קבוצת מילואים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ליגת מילואים)

בכדורגל, קבוצת מילואיםאנגלית: Reserve team) היא קבוצה-בת של קבוצה אחרת המשמשת לקידום שחקנים צעירים אל קבוצת האם הבוגרת. שתי הקבוצות שייכות לאותו מועדון כדורגל.

קבוצת מילואים מורכבת בדרך כלל משילוב של שחקנים צעירים ושחקנים של הקבוצה הבכירה שלא זוכים לדקות משחק. בשונה מקבוצות נוער, בקבוצת מילואים אין הגבלת גיל לשחקנים והיא אינה משחקת בליגה לגילאים מסוימים. המונח קבוצת מילואים נמצא בשימוש לתיאור קבוצות כאלו באנגליה ובארצות הברית. בגרמניה ובאוסטריה מתווספת המילה "חובבים" (Amateur) או II לשם הקבוצה, ואילו בספרד נהוג להצמיד את האות ב' (B בספרדית) לשמה של קבוצת המילואים (ברצלונה אתלטיק, לדוגמה).

באנגליה קבוצות המילואים משחקות בליגות נפרדות המיועדות לקבוצות מילואים. הליגה הבכירה היא פרמייר ליג המילואים ובה משחקות קבוצות המילואים של המועדונים מהפרמייר ליג. בספרד, לעומת זאת, קבוצות המילואים משחקות באותו מערך ליגות כמו קבוצות האם שלהן. אף על פי כן, קבוצת מילואים לא יכולה לשחק באותה ליגה שבה משחקת קבוצת האם שלה ולכן קבוצות מילואים לא יכולות להעפיל לליגה הבכירה, או לסירוגין כאשר קבוצת האם יורדת לליגה בה משחקת קבוצת המילואים, קבוצת המילואים תרד ליגה באופן אוטומטי. כמו כן, כיום קבוצות מילואים לא מורשות להשתתף בגביע המלך הספרדי.

בישראל הוקמה ליגת מילואים בראשית שנות ה-2000, אולם היא בוטלה כעבור זמן קצר.[1]

החל מעונת 2020/21 הוחלט להקים מחדש אפשרות להפעיל קבוצות בת בישראל, כל עוד הן לא באותה הליגה.[2]

לעיתים קבוצת המילואים הצעירה מסומנת בסוף שמה באות ב', האות B בלועזית, או בספרה II (הספרה 2 בספרות רומיות), על-מנת להבדילה מקבוצת האם הבוגרת.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אורי יסעור, ההתאחדות תבטל את ליגת המילואים, באתר ynet, 22 באפריל 2002
  2. ^ גידי ליפקין, ‏מהעונה הבאה: קבוצות יוכלו להקים קבוצות בת, באתר ONE‏, 9 בינואר 2019