האי (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: צמצום הפירוט הארוך של תוכן העונות והדמויות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: צמצום הפירוט הארוך של תוכן העונות והדמויות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
האי
'האי'
שיר הנושא "כאילו אין מחר"
סוגה מדע בדיוני, סדרת נוער, הרפתקאות, מתח
יוצרים גיורא חמיצר
כותבים

גיורא חמיצר (תסריטאי ראשי עונות 1-2)
מיכל קופר-קרן (תסריטאית ראשית עונה 3)

ירון ארזי (פיתוח עלילה ודמויות)
בימוי עפר ויצמן
שחקנים יון תומרקין
אביגיל הררי
עוז זהבי
ליאת בלו
אפרת בן יעקב
דניאל מורשת
יעל גרובגלס
פרסים פרס האקדמיה לטלוויזיה – תוכנית ילדים ונוער 2008
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 144 (כולל פרקי ספיישל ומאחורי הקלעים)
הפקה
חברת הפקה קופרמן הפקות, נגה תקשורת
אתר צילומים פארק קנדה, מדרשת בן-גוריון, מרינה אשקלון, חוף הבונים, תחנה מרכזית ת"א
אורך פרק 25–28 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים, HOT,
ערוץ FOMO
תקופת שידור מקורית 28 באוקטובר 20071 במרץ 2010
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

האי היא סדרת דרמה ומדע בדיוני ישראלית לילדים ונוער, אשר שודרה בערוץ הילדים החל מ-28 באוקטובר 2007 ועד לסיומה ב-1 במרץ 2010 בחברת HOT. הסדרה מציגה את סיפורם של חבורת ילדים שייעודם הוא להציל את העולם מאסטרואיד שאמור לפגוע בכדור הארץ ב-9 בספטמבר 2009. את הסדרה יצר וכתב גיורא חמיצר והיא בוימה על ידי עפר ויצמן.

שיר הנושא של הסדרה, "כאילו אין מחר", נכתב על ידי גיורא חמיצר, הולחן על ידי דני רייכנטל ובוצע על ידי השחקנית והזמרת דנה ברגר (משחקת בסדרה בתפקיד סילביה).

הסדרה הופקה בעלות של כ-150 אלף שקל לפרק בממוצע, והיא אחת מסדרות הילדים שהופקו בעלות הגבוהה ביותר בישראל[1]. היא זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה בקטגוריית תוכנית לילדים ונוער הטובה ביותר לשנת 2008[2]. כוכב הסדרה יון תומרקין זכה בפרס שחקן השנה בטקס נבחרי ערוץ הילדים על תפקידו בסדרה שלוש פעמים[3].

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
15028 באוקטובר 2007[4]7 בפברואר 2008
2509 במאי 200812 בינואר 2009
34420 בדצמבר 2009[5]1 במרץ 2010

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציר מרכזי בסיפור העלילה הוא יכולתם של חלק מגיבורי הסדרה לנוע בזמן ("טיימרים") ולשנות התרחשויות בעבר, כך שנוצרת היסטוריה חלופית, אך יש להיסטוריה את הכוח לתקן את עצמה ורק לעיתים רחוקות ניתן לשנותה באמת.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–50 (50 פרקים)

אדי, סילביה וטומי הם משפחה שגרה בסירה במרינה ומסתירה אצלה ספר המכיל ציורים המראים את המתרחש בעתיד. בתאריך 9 בספטמבר 2009 עומד לפגוע בכדור הארץ אסטרואיד שלא ישאיר כלום מהאנושות. הספר מראה להם כיצד יוכלו להציל את האנושות כולה. לפי האיורים בספר, אוספים אדי וסילביה חבורת נערים שאינם הלכו בדרך הישר ונאלצו לשלם על מעשיהם בחומרה. הם מכניסים אותם אל תוך בית המחסה שבנו ובכך הצילו את העבריינים הצעירים ונתנו להם תקווה לחיים חדשים.

אדי וסילביה אספו את חבורת הנערים: אנה, ליבי, מייקי, זואי וג'יני מתוך איורים שהספר הראה להם. הנער סול לא היה אמור להגיע לבית המחסה, אך כשאדי וסילביה באים לאסוף את צ'יף, הנער שהספר הראה להם, מבית הכלא, סול, שותפו של צ'יף לתא בכלא, מתחזה לו בשביל להשתחרר מהכלא. אף אחד לא עולה על הטעות שלו במשך זמן. הנערים וטומי אינם מסתדרים כלל.

התאריך מגיע ועל פי הספר טומי אמור לפגוש טיימר בשם דילן, שאמור להציל את העולם על ידי שליחת טיל אל עבר האסטרואיד. דילן לא הגיע והעולם עומד להיחרב. בשביל להציל את הילדים, אדי וסילביה שולחים אותם במנהרה מיוחדת אל האי. החבורה מגיעה למבצר משונה שנראה מתקדם מאוד מבחינה טכנולוגית. הילדים מבית המחסה בטוחים שטומי וההורים שלו עובדים עליהם וזה רק עוד שיעור. אך כאשר צ'יף (סול) נקלע לצונאמי שקורה בעקבות נפילת האסטרואיד הם מאמינים לטומי. המבצר מגן עליהם ומספק להם את כל הצרכים שלהם, והם חיים בו. עם הזמן הם שמחים לגלות שבמבצר יש חדר שינה עם מיטות לכל הנערים, מקלחות, חדר טלוויזיה, סלון עם ספות, אקווריום וחדר אוכל בו יש מכשיר מיוחד דמוי מיקרוגל. בחדר האוכל יש מגירה עם "סוכריות" במגוון צבעים. לאחר הניסיון להכניס את ה"סוכרייה" למכשיר הם מגלים שכל סוכרייה מכינה סוג אוכל אחר. מתגלה בנוסף שחדר האוכל מתנקה בעצמו ושחדר האוכל יכול להתחלף, לפי בקשה גם לחדר מקלחת ועוד. מאוחר יותר, סודו של צ'יף מתגלה וגם שמו האמיתי - סול.

החבורה מגלה שחברתם מבית המחסה, ג'יני, ניצלה וחיה על האי גם כן. במהלך הסדרה מתגלה מלחמה בין הגוף השולט על האי – הקונגרס, לבין המחתרת – טיימרים מהעתיד שרוצים ליירט את האסטרואיד ולהציל את העולם. אל המבצר מגיעה מכונת זמן, ממנה טומי יוכל לחזור אחורה וליירט את האסטרואיד. טומי, שהפך לטיימר, חוזר לשנת 2009. בינתיים, הנערים שמחכים לטומי, מטיילים באי ומגלים את משפחת בן עמי, משפחה שניצלה גם היא מהאסטרואיד. בעזרת עלמה, בתם של דויד ופנינה בן עמי לה כוחות נבואיים, הם זוכים בהגרלת טוטו ועם הכסף שזכו מחליטים לקנות אי בודד. מה שהם לא יודעים זה שהאי הוא היחידי ששרד את פגיעת האסטרואיד בכדור הארץ. המשפחה והילדים מתחברים אחד עם השני ונוצר ביניהם קשר ידידות.

לאחר שטומי שיבש את ההיסטוריה ב-2009, הוא מתקן אותה ברגע האחרון וחוזר אל האי, היישר לתוך מגדלם של מקס והלנה, נציגים מטעם הקונגרס, שמחזיקים במיילו, נער בעל כוח מיוחד העובר ממקום למקום, ובעבר החזיקו את ג'יני למשך שנה. להלנה שני ילדים, מקס שנמצא איתה במגדל ונתפס כפחות אהוב עליה וצ'יף, טיימר העובד במחתרת ונתפס כיותר אהוב עליה. לאחר מכן מתגלה כי צ'יף וג'יני היו ביחד בכמה היסטוריות וכי מזוגיותם דילן אמור להיוולד ולהציל את העולם. באחת מההיסטוריות בה הם חיו ביחד מאושרים לבדם על האי, מקס הממורמר רוצח את ג'יני כדי למנוע מדילן להיוולד ולהגשים את יעודו, אך הוא לא יודע שג'יני כבר ילדה את בנם, דילן.

משפחת בן עמי והנערים מגיעים למבצר, שחזר, ושם כולם גרים יחדיו, עד שמשפחת בן עמי נאלצת לעזוב כדי לא לשבש את ההיסטוריה. טומי מגלה שהוא למעשה דילן שלו חיכו כדי להציל את העולם, והוריו האמיתיים הם ג'יני וצ'יף. עם המידע החדש הוא מנסה שנית, וחוזר אחורה לשנת 2009, שם הוא פוגש את הנערים מההיסטוריה שלו אשר חזרו אחריו, וביחד הם מצילים את העולם. דילן משגר את הטיל לכיוון האסטרואיד, ומושמד גם הוא מכיוון שהוא נולד בעתיד על האי. העונה מסתיימת בכך שליבי זרקה את הספר האדום למים והטלפון הציבורי הסמוך למקום מצלצל.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 51–100 (50 פרקים)

מתגלה שמי שהתקשרה לליבי בטלפון הציבורי היא גרסה מהיסטוריה אחרת של ליבי, בה היא ציידת טיימרים. היא מתקשרת כדי לעזור לליבי וחבריה. בשיחה היא אומרת לה שעליה למצוא את הספר השלישי של גורדון מילר, השיחה נקטעת באופן לא ברור וליבי לא מבינה מה עליה לעשות. היא מספרת לחבריה על השיחה ומיד לאחר יירוט האסטרואיד, הנערים, ללא ג'יני ודילן, מגיעים להיסטוריה אחרת, בה אדי, מנהל בית המחסה בו הם גרו ואביו המאמץ של טומי, הוא כעת דיקטטור רצחני ששם לו למטרה להשמיד את כל הטיימרים. לנערים יש כפילים, כלומר הם עצמם רק בהיסטוריה אחרת, שאדי גידל להיות ציידי טיימרים רצחניים. כל האנשים בעולם מסומנים על ידי שבב שמוכנס להם בעורף בגיל ינקות.

הנערים המקוריים מתחמקים מאדי ומהשוטרים שלו מכיוון שאין להם שבב והם לא רוצים להיתפס. הם מגיעים לחנות ספרים סגורה ומחפשים ומוצאים שם את הספר השלישי של גורדון מילר. ליבי, שנתפסה קודם לכן על ידי המשטרה, נופלת במלכודת של אנה הציידת, נורית על ידה, ומתה. הנערים מגיעים לחנות השעונים של גורדון מילר, שם הוא נותן להם ידית דלת מסתורית, ומגלה להם שהכפילים הציידים לא יוכלו לתפוס אותם בתוך החנות, מכיוון שהשנה בחנות היא שנה קודם לכן, 2008. הילדים נתפסים על ידי המשטרה, וברגע האחרון הם בורחים בעזרת הידית, הם מגיעים לכפר טיימרים שנמצא על האי, בשנת 1910. הם מוצאים שם את ג'יני, מהיסטוריה אחרת בה היא לא מכירה או זוכרת אותם, יחד עם אמה וריק, הניצולים האחרונים מאסון שקרה בכפר שלהם שנה קודם. ריק וג'יני הם זוג ואמה היא אחותו של ריק. האסון שקרה שנה קודם גרם לחיסולם של קהילת טיימרים שלמה.

עונה זו עוקבת אחר שני סיפורים בו זמנית, בהווה, (2009) בו אדי הוא דיקטטור המשליט טרור בהשמדת כל הטיימרים, ובעבר, (1910) ההיסטוריה אליה הגיעו הנערים.

מייקי, זואי, אנה וסול לומדים בעזרתה של אמה איך לנסוע בזמן והם חוזרים שנה אחורה, במשימה לגרום לג'יני וצ'יף להתאהב עד יום האסון ולמנוע אותו. הכפר ב-1909 הורכב מקהילה סגורה של טיימרים וביניהם טיימרים שהכירו מהיסטוריות אחרות כמו ג'יני, צ'יף ודילן. אך ג'יני ודילן לא זכרו או ידעו מי הם הנערים. בכפר יש את המסבאה של ג'יני, המכולת של נורה ונלי (אמא ובת), המשרד של סם ברודי, שריף הכפר ובנו ריק, וכיתת הלימוד של המורה צ'יף. כשהם מגיעים הם מנסים להשתלב בין אנשי הכפר, מייקי מצטרף לכיתה שמלמד צ'יף בתור תלמיד, סול מצטרף למשרד של סם בתור העוזר שלו, אנה מצטרפת לחנות של נורה ונלי בתור מוכרת וזואי מצטרפת למסבאה של ג'יני בתור מלצרית. כדי לעזור לחבורה להשתלב אמה משנת 1910 כותבת מכתב לאמה משנת 1909 בו היא מסבירה לעצמה מי אלה מייקי וחבריו ומה הסיבה האמיתית שהם שם. היא מביאה את המכתב למייקי כדי שימסור אותו לאמה של 1909. מייקי נחרד לגלות שהוא לא מוצא את המכתב, ולאחר מכן מתגלה כי צ'יף גילה על המכתב והשמיד אותו כדי לשמור על רצף ההיסטוריה. צ'יף שומר על זהותו בסוד לאורך העונה ורק בסוף מתגלה כי הוא שייך לאותה ההיסטוריה ממנה הגיעו הנערים והוא מכיר אותם. הוא גם זה שהביא את ג'יני ודילן לכפר בתור ילדים ושמר על כך בסוד שידע רק סם. דילן בהיסטוריה הזו מרדן, מתנהג בטיפשות ולפעמים חוטף על כך. מתוך סקרנות מחלום שחלם הוא מחפש את הבחורה עליה חלם ומופתע לגלות שזו ליבי, לאחר שהכירו היא סיפרה לו שהיא ציידת טיימרים ושהיא אמורה להרוג אותו אך מכיוון שהם מתאהבים היא נותנת לו לברוח ועל כך משלמת מחיר כבד. במהלך משימתם, הנערים הופכים לחלק מהכפר ומתחילים להתרגל לחיים שם.

בינתיים, ב-2009 בן ממשפחת בן עמי חולם חלום משונה בו מופיע דמות שעל כתפה עורב, כאשר הדמות מסתובבת כדי להראות את פניה - החלום נפסק. הוא מגלה שהוא לא היחיד שחלם חלום כזה, והוא מצטרף למחתרת של אנשים שחלמו את החלום ושמנסים להבין את משמעו ולהפיל את המשטר של אדי. הוא מתגייס למשטרה, מתפס בסולם הדרגות ומגיע להיות עוזר של אדי. הוא מתארס לדינה, בתו של מפקד המשטרה מישל. בחתונה, אנשי המחתרת מתכננים לחסל את אדי שהוזמן לחתונה אך הוא לא מגיע. גם לדינה מתגלות מטרות נסתרות משלה.

לבסוף מתגלה כי הדמות שהופיעה בחלום היא קאיראן. קאיראן הוא השטן והתגלמות הרוע שנוצר על ידי ההיסטוריה כדי לתקן את עצמה. התפקיד שלו הוא להחזיר את ההיסטוריה למסלולה ולא לתת לדילן להשלים את משימתו - ליירט את האסטרואיד. בנוסף, קאיראן השתלט על אדי, מה שמסביר את התנהגותו יוצאת הדופן והדיקטטורית, וכך הוא מעלה אותו לשלטון. אדי, שנשלט על ידי קאיראן, מגיע לכפר ב-1909 וגם ליבי מגיעה לשם, הוא נלחם בדילן ואדי מת. קאיראן שלא מוותר, נכנס לגופו של דילן. בשלב זה ליבי אובדת עצות, היא פונה אל הלנה, סבתא של דילן ואמא של צ'יף בבקשה לעזרה והיא מציעה לה את הפתרון היחידי כדי להשמיד את קאיראן. הפתרון הוא להשמיד את הלפיד שבלעדיו לא ניתן לנסוע בזמן. הם עושים את זה ומשמידים את הלפיד. לאחר התלבטויות החבורה מחליטה להישאר ב-1909 למאה שנים שקטות.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 101–144 (44 פרקים)

העלילה מתרחשת בהווה, צ'יף הוכתר לנשיא בוורטיגו. הוא מתגורר שם יחד עם אשתו ג'יני, מקס אחיו, מיילו ועוד אנשים רבים. החבורה (אנה, מייקי, זואי וסול) נמצאת גם בהווה והתחילה את חייהם מחדש, כל אחד בנפרד בזהות בדויה. לאחר זמן רב, החבורה נפגשת ונשלחת לחפש את דילן, שנמצא בימי הביניים ולשכנע אותו לחזור איתם. דילן מסרב והם נתקעים בימי הביניים, על האי במקום בשם קתרינה[6].

באותו הזמן, כשצ'יף נשיא בוורטיגו, מתבצעת פעולה של טרוריסטים שפורצים ל"צדפה", המבנה בו נשמרת אנרגיית האסטרואיד שנכלאה בתוך פנינה. מקס, יחד עם בלו וקאיראן מנסים להפיל את צ'יף מתוך קנאה עזה אליו ובמיוחד אל מערכת היחסים שלו עם ג'יני, שעליה מקס חולם זמן רב. בהמשך הוא יורה בצ'יף, בעזרת אקדח אדום שאינו הורג, אלא מעביר למבוך זמנים שאינו נגמר, וביום הדין יוחלט אם יחיה או ימות. לאחר שג'יני מגלה שצ'יף לא באמת מת היא יורה בעצמה עם האקדח האדום ופוגשת את צ'יף במבוך.

בדומה לעונה השנייה, גם עונה זו עוקבת אחר שני סיפורים בו זמנית, ההווה (2011) בו צ'יף הנשיא בוורטיגו והעבר (1411) בו אנה, מייקי, דילן, זואי ויהלי אחיה תקועים[6].

במהלך העונה מתגלה כי זואי עובדת בשביל קאיראן ובתמורה הוא החזיר לחיים את אחיה יהלי, שנורה כשהיה ילד.

ארגון הקיפרים, שמטרתו למנוע מאנשים לנצל לרעה את כוח הנסיעה בזמן, הוא ששלח את החבורה למשימה למעשה, והוא מנסה בכול יכולתו לחפש אחר החבורה שתקועה בימי הביניים.

החבורה, יחד עם יהלי, אחיה של זואי, וללא סול שמת בהגנה על אנה, מכירים שלושה אבירים (הוגו, ג'פרי וקוזמו) ונפחית (איזבלה). מייקי מוצג על ידי יהלי בתור נושא הכלים שלו בשם "פיסטוק" (כפי שזואי מכנה אותו). בעיר קתרינה נמצאת גם סופי – אהובתו של דילן ובתו של שודד הים. לצערה של סופי, היא נאלצת להתחתן עם אדם שאינה אוהבת. לאחר מכן, החבורה נפגשת עם רומי, עובדת מהצדפה, שבאה במטרה לעזור לדילן לחפש את אהובתו סופי. מתגלה שהוגו עובד אצל הקיפרים ומדווח להם דרך מכשיר שנקרא "הקיפוד". בנוסף, מתפתח רומן בין הוגו לבין זואי.

רון ואסתר, מקימי ארגון הקיפרים, נהרגים על ידי בלו, ובלו נהרג על ידי מיילו שמשבית לו את התוכנה. לחבורה נמסרת הנבואה של סבסטיאן, נביא שחי במערה באי. הנבואה אומרת שהבת של קאיראן תביא אסון על כולם. כולם חושדים בסופי מתוך רמזים מוטעים, והם כמעט רוצחים אותה אך לבסוף מתגלה כי בתו האמיתית היא רומי. קאיראן נהרג, וכדי להבטיח זאת, דילן משמיד את האי בעזרת כוח האסטרואיד ששמור ביהלום. הכל חוזר לקדמותו, והמתים שבים לחיים לעולם ללא טיימרים וללא האי.

לקראת סוף הפרק מוצג לנו תשדיר של חדשות הבוקר של 9 בספטמבר 2009, בו השדרנים (מירב מילר וינון מגל) מדווחים על חבורת אנשים שהתקבצו באותו יום בכיכר רבין בתל אביב מתוך אמונה שסוף העולם יגיע היום ב-11:12 (כפי שהיה אמור להיות בהיסטוריה אחרת). עובר הזמן והם מגלים ששום דבר לא קורה. הסדרה מסתיימת בכך שיד מושטת לכיוון של דילן. זהות מושיטת היד לא נחשפת.

בראיון שנערך עם יוצר הסדרה, גיורא חמיצר, בפברואר 2020, הוא גילה שליבי היא זו שהושיטה לדילן את היד[7].

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנערים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טומי / דילן (יון תומרקין / גרסה צעירה: אדם חדש) (עונות 1–3) – הדמות הראשית בסדרה, בנם הביולוגי של ג'יני וצ'יף, ובנם המאומץ של אדי וסילביה. נולד על האי ב-2010.6.6 בהיסטוריה שהייתה ונמחקה. הייעוד שלו הוא להציל את העולם מפגיעת האסטרואיד. הוא הטיימר היחיד שיכול לשנות את מהלך ההיסטוריה באמת ולתקן אותה. בסוף עונה 1 גילה כי הוא הבן של ג'יני וצ'יף, וששמו הוא דילן. התאהב בליבי ונהיה בן זוגה. בתחילת עונה 2, החבורה חשבה שדילן מת יחד עם יירוט האסטרואיד, אך צ'יף הספיק למלט אותו ואת ג'יני לשנת 1894 לכפר טיימרים קטן על האי, והוא לא זכר את החבורה או את ההיסטוריה הקודמת. בעונה 3, לאחר מותה של ליבי ב-1406, מתאהב בסופי, בת לפיראט. משמיד את האי בסוף הסדרה.
  • ליבי (אביגיל הררי) (עונות 1–2, אורחת בעונה 3) – אחותה הקטנה של אנה ובתה של אסתר. בנעוריה הושפעה מאנה, ושתיהן מכרו תכשיטים מזויפים בטענה שהיו שייכים לאימן המנוחה. מעשים אלו מביאים אותן לבית המחסה. נערה טובת לב שחושבת קודם כל על חבריה אפילו במחיר חייה. מתאהבת בדילן, ונהיית בת זוגו. ליבי נהרגת בהיסטוריה אחרת על ידי אנה הציידת, וליבי הציידת נרצחת על ידי רומי. כדי להציל אותה ממוות צריך תמיד לשנות את ההיסטוריה כולה ולא רק את גורלה. כולאת את האסטרואיד בתוך היהלום ובכך מצילה את העולם. בתור ליבי הציידת היא מגיעה ללגונה כדי לחסל את דילן אבל פוגשת אותו שם ולא מסוגלת לעשות זאת. עוזבת את דילן בעקבות דבריו של צ'יף, שמסביר לה שהפרידה לטובת דילן. בתום הסדרה, לאחר שדילן משמיד את האי בסוף העונה השלישית, ליבי נראית מחזיקה לדילן את היד.
  • סול / צ'יף (עוז זהבי) (עונות 1–2, אורח בעונה 3) – קוסם. בן זוגה של אנה. נכנס לכלא משום שגנב מאנשים כסף תוך כדי מופעי הקסמים שלו. התחזה לצ'יף כדי להשתחרר מהכלא אל בית המחסה. בעונה 1, הוא בעליו של ארנב בשם "פדידה" שאותו הוא מאוד אוהב. בעונה 1 מתגלה זהותו האמיתית. בעונה 2 בשנת 1909 הוא סגן השריף הזמני, מחליפו של ריק הפצוע. הוא ואנה מסתכסכים ונפרדים אך חוזרים לאחר מכן. בעונה 3 חי תחת זהות אחרת, דוגמן בשם אדם, מתגלה שכאשר החבורה חזרה ל-2009 הוא נפרד מאנה, בשנת 2011 מת בניסיון להציל את אנה מהטרוריסטים אך חוזר לחיים ב-9 בספטמבר 2009 לאחר שדילן משמיד את האי.
  • זואי (ליאת בלו) (עונות 1–3) – בתקופה שלפני בית המחסה, ניהלה מרכז שכונתי, שייתן לילדי השכונה עיסוק במקום שהם יגררו לפשע. כדי להרוויח כסף הילדים הולכים לאסוף בקבוקים, אותם הם מחליפים תמורת פיקדון. במהלך איסוף בקבוקים כזה, הילדים לוקחים בטעות תיק שמכיל סמים. האיש שלו שייך התיק, בוארון, מגיע למרכז של זואי ודורש את התיק. מתפתח קרב יריות בו יהלי, אחיה של זואי, נורה ומת. בשל כך היא מגיעה לבית המחסה. בעונה 1 היא בת זוגו של בן אך הם נאלצים להיפרד לקראת סוף העונה בניגוד לרצונם מכיוון שהם לא היו אמורים להיפגש, ובכך שנפגשו והפכו לזוג הם שיבשו את ההיסטוריה. בסוף עונה 2 זואי מגיעה ל-2009, יורה בזואי הציידת וחוזרת לבן אך לזמן קצר. בעונה 3 חזר אחיה יהלי לחיים על ידי קאיראן, בתמורה לכך שבבוא היום הוא ייעזר בה. בשנת 1411 מתאהבת בהוגו, קיפר מ-2011, ונהיית בת זוגו.
  • ג'יני (יעל גרובגלס / גרסה צעירה: ליהיא קופרמן) (עונות 1–3) – אימו הביולוגית של דילן, אהובתו ואשתו של צ'יף. נולדה ב-1990.4.4. רצחה את בוב (אביו של מייקי), שהיה סוכן של הקונגרס שרצח את הוריה של ג'יני שעבדו במחתרת. הרצח הוא זה שהוביל אותה לשבת בכלא, ולאחר מכן לבית המחסה. בהיסטוריה הראשונה ג'יני הכירה את צ'יף בתור "דילן" ושניהם ברחו יחד לאי ב-2009.9.9. לאחר 9 חודשים על האי, ב-6.6, נולד להם תינוק והם קראו לו דילן. ב-2010.10.10 נרצחת בידי מקס אחיו של צ'יף כאשר היא מתקלחת. בהיסטוריה השנייה שלה היא הגיעה לבית המחסה של ההורים המאמצים של דילן מבלי שידעה שהוא הבן שלה. ב-2009.9.9 היא הופנטה על ידי מייקי כדי שתעבוד אצל מקס והלנה. בעונה 2, לאחר שדילן יירט את האסטרואיד, צ'יף הספיק למלט אותה ואת דילן לכפר טיימרים קטן על האי בשנת 1894, והיא לא זכרה את החבורה או את ההיסטוריות הקודמות. היא בעלת מסבאה אשר ביל, אביה של נלי הוריש לה. בהיסטוריה מקולקלת ריק הרג את צ'יף מפני שקאיראן הבהיל אותו, אך החבורה שינתה את ההיסטוריה והייעוד שלה לא משתנה. מתאהבת בצ'יף בסופו של דבר. בעונה 3 מ-2009 עד 2011 היא אשת נשיא וורטיגו, ובהמשך מסתתרת אצל אנה, כשהיא עדיין מתאבלת על רציחתו של צ'יף. חזרה לוורטיגו וירתה בעצמה באקדח האדום כדי להגיע למבוך הזמן ולפגוש שם את צ'יף. היא וצ'יף מקריבים את עצמם כדי שדילן יחיה והם מושמדים ביחד במבוך האינסופי.
  • אנה (אפרת בן יעקב) (עונות 1–3) – אחותה של ליבי ובתה של אסתר. הגיעה לבית מחסה מפני שרימתה אנשים וגנבה מהם כסף. בת זוגו של סול בעונות 1 ו-2, שביניהן הספיקו להיפרד ולחזור מספר פעמים. בעונה 2 עובדת במכולת של משפחת בראון לזמן קצר. בעונה 3 לאחר שהחבורה חזרה ל-2009 סול נפרד ממנה, והיא נהיית סוכנת אצל הקיפרים, אנה בעונה זו מתחזה לדיילת בשם נעמה ונהיית בת זוגו של סטודנט בשם דניאל, אבל בשלב מסוים הוא מגלה עליה ועל כוח הטיימריות שלה, והיא חוזרת בזמן במטרה שהם לא ייפגשו. מגיעה ל-1411 בגלל הקיפוד ונתקעת שם יחד עם שאר החבורה. השמדת האי בסוף העונה בשנת 1411, גורמת לסול לחזור לחיים ב-2009 ואנה נהיית שוב בת זוגו.
  • מייקי (דניאל מורשת) (עונות 1–3) – הילד הכי קטן בחבורה. בעל כוח היפנוזה, שכדי לדכאו הוא מרכיב משקפיים. באמצע עונה 1 הוא מבין שהוא יכול לשלוט בכוח והוא נפטר מהמשקפיים. בנם של ליסה ובוב. בעונה 2, ב-1909, בן זוגה של אמה, שאותה גם היפנט משום שחבריו אילצו אותו. הוא סיפר לה את האמת, הם נפרדו ואז חזרו. בעונה 3 ב-2011 מתחזה לתלמיד תיכון בשם יוני, בשנת 1411 נקרא "פיסטוק במבה" ונהיה יועצו המיסטי של הדוכס ארנולד.
  • יהלי (גל לב / גרסה צעירה: דניאל קופרמן) (אורח בעונה 1, עונה 3) – אחיה הצעיר של זואי. נרצח בילדותו על ידי פושע בשם בוארון. בעונה 3, קאיראן מחזיר אותו לחיים בתמורה לשיתוף פעולה מצד זואי. בהיסטוריה שאחרי כליאת אנרגיית האסטרואיד ביהלום הכחול, הוא וזואי מתגוררים בדירה בתל אביב והוא לומד בבית הספר יחד עם מייקי. זואי אימנה אותו להיות טיימר והשביעה אותו לשמור על כך בסוד. בעונה 3, לפני שהחבורה יוצאים למשימתם להביא את דילן להווה, יהלי מתעקש להצטרף אליהם, אך נשאר תחת השגחתה של אסתר. לבסוף מחליט להצטרף למשימה. כשהוא מגיע לקתרינה, מכיר את איזבלה ומתאהב בה. אך היא לא מבינה שהוא בעניין שלה ומבקשת ממנו עזרה, תחילה בהשגת דייט עם האביר זורו (זואי), ובהמשך עם מייקי (פיסטוק במבה). בסוף העונה, השניים נהפכים לזוג.

הוריו המאמצים של טומי/דילן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סילביה (דנה ברגר) (עונה 1, אורחת בעונה 2) – אימו המאמצת של טומי/דילן ואשתו של אדי. היא ואדי היו לוחמי המחתרת הכי נועזים. מנהלת ומורה בבית המחסה לעבריינים צעירים ביפו, שנקרא "הלב הרחב". היא ובעלה מקבלים יום אחד תינוק בסלסלה ומשנים את שמו מ"דילן" ל"טומי". הם מקבלים גם את הספר האדום שהיה בתוך הסלסלה ולפיו הם פועלים ומקימים את בית המחסה. בעונה 2 היא הומלסית שגרה בסירה במרינה יחד עם כלב בשם "טומי". היא ואדי היו זוג ב-1990 אך אדי עזב אותה ב-1994. ב-2009 הוא מתחרט ומזמין אותה לארוחה, אך היא סירבה לחזור אליו.
  • אדי (לירון לבו) (עונות 1–2) – בעונה 1 בעלה של סילביה, והאבא המאמץ של טומי/דילן. יחד הקימו את בית המחסה. בעונה 2 נהיה דיקטטור בהיסטוריה אחרת, משום שקאיראן השתלט עליו. נפרד מסילביה ב-1994 אך מתחרט ב-2009. נהרג על ידי דילן ב-1909.

חברי המחתרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צ'יף / דילן (זהר ליבה) (עונות 1–3) – אביו הביולוגי של דילן, בעלה ואהובה של ג'יני. בכל היסטוריה וזמן ממלא תפקיד חשוב אחר. אחיו של מקס ובנה של הלנה, נולד בשנת 2147, 138 שנים לאחר שהאסטרואיד השמיד את כדור הארץ. היה מורה להיסטוריה אך אחיו מאלץ אותו להיות חבר קונגרס וצייד חברי מחתרת. בהיסטוריה אחת חלם על ג'יני והתאהב בה. הוא גילה שהיא יושבת בכלא על רצח, והם החלו להחליף מכתבים. הוא לא יכול היה לגלות לה את שמו האמיתי ולכן חתם את המכתבים בשם "דילן". כאשר ה-9.9 הגיע, צ'יף היה חייב להציל את ג'יני מפני האסטרואיד, ולכן הוא לקח אותה מהכלא לאי וחי איתה במבצר במשך שנה חודש ויום. לאחר תשעה חודשים על האי נולד לצ'יף ולג'יני תינוק והם קראו לו "דילן". ב-2010.10.10, מקס נשלח מהקונגרס להרוג את צ'יף אך זה ריחם עליו מפני שהוא אחיו ורצח את ג'יני במקום. לאחר שצ'יף קבר את ג'יני הוא מצא על האי את הספר האדום. הוא החל לפעול על פיו ולכן לקח את דילן ל-1994 והשאיר אותו יחד עם הספר האדום בפתח הסירה של אדי וסילביה. לאחר שדילן יירט את האסטרואיד, הוא הספיק למלט את דילן וג'יני לכפר טיימרים קטן שנמצא על האי בשנת 1894. בעונה 2, מ-1894 עד 1909 הוא המורה להיסטוריה של הכפר. בעונה 3, מ-2009 עד 2011 הוא נשיא ורטיגו אך כהונתו נגדעת כאשר מקס יורה בו ברובה האדום והוא מגיע למבוך הזמן. הוא וג'יני מקריבים את עצמם כדי שדילן יחיה ומושמדים ביחד במבוך.
  • מיילו (ארז רונן) (עונות 1–3) – בנה של נעמי. בעל יכולת מעבר ממקום למקום ובעל יכולת להזיז דברים בכוח המחשבה. בעונה 1 לוחם מחתרת ולאחר שמקס חטף את אימו הוא משרת את מקס והלנה במגדל מ-2009 עד 2010. בעונה 2 חבר בארגון המחתרתי עם מוזס, ליסה ובן עד 2009 ובעונה 3 הוא העוזר האישי של צ'יף בוורטיגו ועובד עם אסתר בארגון "הקיפרים" מ-2009 עד 2011. הכניס לתוכנתו של בלו וירוס ובכך הרג אותו.
  • אסתר עיני (איילת מרגלית) (עונות 1, 3) – אמא של אנה וליבי, וראש ממשלת ישראל. מנהיגת המחתרת ובהמשך מקימת ארגון "הקיפרים". נרצחה על ידי בלו בעונה 3.
  • ליסה (סיגלית תמיר) (עונות 1–2) – אמו של מייקי ואלמנתו של בוב, בעונה 1 חברת הקונגרס אך מתגלה שהיא חפרפרת של המחתרת. בעונה 2 הייתה חברה בארגון המחתרתי נגד אדי/קאיראן ביחד עם מוזס ומיילו, ודואגת מאוד לחיי אדם.
  • נעמי (מהרטה ברוך) (עונה 1) – אמא של מיילו, נחטפה בידי מקס לאחר שהקונגרס השתלט על המבצר.
  • ארי (אלון פדות) (עונה 1) - העוזר פרלמנטרי של אסתר בממשלה, וכן גם עוזר וחבר מחתרת.
  • שון (ליאור פינקסון) (אורח בעונות 1–2) – מייסד המחתרת ואבא של ג'יני. לפני תחילת הסדרה הוא ואשתו נרצחו על ידי בוב, אביו של מייקי.
  • מוזס (אורי פפר) (עונה 2) – מקים את הארגון המחתרתי בתחנה המרכזית הישנה, ועושה הרבה למען המטרה. בעל רטייה. נהרג על ידי זואי הציידת ב-2009.
  • רון (גלעד קלטר) (עונה 3) – השותף של אסתר בארגון הקיפרים מ-2009 עד 2011, התחזה לנכה בכיסא גלגלים ומומחה במחשבים. התחזה לעובד של מקס כדי לגלות את התוכנית שלו ושל קאיראן. נרצח על ידי בלו ב-2011.
  • הוגו (הנרי דוד) (עונה 3) – נשלח על ידי אסתר בשביל להחזיר את דילן מקתרינה, נהיה אביר ושר הצבא של קתרינה. מתאהב בזואי ב-1411 ונהיה בן זוגה.

חברי הקונגרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מקס (ישי גולן) (עונות 1, 3) – אח של צ'יף ובנה של הלנה. כל חייו אימו השוותה אותו לאחיו, ולכן הוא שונא אותו. בעונה 1, בהיסטוריה שכבר לא קיימת הוא קיבל משימה מהקונגרס לחסל את צ'יף ב-2010, אך הוא מרחם עליו ורוצח את ג'יני במקומו. בהיסטוריה אחרת ב-2009 הוא חוטף את ג'יני לפני שהיא נפגשת עם צ'יף. בסוף העונה, ב-10.10 הוא משתנה לטובה, לא הורג את ג'יני ונעלם עם היירוט של האסטרואיד. בעונה 3, לאחר שההיסטוריה חזרה למסלולה, מצטרף לממשלת וורטיגו מ-2009 עד 2011 בתור שר המשטרה כדי לנקום באחיו. בלו מאיים לרצוח אותו, אבל מקס מבקש ממנו לירות בו באמצעות האקדח האדום. בלו לא שומע לו, יורה בו באקדח רגיל והוא מת.
  • הלנה (עידית טפרסון) (עונה 1, אורחת בעונות 2 ו-3) – אמם של מקס וצ'יף וסבתו של דילן. הייתה אישה חשובה בקונגרס, בעונה 1 גרה עם מקס במגדל מ-2009 עד 2010 והיא מוצגת כאישה רעה. מתגלה לנו בעונה 2 שהיא זו שנתנה את לצ'יף את הרעיון להחזיר אותו, את ג'יני ואת דילן לעבר ובכך לא להיעלם, שמרה על ליבי מפני הציידים. ב-1909 נותנת את הרעיון להריסת הלפיד בכדי שקאיראן לא יתקיים. בעונה 3 ב-1411 מופיעה מול דילן לראשונה מפני שרק טומי הכיר אותה, והיא נותנת את הרעיון של השמדת האי בכדי שהתוכנית של קאיראן ורומי לא תתממש.
  • בלו (טל מוסרי) (עונות 1, 3) - בלו הוא בכיר בשורות הקונגרס, והוא טיימר "רגיל" כביכול, מופעל על ידי תוכנה כך שאחרי שהורגים אותו הוא חוזר לחיים, אי אפשר להרוג אותו חוץ מהריגת בן "קרמיט" מפני שבלו הוא הנכד של הנכד שלו, נהרג על ידי צ'יף. ובעונה 3 מתגלה כי בלו אינו אחד אלא רבים. יד ימינו של קאיראן. בהיסטוריה אחרת מקס הרג אותו. רצח את אסתר והתחזה אליה ב-1411. נהרג על ידי מיילו שהכניס לו וירוס לתוכנה ב-2011.
  • בוב (אלון דהן) (אורח בעונה 1; פלאשבק) - אביו של מייקי ובעלה של ליסה, רצח את הוריה של ג'יני, נרצח על ידי ג'יני לאחר שזיהתה כי הוא רצח את הוריה בילדותה.

משפחת בן עמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בן "קרמיט" (אביב אלוש) (עונות 1–2) – האחיין של פני. היה בן זוגה של זואי לתקופה קצרה, הסבא של הסבא של בלו. ניצל מפגיעת האסטרואיד בכמה היסטוריות. ב-2010, לאחר שטומי עשה גליץ' ב-2009 והמבצר נעלם, החבורה מגיעה לחושה של משפחת בן-עמי שם הוא וזואי נפגשים ומתאהבים, אך נאלץ להיפרד ממנה מפני שלא היו אמורים להיפגש. בעונה 2 נחטף על ידי מיילו והצטרף לארגון המחתרתי נגד אדי/קאיראן, וכדי לעשות זאת הוא נהיה השליש של המנהיג. הושתל בכף ידו מסך שיעביר מסרים, ובעזרתם מקבל הודעות מחברי המחתרת. מתאהב בזואי שוב, אך הפעם בזואי הציידת ומנוצל על ידה. היה אמור להתחתן עם דינה כחלק מהתוכנית, אך לבסוף החתונה מתבטלת. בסוף החתונה זואי יורה בזואי הציידת והשניים חוזרים. אך השניים נפרדים אחריי שזואי החליטה להישאר בשנת 1909.
  • דויד "דוד" בן-עמי (מיקי גבע) (עונות 1–2) – זכה בטוטו, במאה חמישים מיליון ש"ח, בזכות היכולת של ביתו עלמה לראות את העתיד, וקנה את האי. בעלה של פני. סרקסטי, חובב כדורגל, אוהד הפועל. מנגן על גיטרה. בעונה 2, הוא מסגיר לשלטון את חבורת הנערים (אנה, זואי, ליבי, מייקי וסול) בגלל שהם לא מסומנים, הוא מביים שיחת טלפון בה הוא מזמין פיצה עבורם, אך בפועל מסגיר אותם. בהמשך עונה 2 מתגלה כי הוא עובד כירקן בעיר התחתית.
  • עלמה בן-עמי (נוריה ויטל) (עונה 1, אורחת בעונות 2–3) – הבת של דוד ופני. הציירת של הספר האדום. רואה את העתיד. בעונה 2, בהיסטוריה האחרת, היא גותית ומשם קיבלה את כוחה לראות את העתיד מגורדון מילר בכך שנגע בכתפה, וזה קורה בסוף העונה באפריל 2009 כשמתקרבים לתקופה של "תחילת הסדרה". בעונה 3 היא מופיעה מול צ'יף וג'יני רגע לפני שהושמדו במבוך האינסופי ומסבירה להם שעשו את הדבר הנכון.
  • פנינה "פני" בן-עמי (רותי בורנשטיין) (עונות 1–2) – אשתו של דוד, אמא של עלמה ודודה של בן "קרמיט". אוהדת את מכבי תל אביב. עודדה את מייקי להוריד את המשקפיים, ובזכותה מייקי לא צריך משקפיים כדי להפנט. בעונה 2, כשהבינה שבעלה דויד, הסגיר את חבורת הנערים לשלטון, היא מסייעת להם לברוח מחלון ביתם ובכך מצילה את חייהם.

טיימרים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בוק (ידידיה ויטל) (עונה 1) – פיקסר, מתקן גליצ'ים בזמן. עזר לטומי כשרצה לשים את ג'יני על היאכטה בשביל שדילן "יוולד", אך טומי יצר גליץ'. רק דילן יכול לראות אותו, וייתכן שהוא קיים למעשה רק בראשו של דילן.
  • גורדון מילר (טל מוסרי) (עונה 2, אורח בעונה 3) – ה"שען". הודות להתמצאות שלו בזמן, מייעץ לדמויות לעיתים. העניק לעלמה את יכולת ניבוי העתיד, וכך שימשה אמצעי הכוונה לטומי במשימתו.
  • קאיראן (אורן יאדגר) (עונות 2–3) – התגלמות השטן, הרוע המוחלט. היפוכו של דילן ואביה של רומי. תוצאת יירוט האסטרואיד, תפקידו למצוא את דילן ולמנוע ממנו מלהשמיד את האסטרואיד, השתלט על אדי ב-1994 והפך אותו לדיקטטור אכזרי, השתלט על דילן ב-1909 לאחר שהוא רצח את אדי, נעלם לאחר שדילן וליבי השמידו את הלפיד. בעונה 3 הוא תכנן עם ביתו תוכנית אשר מתעלה על תוכניתו הקודמת. בתו רומי אמורה להתאחד עם דילן ב-1411 ולהביא את בנם מהעתיד ביום הדין - 1411.14.11. בנה יהיה יותר חזק מקאיראן, רומי ודילן ביחד. נהרג בסוף עונה 3 ב-1411 לאחר שרומי תקעה לו פגיון בגב במטרה להראות נאמנות לדילן.
  • רומי (רוני הדר) (עונה 3) – בתו של קאיראן, כחלק מהתוכנית שלה ושל אביה, מתחזה לטיימרית שעובדת בצדפה. לפי הנבואה, נשיקה שלה יחד עם דילן תביא מהעתיד את בנם המשותף, שיהיה שילוב בין הטוב המוחלט לרוע המוחלט, ויהיה יותר חזק מקאיראן ודילן יחד, מה שיאפשר את שחרור היהלום והשמדת היקום כולו. נהרגת בסוף עונה 3 על ידי דילן.

תקופת השלטון של אדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מישל (רמי ברוך) (עונה 2) – מפקד המשטרה, אביה של דינה. רוצה להיות המנהיג, ובשביל כך, הוא מתכנן עם דינה שבחתונתה עם בן, יהרגו את המנהיג ב-10 באוקטובר 2009.
  • דינה (יעל איתן) (עונה 2) – בתו של מפקד המשטרה מישל. ארוסתו של בן, וכחלק מתוכנית שלה ושל אביה, הם מתכננים בחתונה להרוג את אדי ב-10 באוקטובר 2009.
  • ג'וני (אודי רוטשילד) (עונה 2) שליש של המנהיג בתחילת העונה. מנסה להוכיח שהציידים סייעו לאנה, סול, זואי, מייקי וליבי לברוח מאדי. לאחר שאדי מאמין שג'וני "שלח" אותו למות, נשלחים אליו שוטרים והם מחסלים אותו.
  • ליז (חלי גולדנברג) (עונה 2) כביכול מפיקת החתונה של בן ודינה. נשלחה על ידי מישל כדי לוודא שהחתונה תקרה.

תושבי כפר הטיימרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריק ברודי (תום אבני) (עונה 2) – סגן השריף של הכפר, בנו של סם ואחיה של אמה. מאוהב בג'יני ועושה הרבה כדי שתאהב אותו. נלחם קשה בקאיראן כדי להציל את ג'יני, עזר לעכב אותו ונפגע מקאיראן בסוף עונה 2.
  • אמה ברודי (תמר עמית-יוסף) (עונה 2) – הבת של סם, אחותו של ריק ואהובתו של מייקי. בעלת כלבה בשם לייקה, שנהרגת בהיסטוריה של 1910 וניצלת לאחר שהחבורה הצילה את הכפר.
  • סם ברודי (עמוס לביא) (עונה 2) – השריף של הכפר ואביהם של ריק ואמה. הוא וצ׳יף היחידים שידעו שדילן, ג׳יני וצ׳יף מהעתיד. מת על ידי קאיראן באסון הכפר אך לבסוף חי בגלל הצלת הכפר על ידי החבורה ושינוי ההיסטוריה. צאצא של טיימרים מהמאה ה-23.
  • ג'יי (אמנון וולף) (עונה 2) – הדוור של הכפר, אוהב מאוד לאכול, אנשים בכפר מזלזלים בו עקב מראו החיצוני. מאוהב בג'יני ולאחר מכן מאוהב בזואי. בזמן שהיה אפשר לנסוע בזמן אסף כל מיני דברים מהעתיד.
  • נורה בראון (פלורנס בלוך) (עונה 2) – בעלת המכולת בכפר. אמה של נלי ואלמנתו של ביל. קמצנית.
  • נלי בראון (דון לני גבאי / גרסה צעירה: מורין אמור) (עונה 2) – הבת של נורה וביל. עובדת במכולת, מאוהבת בריק. נלי מתעבת את ג'יני, ומאשימה אותה במות של אביה. היא מנסה לגרום לסגירת המסבאה, או לקחת אותה מג'יני וכמעט הצליחה.
  • ביל בראון (איציק ג'ולי) (אורח בעונה 2; פלאשבק) – בעלה של נורה אביה הביולוגי של נלי, ואביה המאמץ של ג'יני. טוב לב, שחלה במחלה סופנית ולכן מת. באחד מהניסויים שלו עם ג'יני, המציא תרופה שלא עזרה לו אבל אהבו את הטעם שלה (קוקה קולה), הוא ביקש מג'יני לשמור על המתכון עד שיגיע הזמן לתת אותו לנלי.
  • אלונזו בלייק (שרון רג'יניאנו) (אורח בעונה 2) - השריף של העיירה "ארמדילו".

תושבי העיר קתרינה ודמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סופי (מאי הרשקוביץ רשף) (עונה 3) – פיראטית ובת זוגו של דילן מ-1406 עד 1408. ביתו המאומצת של קפטן בריגס. אביה הביולוגי לא ידוע. נאלצת ב-1411 להתחתן עם ארנולד שליט קתרינה בניגוד לרצונה, מפני שהוא איים להרוג את בריגס. דילן יורה בה מאחר שחשב שהיא ביתו של קאיראן כמו כולם עד שלבסוף מסתבר שזאת רומי. בזכות זואי, שחזרה בזמן ושמה מתחת לשמלתה של סופי מגן ירי, היא לא באמת נהרגת.
  • קפטן בריגס (ליאור רז) (עונה 3) – פיראט. אביה המאמץ של סופי.
  • ארנולד (גיא ברכה) (עונה 3) – דוכס קתרינה. אביו אמר לו בצוואתו שעליו להתחתן עד סוף החודש. ב-1411 התאהב בסופי ורוצה להתחתן איתה. נהרג לאחר שניסה להוציא את היהלום ממקומו במערה של סבסטיאן.
  • ג'פרי (אור מאיר) (עונה 3) – אביר טיפש שתמיד חושב שהוא צודק. חבר של קוזמו.
  • קוזמו (שלומי ברטונוב) (עונה 3) – אביר טיפש. מאוהב ברומי. חבר של ג'פרי.
  • איזבלה (מיכאלה אלקין) (עונה 3) – נפחית, תמיד חושבת שהיא לוזרית. מתאהבת באביר זורו בעוד שהיא לא יודעת שלמעשה זאת זואי, יהלי מתאהב בה, וכשהיא סוף סוף מבינה זאת, השניים הופכים לזוג.
  • הנביא סבסטיאן (שמואל וולף) (עונה 3) – כותב הספר השחור. בעל יכולת לנבא את העתיד, וחי במערה רחוקה ביער עד 1406. באותה שנה נאלץ לעזוב את המערה וחוזר אליה ב-1411. שמר את היהלום אחרי שדילן החביא אותו אצלו. נרצח על ידי קאיראן ב-1411.
  • דניאל (איתמר צור) (עונה 3) – סטודנט צעיר. נפגש עם אנה לאחר ששכפה קפה בטעות על עבודת התזה שלו ונהיה בן זוגה. דניאל הבין כי אנה טיימרית ולאחר שנחשף לכל הסודות שלה, היא חוזרת בזמן וגורמת לכך שהם לא יהיו בני זוג כדי שלא יהיה בסכנה מהקרבה אליה.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) שם הפרק
1 טומי
2 קפריסין
3 8,9,10
4 מילת הקסם
5 התחלה חדשה
6 הסיפור של ג'יני
7 דף חלק
8 יהלי
9 הבור
10 בייביסיטר
11 יום כיף
12 366 ימים
13 ישמעאל
14 בלו
15 נדודי שינה
16 אנקונדה
17 עד הזריחה
18 הצד השני
19 ג'ון דו
20 הגיבור שלי
21 ורצ'ה
22 נינט וסעדו
23 שיעור בהיסטוריה
24 להאמין
25 על החיים ועל המוות
26 הנסיכה והצפרדע
27 הגליץ'
28 בור ועם הספר
29 תקווה חדשה
30 ווקי טוקי
31 מלחמה
32 הטוב מחמישה
33 האיש משולחן תשע
34 צ'יזבט
35 אילן היוחסין
36 טנזין גיאטסו
37 אף מילה
38 דאבל
39 רגע של אושר
40 סוכריות אדומות
41 רגע משפחתי
42 בן עמי מול פדידה
43 מקום לשנינו
44 מושלמת
45 לשנות את הגורל
46 ריקוד אחרון
47 היום המאושר ביותר
48 תוצרת בית
49-50 היסטוריה חדשה - חלק א'-ב'

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק (בסדרה) מספר פרק (בעונה) שם הפרק
51 1 הספר השלישי של גורדון מילר - חלק א'
52 2 הספר השלישי של גורדון מילר - חלק ב'
53 3 מאה אחוז זיהוי
54 4 מי שאת אוהבת
55 5 התמונה השלמה
56 6 אשליה
57 7 משהו לאכול
58 8 הלפיד
59 9 מזימות בין לאומיות
60 10 הבננה
61 11 מהארץ לירח
62 12 הכוח
63 13 ארמדילו
64 14 אדם חופשי
65 15 אזרחית מודאגת
66 16 פרידה ידידותית
67 17 מזל של מתחילים
68 18 ארבעה קברים
69 19 סוף מפתיע
70 20 לגונה - חלק א'
71 21 לגונה - חלק ב'
72 22 לגונה - חלק ג'
73 23 על חשבון הבית
74 24 מיני
75 25 הימים הטובים
76 26 המטווח
77 27 הניסוי האחרון של ביל
78 28 צומי
79 29 התחרות - חלק א'
80 30 התחרות - חלק ב'
81 31 הגנה עצמית
82 32 טום והאק
83 33 הופה הופה
84 34 אין כמו בבית
85 35 דז'ה וו
86 36 בלתי מנוצח
87 37 אנטי חומר
88 38 חלוקה הוגנת
89 39 התפקיד
90 40 שממה והרס
91 41 שקר אחד
92 42 גבר אמיתי
93 43 הצעד הבא
94 44 מתנה מהעתיד
95 45 טריגר
96 46 הזוג המאושר
97 47 יום אחד לחיות - חלק א'
98 48 יום אחד לחיות - חלק ב'
99 49 לולאה
100 50 הסיפור האמיתי

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק (בסדרה) מספר פרק (בעונה) שם פרק
101 1 היהלום הכחול - חלק א'
102 2 היהלום הכחול - חלק ב'
103 3 סיפור ארוך
104 4 הזדמנות חד פעמית
105 5 חשבון על הכל
106 6 המשימה האחרונה
107 7 הנקודה המדויקת
108 8 בעד ונגד
109 9 הקיפוד
110 10 שמלה ומשקפי שמש
111 11 תעודת ביטוח
112 12 50 חרבות
113 13 יחס מיוחד
114 14 מקור סודי
115 15 הביצה והכפית
116 16 הצצה
117 17 המפתח
118 18 יופי פנימי
119 19 עידן חדש
120 20 השוד
121 21 ירח מלא
122 22 נבואה
123 23 משאלה
124 24 קצה הקרחון
125 25 המכתב
126 26 בדקה התשעים
127 27 העסקה
128 28 מעדן הונגרי
129 29 הפתעה
130 30 בחירה נכונה
131 31 זוג או פרט
132 32 מחלה של פיראט
133 33 העולם הבא
134 34 יחד
135 35 פעימות לב
136 36 הקלף
137 37 מחבואים
138 38 עורבים
139 39 התפצלות
140 40 מזל טוב
141 41 ההפך
142 42 הבן - חלק א'
143 43 הבן - חלק ב'
144 44 כל מה שצריך לדעת

אזכורים של "השמיניה" בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסדרה נעשו מספר אזכורים לסדרתו הקודמת של יוצר הסדרה, גיורא חמיצר, "השמיניה".

  • בעונה 1, פרק 1 - ילדה רכבה על אופניים עם חולצה של "השמיניה". בנוסף הופיעה עם החולצה בפרק 25, כאשר טומי חזר בזמן ל-9.9.
  • עונה 2, פרק מאחורי הקלעים - אפרת בן יעקב (אנה) ודון לני-גבאי (נלי בראון) יושבות ומשוות את הצלחת האי להצלחת השמיניה.
  • עונה 3, פרק 1 - אנה, מייקי, זואי וסול נשאלים אם מחקו להם את הזיכרון בעזרת גלי למדא, אזכור לסוף העונה השלישית של "השמיניה".

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהשראת הסדרה יצאה סדרת ספרים.

  • הטיימר מאטלנטיס - נכתב על ידי גיורא חמיצר ודניאלה שפיגלמן. עלילתו מתרחשת אל תוך סיום עלילת עונה 1.
  • המסע של זואי - נכתב על ידי דניאלה שפיגלמן. עלילתו ממשיכה את עלילת עונה 2.

בנוסף לסדרת הספרים, יצא לאור גם "הספר האדום" – ספר הציורים שהופיע במהלך כל העונה הראשונה של הסדרה, בתוספת צילומים מהפרקים, מכתבים של הדמויות, פתקים שטומי כביכול הכניס לספר וכדומה[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "האי", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "האי", באתר אידיבי
  • "האי", במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית
  • "האי" האתר הרשמי באתר ערוץ הילדים

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 דורון חלוץ, מה סוד ההצלחה של סדרת הלהיט של ערוץ הילדים "האי"?, באתר הארץ, 31 בדצמבר 2009
  2. ^ מירב קריסטל, והזוכה היא: "הכל דבש", באתר ynet, 31 ביולי 2008
  3. ^ קרן נתנזון, עשה לנו את היון, באתר ynet, 12 בנובמבר 2009
  4. ^ יעל ולצר, אי המטמון, באתר הארץ, 1 בנובמבר 2007
  5. ^ ניר קיפניס, ‏ילדים זה שמחה, באתר גלובס, 20 בדצמבר 2009
  6. ^ 1 2 רותה קופפר, נעלמו במשולש, באתר הארץ, 21 בדצמבר 2009
  7. ^ 1משה אבוטבול, חמיצר: ישמח להחזיר את 'החממה' וחולם על 'האי' בנטפליקס, באתר פרוגי, ‏5 בפברואר 2020


הקודם:
2007 – השמיניה
פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה – תוכנית ילדים ונוער
2008 – האי
הבא:
2009 – דאוס
הקודם:
2007 – השמיניה
טקס נבחרי הילדים – סדרת המקור הטובה ביותר
2008 – האי
הבא:
2009 – חצויה