מארק שוורץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארק שוורץ
Mark C. Schwartz
השכלה
השתייכות צבא ארצות הברית
תקופת הפעילות 1988–2021 (כ־33 שנים)
דרגה לוטננט גנרל (צבא ארצות הברית) לוטננט גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה (3)
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות
כוכב הארד  כוכב הארד (3, כולל אות V)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארק שוורץאנגלית: Mark C. Schwartz) (נולד ב-3 באפריל 1965) הוא קצין בדימוס בדרגת לוטננט גנרל בצבא ארצות הברית. בתפקידו האחרון כיהן כמתאם הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוורץ סיים ב-1987 תואר ראשון במימון מאוניברסיטת המדינה של איידהו והתגייס לצבא ארצות הברית.

שירת כמפקד מחלקת טנקים, סגן מפקד פלוגת שריון ועוזר קצין אג"ם בגדוד הראשון של הרגימנט המשוריין ה-72 בדרום קוריאה ובגדוד הראשון של רגימנט החי"ר ה-509 (ביום אויב) במרכז האימונים המשותפים בארקנסו.

ב-1993 עבר לשרת בכוחות המיוחדים של הצבא. שירת בקבוצת הכוחות המיוחדים החמישית כמפקד פלגה, מפקד פלוגת מפקדה, מפקד פלוגה, קצין מבצעים גדודי וקצין מבצעים של הקבוצה. פיקד על הגדוד הרביעי להכשרת כוחות מיוחדים במרכז למצוינות המבצעים המיוחדים של הצבא.

שימש קצין תכנון בפיקוד הכוחות המשותפים של נאט"ו בהולנד. באוקטובר 2007 מונה לסגן מפקד קבוצת הכוחות המיוחדים השלישית וסגן מפקד כוח המשימה המשותף למבצעים מיוחדים באפגניסטן ושירת בתפקיד זה עד יוני 2008. שימש קצין המבצעים של פיקוד המבצעים המיוחדים באפגניסטן.

בשנים 2010–2012 פיקד על קבוצת הכוחות המיוחדים השלישית המספקת תמיכה למשימות באזור אחריות פיקוד אפריקה של ארצות הברית. שימש ראש מטה פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים, וסגן מפקד כוח המשימה המשותף למבצעים מיוחדים בפורט בראג. ב-2014 מונה לסגן מפקד כוח המשימה המשותף למבצעים מיוחדים באפגניסטן. ב-2015 מונה לסגן מפקד דיוויזיית הפרשים הראשונה.

ביוני 2016 מונה למפקד המבצעים המיוחדים בפיקוד אירופה של ארצות הברית. באוגוסט 2018 מונה לסגן מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים. באוקטובר 2019 מונה למתאם הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית והועלה לדרגת לוטננט גנרל. שירת בתפקיד עד נובמבר 2021 כאשר במקומו מונה מייקל פנזל.

לאחר שחרורו מכהן כעמית מחקר בתאגיד ראנד, והוא בעל חברת ייעוץ עצמאית.

שוורץ בעל תואר שני בלימודי ביטחון לאומי ואסטרטגיה ממכללת המלחמה של הצי. במהלך שירותו עוטר בכוכב הארד עם אות V לאומץ לב. הוא נשוי לאליסון ואב לבן ובת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארק שוורץ בוויקישיתוף