טיוטה:שלומי ברטונוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלומי ברטונוב (נולד ב-23 באוגוסט 1987) הוא שחקן, וזמר ישראלי. הוא למד משחק בבית ספר למשחק של ניסן נתיב. שלומי הוא הבן של אייל ברטונוב, נכדו של שחקן הבימה שלמה ברטונוב, נינו של יהושע ברטונוב, מוותיקי הבימה.

שלומי ברטונוב
לידה 23 באוגוסט 1987 (בן 36)
מדינה ישראל
תקופת הפעילות מ-2006
עיסוק שחקן, זמר
מקום לימודים ניסן נתיב
פרסים והוקרה
  • פרס השחקן בפסטיבל עכו 2011.
  • פרס השחקן ״אסיטז׳״ 2015.
  • פרס קיפוד הזהב כמוזיקאי לשנת 2016
פרופיל ב-IMDb

קריית משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 כיכב בעונה השלישית של סדרת דרמת הנוער של HOT ״האי״ ששודרה בערוץ הילדים גילם את דמותו של קוזמו אביר טיפש, מאוהב ברומי, חבר של ג'פרי. באותה השנה שיחק בקומדיה ״השועלים״ ששודרה בyes שיחק בתפקיד גבע גבע בר שישת, מנהל הארט בסרטי האימה והשף במסעדה, מוזר ומצחיק, חלק מצוות "גבע ושמוקלר". באותה השנה גם גילם את דניאל בסרט ״תום״. שיחק בסרט ״דואר רשום״ שיחק את בן.

בשנת 2013 שיחק בסדרת הטלוויזיה ״אבודים באסיה״ ששודרה בחברת הכבלים של Yes בתפקיד גוסטי. באותה השנה שיחק בסדרה ״המגפה״ בתור נפתלי. באותה השנה גם ניגן והיה אחראי על המוזיקה של הסרט ״ מישהו ראה את איל נוריך״.

בשנת 2014 הופיע בסדרה של Yes ״אניגמה״ שיחק את איליי ריבלין - כחולה-39. באותו השנה שיחק בסדרת הטלוויזיה ״מי נתן לך רישיון?״ ששודרה בערוץ 1 שיחק בתפקיד דישון.

בשנת 2015 שיחק בסרט ״מכתבי אהבה מהמלחמה״ גילם את יוסף דמסט.

בשנת 2016 גילם את ניב בסרט ״סנפשוט״.

בשנת 2018 שיחק בסדרת הטלוויזיה ״האחיות המוצלחות שלי״ ששודרה בYes.

בשנת 2022 שיחק את בן בסרט ״אזרח מודאג״.

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

השתתף במגוון הצגות ותיאטרונים בניהם: ״הנודדים" – תיאטרון גשר, ״יהוא", "סיפור פשוט" - תיאטרון הבימה, "אותלו" - תיאטרון הקאמרי, "הליוגבלוס", "תיאורמה", "אדיפוס. טריפטיכון" - תיאטרון תמונע.

כמוזיקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 השתתף בהרכב המוזיקלי ״איקרוס״ ניגן על תופים.

כתב מוזיקה, בין היתר, להצגות – "פונדק הרוחות", "בדמי ימיה" בתיאטרון החאן, "הליוגבלוס", "אדיפוס. טריפטיכון" בתיאטרון תמונע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]