טיוטה:שיר מקומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיר מקומי הוא פרויקט חברתי-קהילתי, שנוצר בראש פינה בתמיכת משרד התרבות והספורט ובהובלת המפיק אור סער, לקידום ליווי ותמיכה במוזיקאים יוצרים ומבצעים דרך עיבוד והפקת אלבום אוסף ומופע קונספט של שירים מקוריים שלהם ובביצוע מוזיקאים בני אותה הקהילה. מטרת הפרויקט היא לקדם אמנות בפריפריה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיר מקומי הוא יוזמה של אור סער, גיטריסט, זמר, מפיק ופרויקטור מוזיקלי. מראש פינה. לטובת התכנית התגייסו מעל 30 משתתפים מהמושבה, מוזיקאים, אמנים, נותני שירות בתחומים שונים ובעלי עסקים קטנים, כמו כן, מרכז צעירים בראש פינה, הרשות המקומית ראש פינה ומשרד התרבות והספורט.

אחת ממטרות הפרויקט היא תמיכה במוזיקאים מבצעים מן המושבה על ידי יצירת עיבוד סינגל וקליפ מקצועי לשיר מקורי, שישמשו מקפצה לכניסה לתעשיית המוזיקה בישראל.

האלבום הראשון בסדרה, שיר מקומי - Rosh Pina Sound הושק במופע רשמי בפברואר 2019 ומסכם שלושה חודשים של איתור, מיון, ליווי והכנת האמנים בבחירה, עיבוד והפקה של השירים המתאימים והנכונים, וכן, בהקלטות צילומים ועריכה אינטנסיביות באולפן ובהכנות למופע ההשקה.

האלבום הראשון איגד שירים של זמרים יוצרים מכל הגילאים ומכל הקשת החברתית בראש ויצר קולאז' תרבותי מוזיקלי של בני המקום ואופיים.

שירים מהאלבום הושמעו בתחנות רדיו שונות והפרויקט משך תשומת לב רבה אצל יזמי תרבות חברתיים ברחבי הארץ.

האלבום השני בפרויקט בשלבים מתקדמים ומיועד לצאת בתחילת שנת 2021 וכמו כן רשויות מקומיות נוספות בפריפריה בתהליך כניסה לפרויקט -

חצור הגלילית, צפת, קריית שמונה ובגליל תחתון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{ערך יתום} {קצרמר|ישראלים|מוזיקה} קטגוריה:ראש פינה