יובל טופר-ארז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף יובל טופר ארז)
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

יובל טוֹפֶּר-ארז (נולד ב-1988[1]) הוא ישראלי הידוע בעיקר בשל היותו הגבר הטרנסג'נדר הראשון בישראל שהרה וילד[2]. טופר-ארז הוא פעיל זכויות להט"ב וממובילי מאבקי הטרנסג'נדרים בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טופר-ארז נולד כנקבה וגדל בירושלים למשפחה דתית, ולו ארבעה אחים צעירים.

בגיל צעיר החל ביציאה בשאלה, ובגיל 14 יצא מהארון בפני הוריו כלסבית. מאוחר יותר גילה טופר-ארז שמשיכתו המינית היא לשני המינים, והגדיר את עצמו כביסקסואל.

בגיל 16 החל טופר-ארז לחקור את זהותו המגדרית, והחל כבר בגיל 18 לחיות את חייו כגבר. באותה תקופה הוא הופיע בבר "שושן-4" של הקהילה הגאה בירושלים במופע דראג.

בגיל 20 החל טופר-ארז בתהליך להתאמה מגדרית, שכלל תחילה טיפול הורמונלי, ולאחר מכן הליכים פיזיים נוספים אך לא עבר אותו במלואו ונשאר עם איברי רבייה ומין נקביים.

משפחתו הדתית של טופר-ארז קיבלה אותו בזהותו החדשה.

בספטמבר 2010 נישא (פעמיים: בראשונה בישראל והשנייה בקנדה) לבן-זוגו מתן טופר-ארז.

בשנת 2011 הרה טופר-ארז, וב-28 בדצמבר באותה שנה ילד את בנו הבכור. היריון זה היה מהמתוקשרים ביותר במדינת ישראל, בשל העובדה שהתינוק גדל ברחם של גבר ושנולד על ידי גבר טרנסקסואל שנשאר עם איברי רבייה ומין נקביים[3].

בספטמבר 2013, בתום כשנה וחצי של הידיינות ומאבק מול משרד הפנים, נרשם בנם של הזוג טופר-ארז כילדם הביולוגי. לראשונה בישראל נרשם ילד כבן ביולוגי של שני הורים מאותו מגדר[4].

בפברואר 2014 ילד טופר-ארז את בתו השנייה[5].

פעילות קהילתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

טופר-ארז הוא פעיל בקהילת הלהט"ב בישראל. בעבר התנדב ב"איגי - ארגון נוער גאה" וב"חוש"ן - חינוך ושינוי", וכיום מרצה במסגרות שונות על סיפורו האישי ועל נושאים מגדריים אחרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]