מוכרים בלבד (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוכרים בלבד
Clerks
פוסטר הסרט
פוסטר הסרט
בימוי קווין סמית
הופק בידי סקוט מוסייר
תסריט קווין סמית
עריכה קווין סמית
סקוט מוסייר
שחקנים ראשיים בריאן או'האלורן
ג'ף אנדרסון
ג'ייסון מיוז
מוזיקה גרג גרפין עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דויד קליין
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה View Askew Productions
חברה מפיצה מירמקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1994
משך הקרנה 92 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט חבר'ה, סרט קומדיה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 27,575 דולר[1]
הכנסות 3,151,130 דולר
הכנסות באתר מוג'ו clerks
פרסים Sundance Filmmaker Trophy Dramatic עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא מוכרים בלבד 2
www.miramax.com/movie/clerks
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוכרים בלבדאנגלית: Clerks) הוא סרטו הראשון של הבמאי קווין סמית', שגם כתב את התסריט וכיכב בסרט. הסרט יצא לאקרנים בשנת 1994. הסרט, אשר הופק בתקציב זעום (27,575 דולר[1]), הפך במרוצת השנים לסרט פולחן, וקאסט השחקנים שלו יופיע רבות ברוב סרטיו של קווין סמית'. הסרט מתמקד בהתרחשויות שונות המתרכזות ביום אחד בחייו של גיבור הסרט, דנטה היקס, מוכר בחנות מכולת מקומית אשר אינו מרוצה מחייו ומהעובדה שהוא הגיע לעבוד ביום החופשי שלו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר על שני זבנים. הראשון, דאנטה היקס (בריאן או'האלורן), עובד במכולת קטנה בניו ג'רזי; והשני, רנדל גרייבס (ג'ף אנדרסון), עובד בחנות להשכרת סרטי וידאו בסמוך למכולת. השניים מבלים את שעות היום בעימותים עם לקוחות מוזרים ומשונים, משוחחים על קולנוע ומשחקים הוקי רולר על גג החנות. כמו כן, הם נאלצים להתמודד עם זוג סוחרי סמים שנוהגים לשרוץ ליד החנויות בהן הם עובדים וממררים את חייהם: ג'יי (ג'ייסון מיוז) וחברו בוב השקט (שאותו מגלם הבמאי קווין סמית). זהו הסרט הראשון בו מופיע הצמד ג'יי ובוב השקט, שמופיעים אחר כך בסרטים אחרים של סמית'.

סמית' נוהג להתייחס ל"מוכרים בלבד" כסרט הראשון מתוך "טרילוגיית ניו ג'רזי" שלו, הכוללת גם את "עכברי קניונים" ו"לרדוף אחרי איימי", שלושתם אורבנים ודלי-תקציב ומתרחשים בעירו של סמית'.

בסוף הסרט רואים את רנדל יוצא בריקוד מפתח הדלת של המכולת כשהוא מחויך לאחר שהשלים עם דאנטה. הסוף המקורי (שלא הוכנס לסרט) היה קיצוני ומפתיע יותר. לאחר שרנדל יוצא נכנס למכולת בחור שרוצח את דאנטה ולוקח את כל הכסף מהקופה, סוף זה נחשב אירוני כי דאנטה בכלל לא היה אמור לעבוד באותו יום (ולאורך הסרט הוא מתלונן מספר פעמים על כך שזה היום החופשי שלו). הבמאי קווין סמית' החליט לוותר על הסוף המדמם גם מפני שחשב שאולי לסרט הזה יהיה המשך (אכן יצא המשך בשנת 2006). הסוף האלטרנטיבי הזה צורף לדיסק הדי וי די של הסרט[2].

עלות הפקת הסרט "מוכרים בלבד" (26,800$) הייתה נמוכה אפילו מהסכום שנדרש לרכישת זכויות השימוש בשירים לפסקול (27,000 $) - שירים כמו Can't even tell של Soul Asylum ו-Bezerker.

בשנת 2004 צורפה לגרסת המקור סצנה שלא נכללה בסרט המקורי תחת הכותרת "מוכרים בלבד: הסצינות האבודות".

בשנת 2006 יצא סרט ההמשך לסרט - "מוכרים בלבד 2", גם הוא בבימויו של קווין סמית', המגולל את עלילותיהן של הדמויות מספר שנים מאוחר יותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 הוצאות והכנסות הסרט מוכרים בלבד באתר Box Office Mojo
  2. ^ הסוף האלטרנטיבי של הסרט מוכרים בלבד באתר יוטיוב