כריסטיאן (אריה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כריסטיאן האריה היה גור אריות שנרכש על ידי שני צעירים אוסטרלים, ג'ון רנדל ואנטוני בורק, בשנת 1969 בחנות הכלבו הלונדונית הרודס. תיעוד מפגשו עם בעליו, שנים לאחר ששוחרר לטבע, זכה לפרסום רב במדיה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהרודס היו נחושים למכור את כריסטיאן, לאחר שלילה אחד ברח מהכלוב וגרם נזק רב לסחורה במחלקת השטיחים. רנדל ובורק, בסיוע שתי ידידות, גידלו את כריסטיאן בביתם בלונדון, אך די מהר החליטו להעביר אותו לחנות הרהיטים בה עבדו. לאחר כ-9 חודשים הבינו שלא יוכלו עוד להחזיק את כריסטיאן בלונדון מפאת גודלו הרב ועלות הגידול הגבוהה. הם יצרו קשר עם ג'ורג' אדמסון, פעיל לשימור חיות בר, שיחד עם אשתו גידל את הלביאה אלזה בקניה וסיפורם התפרסם בסרט 'לחופש נולדה' בשנת 1966. בגיל שנה כריסטיאן הועבר לשמורת טבע בקניה שם ניסה אדמסון לסייע לו להשתלב בטבע ולהצטרף ללהקה.

המפגשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1971[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר כשנה, כשנודע לרנדל וברוק על מות ראש הלהקה אליה הצטרף כריסטיאן, האריה בוי, הם נסעו לקניה לפגוש את כריסטיאן. נאמר להם, על ידי אדמסון כי ייתכן והאריה לא יזכור אותם. במפגש המתועד נראה כריסטיאן מתקרב אליהם בזהירות, ואז קופץ עליהם בהתרגשות, נעמד על שתי רגליו מחבק אותם ומתחכך עימם. שתי לביאות וגור שהיו חברים בלהקה קיבלו אותם גם כן.

1972[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפגש האחרון של רנדל ובורק עם כריסטיאן התרחש ב-1972. כריסטיאן כבר ביסס את להקתו, היה אב לגורים וגודלו היה כפול מבפעם הקודמת בה תועד בוידאו. אדמסון טען כי הסיכויים לראות את כריסטיאן קלושים, מאחר שלא ראה את להקתו של כבר תשעה חודשים. אך כאשר הגיע אדמסון למחנה בשמורת הטבע הגיעו לשם כריסטיאן ולהקתו, יום לפני הגעתם של רנדל ובורק. זאת הייתה הפעם האחרונה בה ראו רנדל ובורק את כריסטיאן (אדמסון ראה אותו בפעם האחרונה ב-1973).

פופולריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטון ערוך מתוך המפגש המתועד ב-1971 פורסם לראשונה באינטרנט בשנת 2002. לאחר מכן הסרטון פורסם במייספייס וביוטיוב, אז גם הפך לוויראלי, יותר מ-35 שנה לאחר צילומו. לסרטון יש גרסאות שונות ברשת, עם עשרות מיליוני צפיות במצטבר. העניין המחודש הוליד כתבות וראיונות עם רנדל ובויד. ב-2008 רכשה סוני את הזיכיון עבור הסיפור מרנדל וברוק. ב-2010 שכרה סוני כותבים עבור הסרט, והחלה למעשה את תהליך הפקתו.

ב-2010 פורסם ספר הילדים 'כריסטיאן, האריה המחבק' (Christian, the Hugging Lion).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]