לדבר עם זרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מצוינים
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת מלקולם גלדוול
שפת המקור אנגלית
סוגה עיון עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Little, Brown and Company
תאריך הוצאה 2019
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת כנרת זמורה ביתן
תאריך 2019
סדרה
ספר קודם דוד וגוליית (ספר) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לדבר עם זרים: לדבר עם זרים: מה כדאי שנדע על אנשים שאיננו מכיריםאנגלית: Talking to Strangers: What We Should Know about the People We Don't Know ) הוא ספר שנכתב על ידי העיתונאי הקנדי מלקולם גלדוול, ובוחן את הבעיות בכלים ובאסטרטגיות שאנו משתמשים בהם כאשר אנחנו מנסים להבין אנשים שאיננו מכירים.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר חוקר את ההנחות שאנשים מניחים כשהם מדברים עם אנשים שהם לא מכירים. כדי להוכיח את דבריו, גלדוול חוקר מגוון אירועים ונושאים, כולל מעצרה ומותה של סנדרה בלנד; האינטראקציות של ראש ממשלת בריטניה נוויל צ'מברלין עם אדולף היטלר; שערוריית ההתעללות המינית של לארי נסאר; החפרפרת הקובנית אנה מונטס; שערוריית ההשקעות של ברני מיידוף; סיפורו של ג'רי סנדוסקי; משפטה של אמנדה נוקס; פרשת האונס של ברוק טרנר; מותה של סילביה פלאת' ועוד.

הספר בנוי על תיאוריית ברירת המחדל של הפסיכולוג והפרופסור ללימודי תקשורת טימותי ר. לוין, תיאוריה שלפיה בני אדם מטבעם בוטחים לא רק באנשים או בטכנולוגיה, אלא בכל דבר. לפעמים סוג זה של התנהגות, חוסר ההבנה אחד של השני, מוביל לתוצאות הרות אסון וטרגיות, כפי שהרחיב גלדוול בסיפורים שהוא מביא. גלדוול מציין כיצד ישנן סיבות חברתיות-אבולוציוניות מדוע אנו סומכים על אחרים יותר מאשר אנו חושדים בהם. גלדוול טוען כי אי-אמון יהיה הרה אסון וכי עלינו "לקבל את גבולות היכולת שלנו לפענח זרים".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]