למות מלוויה (סרט, 2007)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
למות מלוויה
Death at a Funeral
בימוי פרנק אוז עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סידני קימל עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דין קרייג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מת'יו מקפדיין
יואן ברמנר
אלן טודיק
ג'יין אשר
פיטר איגן
פיטר ווהן
פרנק אוז
Daisy Donovan
פיטר דינקלג'
רופרט גרייבס
קילי הוז
Andy Nyman
קריס מרשל
Paul Buchanan עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מוראי גולד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה, ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 ביולי 2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו deathatafuneral
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

למות מלוויה הוא סרט קומדיה שחורה משנת 2007 בבימויו של פרנק אוז. התסריט מאת דין קרייג מתמקד במשפחה המנסה לפתור מגוון בעיות, בזמן שהם משתתפים בהלוויה של אב המשפחה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל ואשתו ג'יין גרים באנגליה עם הוריו ואילו אחיו הצעיר של דניאל, רוברט, הוא סופר נודע המתגורר בניו יורק. הסיפור מתחיל ביום הלוויה של אביהם אדוארד. רוברט מגיע, לאחר שטס במחלקה ראשונה, אך מסרב לסייע במימון ההלוויה, ומשאיר לדניאל לכסות לבדו את כל ההוצאות. כאשר האורחים מתחילים להגיע, דניאל מתקשה לסיים לכתוב הספד, למרות שכולם מצפים שרוברט יהיה זה שיספיד.

בת דודתו של דניאל, מרתה, וארוסה סיימון, נואשים לעשות רושם טוב על ויקטור אביה של מרתה. תקוותם נכזבת כאשר מרתה, בתקווה להרגיע את עצביו של סיימון, נותנת לו מה שהיא מאמינה שהוא ואליום, אבל הוא למעשה סם מסיבות המיוצר על ידי אחיה טרוי, סטודנט לרוקחות.

גבר אמריקאי בשם פיטר מציג את עצמו בפני דניאל, אך הוא עסוק מכדי לדבר איתו ומציע להם לדבר מאוחר יותר. הלוויה מתחילה וסיימון, תחת השפעת הסם, בטוח שהוא רואה את הארון זז. הוא אוחז בו וגורם לגופה ליפול החוצה על הרצפה. במהלך הכאוס שנוצר סיימון מבין שהוא מסומם, נכנס לפאניקה ומסתגר בשירותים. מרתה מנסה לשכנע אותו לפתוח את הדלת תוך כדי שהיא מתחמקת מג'סטין, איתו היה לה סטוץ שהיא מעדיפה לשכוח. סיימון עולה על הגג עירום ומאיים לקפוץ.

בזמן שרוב האורחים צופים בסיימון על הגג, פיטר נפגש באופן פרטי עם דניאל ועם רוברט וחושף בפניהם כי הוא היה המאהב של אביהם. פיטר אומלל מכך שאדוארד, האב, לא הותיר לו דבר בצוואתו ומציג בפני האחים תמונות מביכות בתקווה לסחוט מהם 15,000 פאונד. האחים נכנסים לפאניקה, אוזקים את פיטר, נותנים לו מה שהם מאמינים שהוא ואליום כדי להרגיע אותו. פיטר מצליח להשתחרר, אך נופל ונחבט בראשו בשולחן קפה מזכוכית. טרוי וחבר המשפחה המיזופוב הווארד, מאמינים שפיטר מת. כדי להיפטר מהגופה במהירות ובחשאי ככל האפשר, דניאל ורוברט מניחים אותה בארון המתים יחד עם אביהם. מרתה מספרת לסיימון שהיא בהריון והיא מורידה אותו מהגג, לרווחת כולם.

ברגע שכולם חוזרים, הטקס מתחדש. ההספד המביך של דניאל נקטע כאשר פיטר שעדיין חי מתפרץ מהארון והתמונות המביכות נחשפות בפני כולם, כולל סנדרה אימם של דניאל ורוברט. דניאל קוטע את המהומה שנגרמה בכך שהוא נושא הספד מאולתר מעומק הלב, ומצהיר שאולי לאביו היו סודות, אך הוא היה אדם טוב שאהב את משפחתו, ושכדאי שכל הנוכחים ילכו בדרכו.

בערב, לאחר שכל האבלים (כולל פיטר) הלכו, רוברט מחמיא לדניאל על ההספד ומספר לו שהוא מתכנן לקחת את אימם לניו יורק כדי שדניאל וג'יין יוכלו סוף סוף לקנות דירה משלהם. השיחה שלהם נקטעת כאשר ג'יין מספרת להם שדוד אלפי נכנס להתקף חרדה כשראה את גופתו המתה של פיטר, אז היא נתנה לו קצת "ואליום". האחים מחליפים מבט מבוהל, והסרט מסתיים כאשר דוד אלפי עירום על הגג, כפי שהיה סיימון.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]