יוסף כרמל (רב)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב יוסף כרמל
לידה כ"ה בסיון ה'תשי"ג (בן 70)
ירושלים ישראל
מקום פעילות ישראל
השתייכות ציונות דתית
תחומי עיסוק
מעסיק ארץ חמדה עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקידים נוספים
רבותיו הרב שאול ישראלי
חיבוריו
  • צפנת אליהו
  • שו"ת במראה הבזק
  • צפנת ישעיהו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב יוסף גרשון כרמל (נולד ב־8 ביוני 1953) הוא ראש כולל ארץ חמדה בירושלים ואב"ד "ארץ חמדה - גזית".

תולדות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בירושלים בכ"ה בסיון שנת תשי"ג, נינו של הרב יוסף גרשון הורביץ (רבה של מאה שערים) ודור שביעי לתלמידי הגר"א. למד בישיבת נתיב מאיר. היה ממייסדי ישיבת ניר קריית ארבע, בה שימש כר"מ במשך כעשור. שירת בצה"ל בחיל השריון, ולחם במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת שלום הגליל. החל משנת תשמ"ה החל לשמש כמרצה בכיר במכללה ירושלים. בשנת תשמ"ז התמנה לכהן כראש בית המדרש במכון מאיר למשך כשנה.

באלול תשמ"ז ייסד יחד עם הרב משה ארנרייך את כולל ארץ חמדה, תחת נשיאותו של הרב שאול ישראלי. עד היום מכהן הרב כרמל כראש הכולל יחד עם הרב ארנרייך. בשנת תשס"ו ייסד מכון 'ארץ חמדה' את בית הדין "משפט והלכה בישראל", שפעל תחילה בתל אביב ובירושלים. בשנת תשס"ט אוחד בית הדין של 'ארץ חמדה' עם "איגוד בתי הדין - גזית", לרשת בתי דין בשם "ארץ חמדה - גזית". לאורך כל השנים הרב כרמל מכהן כאב"ד בבית הדין בירושלים, ובפועל הוא ממובילי ומתווי המדיניות של רשת בתי הדין 'ארץ חמדה - גזית'.

הרב כרמל עומד בראש פרויקט "Ask The Rabbi" ("שאל את הרב") שנתן עד כה למעלה מ-15,000 תשובות בהלכה באנגלית לפונים מרחבי העולם, בהם רבני קהילות רבים. שמו הוצע בעבר כמועמד לכהן כרבה של ירושלים.

אחותו שלומית נשואה לרב יהודה קרויזר.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]