מה חדש, טייגר לילי?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מה חדש, טייגר לילי?
?What's Up, Tiger Lily
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וודי אלן
הופק בידי צ'רלס ה. יופה
תסריט וודי אלן, סנקיצ'י טניקוצ'י
עריכה ריצ'רד קרון
שחקנים ראשיים אקיקו ואקבאיאשי
טאטסויה מיאשי
מוזיקה הכפיות המאוהבות עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום קאזו ימאדה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה טוהו עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה American International Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 בנובמבר 1966
משך הקרנה 80 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט ריגול עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו whatsuptigerlily
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מה חדש, טייגר לילי?אנגלית: ?What's Up, Tiger Lily) הוא סרט קומדית פשע אמריקאי משנת 1966 בכתיבה ובימוי וודי אלן שנחשב כעבודת הבימוי הקולנועית הראשונה שלו.

אלן לקח סרט יפני משנת 1965, מחק את כל הפסקול שלו, ערך אותו מחדש, דיבב אותו, שינה את העלילה, קיצר אותו, שינה את שמו, הוסיף קטעי מוזיקה עם להקת The Lovin' Spoonful(אנ') והפך אותו לסרט פרודיה על סרטי ג'יימס בונד. הוא מופיע בסרט בתור מרואיין על הסרט. העלילה מטופשת והסרט מלא במכות, יריות, שוד, עינויים והרוגים בשפע כפי רצונו של אלן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיל מוסקוביץ (טאטסויה מיאשי) הוא סוכן חשאי שנלחם כל הזמן באנשים רעים ושליחיהם שרוצים להרוג אותו אבל הוא מצליח תמיד להתגבר עליהם. הוא מתייצב לפני השליט של מדינת ראשפור שאינה קיימת עדיין על המפה. השליט מטיל עליו משימה כבדה - המרשם של סלט ביצים שהיה בכספת שלו, נגנב על ידי העבריין שפרד וונג (טדאו נקאמורו) שמחזיק אותו בכספת בספינת הקזינו שלו בנמל יוקוהמה שמלאה בנערות ליווי.

גם העבריין וינג פט (סוסומי קורובה) נמצא על הספינה מתכונן לשדוד את הכספת לאחר שהרוויח הון במשחק וקבל כסף מזויף. פיל מצליח להתגנב לספינה עם האחיות סוקי יאקי (אקיקו ואקבאיאשי) וטרי יאקי. פיל מציג עצמו כנציג משרד הבריאות ואומר שיש לפנות את הספינה ולחטא אותה. האנשים יורדים ופיל בעזרת עוזרים וסוקי יאקי שמומחית בפריצות מצליחים לפרוץ את הכספת ולמצוא את הוראות המרשם שהן מוצפנות. ויג פט תופס אותם והם מסכימים על חלוקת השלל ביניהם. בינתיים חוזרים שפרד וצוותו ומתנהל קרב יריות אך הם מצליחים להימלט ולהגיע לחוף. המסמך כתוב בצופן ופיל מפענח אותו אך אז וינג פט בוגד בהם ואוסר אותם אך הם מצליחים להשתחרר וממהרים לספינה שם עומד וינג פט להעביר את המרשם לשפרד אך יורה בו ושפרד הגוסס אומר שהשטרות במזוודה הם ממשחק מונופול. פיל מגיע לספינה ובדו-קרב אקדחים מצליח להרוג את וינג פט ועוזרו וכעת המרשם אצלו.

לבסוף רואים את וודי אלן שוכב על מיטה ולידה דוגמנית מתערטלת. מופיעות כותרות הסרט ונכתב כי מי שמסתכל עליהם ולא על הדוגמנית ראוי שייבדק על ידי פסיכיאטר או רופא עיניים....

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
טאטסויה מיאשי פיל מוסקוביץ סוכן חשאי
אקיקו ואקבאיאשי סוקי יאקי
מיה האמה טרי יאקי
טדאו נקאמארו שפרד וונג עבריין
סוסומו קורובה וינג פט עבריין

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]