טיוטה:רהאיגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רהאיגלאנגלית: Rhaegal) הוא אחד הדרקונים של דאינריז טארגאריין בסדרת ספרי הפנטזיה האפית שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר.ר. מרטין, ובסדרת הטלוויזיה משחקי הכס, המבוססת על סדרת הספרים.

רהאיגל הוא אחד משלושת הדרקונים של דאינריז טארגאריין, דמות הגיבורה הראשית שמשמשת כנקודת תצפית בסיפור ופרקים רבים מסופרים מנקודת מבטה. היא מאופיינת כאישה חזקה, אמיצה, נחושה, נדיבה ורחומה, קשוחה כשנדרש ובעלת מידות טובות. כנצר האחרון לבית טארגאריין, היא טוענת לכתר שבע הממלכות של ווסטרוז ויוצאת להשיב לידיה את כס הברזל.

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספרים, רהאיגל תואר כדרקון בצבעים ירוק וברונזה.[1] הקשקשים שלו היו בצבע ירוק, בזמן שהכנפיים, העיניים והכרבולת שלו היו בצבע ברונזה.[2] הטפרים והשיניים שלו היו בצבע שחור.[3] כל אדם שראה את הלהבה שלו תיאר אותה בצבע שונה. היו כאלו שאמרו שהיא צהובה,[4] צהובה ואדומה,[5] וכלהבה שמתחילה ירוקה ולאט לאט משתנה לכתום צהוב.[6]

גם בסדרה הקשקשים של רהאיגל ירוקים, אך הכנפיים שלו צהובות כתומות. הכרבולת והעיניים שלו אדומות בסדרה, והקרניים שלו לבנות. כמו הלהבה של האחים שלו בסדרה, הלהבה של רהאיגל בסדרה הייתה בצבע של אש רגילה.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת הספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רהאיגל הוא אחד משלושת הדרקונים שנולדו לדאינריז בים הדות'ראקי, אחרי שבעלה חאל דרוגו מת. בדרכה לעיר הבאה במסעה קארת', דאינריז נתנה שמות לשלושת גורי הדרקונים שלה. לרהאיגל, היא קראה על שם אחיה המת ראיגאר טארגאריין. כשדאינריז מגיעה לעיר קארת' הדרקונים שלה נחשבים כפלא בעיני תושבי העיר, גילדת המכשפים של קארת' מזמינים אותה לביקור במקדש שלהם בית הבלתי מתים. בסדרת הטלוויזיה המכשפים חטפו וכלאו את שלושת הדרקונים שלה והם שרפו את המכשפים שחטפו אותם.

לאחר מכן דאינריז התחילה בהפלגה למפרץ העבדים כששלושת הדרקונים שלה היו איתה על הספינה שלה. כשהיא מגיעה לעיר הראשונה במפרץ העבדים אסטאפור, הדרקונים שלה כבר בגודל של כלבים. כאשר היא מביעה עניין לקנות צבא של עבדים שיעזור לה לכבוש את ווסטרוז היא לא מצליחה לשלם לאדוני העבדים על הצבא שלה, ולכן היא מציעה להם את אחד מדרקוניה בתמורה לצבא. ביום העסקה כאשר אדוני העבדים בחרו אחד מהדרקונים שלה היא פקדה על הצבא החדש שלה ועל הדרקונים לתקוף את אדוני העבדים ולשחרר את כל העבדים בעיר. כשהיא כובשת את שתי הערים האחרות במפרץ העבדים, יונקאי ומירין היא מחליטה לא לסכן את הדרקונים שלה בקרב, כיוון שהם עוד קטנים מכדי להילחם.

אחרי שהיא כובשת בעזרת הצבאות שלה את שתי הערים יונקאי ומירין ונשארת במירין כמלכה של העיר היא שמה לב שהדרקונים שלה גדלים להיות פראיים יותר ופחות מקשיבים לה, ובייחוד אחרי שאחד מהם, דרוגון שרף בטעות ילד כשחיפש אחרי אוכל היא מחליטה לכלוא את הדרקונים שלה בבור דרקונים מאולתר, בדומה לאחד שנמצא במעלה המלך. דרוגון ברח אך את ויסריון ורהאיגל היא כלאה בשלשלאות בבור הדרקונים. כשקוונטין מארטל מבקש מדאינריז להראות לו את הדרקונים שלה היא לוקחת אותו לבור הדרקונים ומראה לו אותם, בלילה של אותו היום הוא ואנשיו פורצים לבור הדרקונים במטרה לחטוף אחד מהדרקונים. קוונטין מנסה לעלות על ויסריון אך רהאיגל שורף אותו. אנשיו של קוונטין בורחים ושוכחים לסגור את הדלת של בור הדרקונים. ויסריון ורהאיגל מצליחים להשתחרר מהשלשלאות ולברוח. שניהם יוצרים לעצמם מאורות בפירמידות של מירין. בסדרת הטלוויזיה סיפורו של קוונטין מארטל נשמט ולכן ויסריון ורהאיגל משתחררים מבור הדרקונים רק אחרי שדאינריז משחררת אותם.

בסדרת הטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שדאינריז חוזרת למירין, היא משחררת את הדרקונים שלה ויחד הם שורפים את הצי של סוחרי העבדים שניסו לתקוף את מירין. בסוף העונה השישית, דאינריז והצבאות שלה מפליגים לווסטרוז כשהדרקונים שלה איתם מהאוויר.

בתחילת העונה השביעית דאינריז והדרקונים מגיעים לדרגונסטון. דאינריז לוקחת את הדרקונים שלה איתה כדי להציל את המשלחת שיצאה אל מעבר לחומה ושם אחד מהם, ויסריון מת אחרי שמלך הלילה משליך עליו חנית קרח.

בעונה השמינית דאינריז מגיעה לווינטרפל, ושם ג'ון סנואו רוכב על רהאיגל. לאחר מכן, בקרב נגד צבא המתים ג'ון רוכב על רהאיגל שוב ורהאיגל שורף בקרב חלק מצבא המתים. לאחר מכן, כשדאינריז הייתה בדרך למעלה המלך, הצי של יורון גרייג'וי ירו על רהאיגל חצי סקורפיון שהרגו אותו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דאינריז טארגאריין, עימות המלכים, פרק 27.
  2. ^ דאינריז טארגאריין, "ריקוד עם דרקונים", פרק 68.
  3. ^ דאינריז טארגאריין, "עימות המלכים", פרק 40.
  4. ^ "ריקוד עם דרקונים", פרק 12.
  5. ^ "ריקוד עם דרקונים", פרק 50.
  6. ^ "ריקוד עם דרקונים".

{שיר של אש ושל קרח}

קטגוריה:שיר של אש ושל קרח קטגוריה:דרקונים