלח פארס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סאלח סעיד פארס صالح سعيد فارس
صالح سعيد فارس
לידה 15 במרץ 1950 (גיל: 74)
חורפיש, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה יועץ מס
ראש מועצה
7 באוקטובר 199429 בדצמבר 1996
(שנתיים ו־12 שבועות)
ראש הפורום הדרוזי צ'רקסי
29 בינואר 200929 בינואר
ראש מועצה
7 באוקטובר 200829 בדצמבר 2013
(5 שנים ו־11 שבועות)

סאלח פארס הוא פוליטיקאי דרוזי ישראלי, יושב ראש הפורום הדרוזי צ'רקסי. כיהן כראש מועצת חורפיש במשך שתי תקופות. והוא אחיו של עימאד פארס.


קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאלח סעיד פארס , בערבית صالح سعيد فارس (נולד בחורפיש, 1950) הוא דמות בולטת הידועה בקריירה המקצועית המגוונת שלו ובמעורבותו בפוליטיקה. בתחילה שירת בצה"ל (צבא ההגנה לישראל) לאחר שחרורו ולאחר מכן מצא עבודה במס הכנסה. עם זאת, הייעוד האמיתי של פארס הוביל אותו ללכת בדרך אחרת.

לאחר תקופה קצרה, סאלח פארס החליט להמשיך את השכלתו בתחום יעוץ מס וביטוחים, הוא יצא לעיסוק עצמאי והקים משרד ייעוץ מס וביטוח מצליח. מסירותו ומחויבותו לספק שירותים איכותיים ללקוחותיו זכו להכרה נרחבת .

במקביל, פארס פיתח עניין רב בפוליטיקה וביקש לחולל שינוי בקהילה שלו. הוא החל את הקריירה הפוליטית שלו בהתמודדות למועצה המקומית חורפיש. מאמציו ומסירותו זכו לתגמול כאשר נבחר לראש המועצה המקומית, כיהן בין השנים 1994-1996.

לאורך כהונתו כראש המועצה המקומית, פארס הפגין כישורי מנהיגות חזקים והבנה עמוקה של הצרכים והשאיפות של הקהילה. הוא פעל ללא לאות לתת מענה לדאגות התושבים וליישם יוזמות שמטרתן לשפר את איכות החיים בכפר הדרוזי חורפיש.

תרומתו והישגיו של פארס בזירה הפוליטית לא נעלמו מעיניהם. הוא זכה לכבוד ולהערצה הן של עמיתיו והן מצד בוחריו, וביסס מוניטין של מנהיג אמין ויעיל.

הקריירה הפוליטית של פארס חוותה תחייה מחודשת בשנים 2008 עד 2013 כאשר שוב נכנס לתחום הפוליטיקה כראש המועצה. בשנת 2009 מונה לראש פורום הדרוזים צ'רקסי. תקופה זו התאפיינה במשברים שונים בין הממשלה לבין המועצות הדרוזיות, שכן מועצות אלו דגלו בהגדלת הקצאות התקציב.

במהלך תקופה מאתגרת זו, פארס הפגין כישורי מנהיגות יוצאי דופן והוביל בהצלחה את המועצות הדרוזיות ואת חורפיש להשיג את יעדיהם של הבטחת תקציבים מספקים.

היכולת של פארס לנווט דרך משא ומתן מורכב ולמצוא מכנה משותף עם הממשלה תרמה משמעותית להצלחת המאמצים הללו. הוא ייצג למעשה את האינטרסים של העדה הדרוזית ומילא תפקיד מרכזי בשיפור המצב הכלכלי של המועצות הדרוזיות.

כתוצאה מהישגיו, סאלח פארס זכה לכבוד והערצה לא רק מצד בוחריו אלא גם מעמיתיו הפוליטיים. מסירותו לרווחת העדה הדרוזית ומחויבותו להבטיח את שמיעת קולם זכו להכרה רחבה. מאמציו זכו לשבחים והוא זכה להערכה מראשי המועצות הדרוזיות וכן מהמנהיג הרוחני של העידה הדרוזית מופק טריף.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאלח פארס נולד בכפר הדרוזי חורפיש.ב 15 במרץ 1950 פארס פעל חזק למען צמיחת הכפר חורפיש והתפתחותו בצורה מובנת ומושכלת.

במהלך כהונתו הראשונה עמד פארס בפני משימה מאתגרת לקדם את מיתוג הכפר בניית המתנ"ס ופיתוח הכפר לכפר מתקדם והשגת תמיכה ממשלתית רחבה יותר לצורך הרחבת המיתאר של חורפיש. במהלך כהונתו השנייה, עמד פארס בפני אתגר נוסף יושב ראש הפורום הדרוזי צ'רקסי, והרחבת מיתאר הכפר.

בנוסף לפעילותו הפוליטית, פארס היה פעיל חברתי ומשפחתי פעיל בקהילה הדרוזית ועזר לקידום מגוון פעילויות חברתיות ותרבותיות בקהילה. פארס נחשב למנהיג חזק ומוערך בקהילת הדרוזים, והוא ממשיך להיות מועמד פופולרי לתפקידים פוליטיים ומנהיגיים בקהילה.

  • ==במאבק מול הרשיות יוני 2009==

2009 הפגנות של הרשיות הדרוזית והצ'רקסית מול משרד ראש הממשלה ,

פארס הוא איש שהבין שמילים ריקות והבטחות מרובות לא מספיקות, ושהזמן הגיע לפעול במעשים כדי לשנות את מציאותם של הדרוזים במדינת ישראל. הוא עמד בפני אתגרים רבים ונתקעו תחתיו הרבה ערכים, תחושות ותקוות. אך עם חריצות ותוקף רוח לא רגילים, הוא הצליח לשמור על מורשתו ולהפעיל לחצים משמעותיים על הרשויות הישראליות.

במשך שנת 2009, מר פארס הוביל מחאות, הפגנות, ומאבקים כדי להביא לשיפורים מרכזיים בתחומים כמו החינוך, התעסוקה, והשוויון החברתי. הוא לא התנכל מלהביא את הרשיות הדרוזיות והצ'רקסיות לרמות גבוהות יותר .

אחד הרגעים המרשימים ביותר במאבק הוא הפגישה של מר פארס ושאר ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אלי ישי. נכון לאז, הם התמודדו עם ההבטחות והמילים היפות, אך מר פארס וצוותו האמינו באמיתות הפשוטות - תוצאות ממשיות ושוויון אמיתי.

[[קטגוריה:חורפיש: אישים]] [[קטגוריה:דרוזים ישראלים]] [[קטגוריה:דרוזים]] [[קטגוריה:פוליטיקה]]