מה לעשות עם הזאב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"מה לעשות עם הזאב"
שיר בביצוע עלמה גוב
מתוך האלבום איך האהבה הזאת חומקת בין האצבעות
יצא לאור 12 במאי 2023
סוגה בלדה, מוזיקת פולק, רטרו
שפה עברית
אורך 2:55
כתיבה עלמה גוב
לחן עלמה גוב
הפקה עלמה גוב
כרונולוגיית סינגלים של עלמה גוב
"אובססיה 2"
(2023)
"מה לעשות עם הזאב"
(2023)
"אל תמהר"
(2023)

מה לעשות עם הזאב הוא שיר של הזמרת-יוצרת הישראלית עלמה גוב. השיר נכתב, הולחן והופק על ידי עלמה גוב ויצא לאור ב-12 במאי 2023 כחלק מאלבום האולפן השני של גוב, "איך האהבה הזאת חומקת בין האצבעות".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר יצא לאור ב-12 במאי 2023 כחלק מאלבום האולפן השני של גוב, "איך האהבה הזאת חומקת בין האצבעות"[1]. הוא נכתב, הולחן והופק על ידי הזמרת-יוצרת הישראלית עלמה גוב[2].

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 במאי 2023 יצא לאור הווידאו קליפ של השיר בבימוי, צילום ועריכה של תמיר פיינגולד[2][3].

ניתוח מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב"כאן 88" תואר השיר בתור בלדה פולקית עם טוויסט של רוק נשי ורטרו ניינטיזי ברוח התקופה שמשקף את האסתטיקה הוויזואלית של גוב[4]. עוד נכתב כי חל קושי להגדיר את השיר כאלטרנטיבי או כמיינסטרים, לא כי הוא ב"אמצע הדרך", אלא כי הוא מורכב[5].

מבחינה מילולית השיר כביכול מדבר על מפגש אקראי עם האקס, והדוברת ממשילה אותה ואת אותו הבחור לכבשה וזאב. היא תוהה מה לעשות, וחותמת ב”לא משנה, אתה בכל זאת עוזב”[6]. מילות השיר תוארו ב"כאן 88" בתור טקסט כנה, חשוף, אך עדיין מעורפל ומסתורי[5], ואמוץ פינצ'ובר מ"מקור ראשון" כתב כי המילים ”מה לעשות כשאתה מסתובב / יהיה לי טוב ואז יהיה לי כואב” מזכיר כי בחיים, הטוב והכאב שלובים זה בזה[7].

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מה לעשות עם הזאב" הגיע למקום השני ברשימת סיכום השנה של "כאן 88", שהרכיבו עורכים ואנשי תעשיית המוזיקה, שם צוין כי השיר חצה במהלך השנה גבולות של ז'אנרים ומצא את דרכו לקהלים שונים[5]. עמית אטיאס מ"חדשות 12" תיאר כי השיר כבש את הרדיו ואת פורום המעריצים ההולך וגדל, שרובם הם מתבגרים שרוצים להיות חברים של הזמרת[8].

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים שבועיים

‏  2024
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
היטליסט 50[9]

מצעדים שנתיים

‏  2024
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל כאן 88 2[5][10]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]