מוקד 911: טקסס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוקד 911: טקסס
מבוסס על מוקד 911 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה
פעולה
יוצרים ראיין מרפי
בראד פלצ'וק
טים מיניר
שחקנים רוב לאו
ליב טיילר
ג'ינה טורס
רונן רובנשטיין
סיירה מקליין
ג'ים פראק
נטשה קראם
בראיין מייקל סמית'
רפאל סילבה
ג'וליאן וורקס
פסקול מאק קווייל
טוד האברמן
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 42
הפקה
מפיקים בפועל ראיין מרפי
בראד פלצ'וק
טים מיניר
אנג'לה באסט
רוב לאו
חברת הפקה Reamworks
Brad Falchuk Teley-Vision
Ryan Murphy Television
20th Century Fox Television
הפצה 20th Television
אורך פרק כ-45 דקות
שידור
רשת שידור פוקס
רשת שידור בישראל דיסני+
YES
תקופת שידור מקורית 19 בינואר 2020 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוקד 9-1-1: טקסס (באנגלית: 9-1-1: Lone Star) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמה, שנוצרה על ידי ראיין מרפי, טים מינר ובראד פלצ'וק (אנ'). הסדרה מתמקדת בתחנת הכיבוי 126, בתחנת המשטרה המקומית ובמוקד החירום הטלפוני של 911. הסדרה היא ספין אוף של הסדרה "מוקד 911", ועלתה לשידור ב-19 בינואר 2020 בערוץ פוקס. עונתה השנייה עלתה לשידור ב-18 בינואר 2021, ועונתה השלישית ב-3 בינואר 2022. במאי 2022 חודשה הסדרה לעונתה הרביעית צילומיה התחילו ב-29 באוגוסט 2022. ותעלה לאוויר ב-17 בינואר 2023.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחרי אואן סטרנד, כבאי ותיק ומנוסה מניו יורק, שעובר יחד עם בנו לאוסטין, טקסס, במטרה לשקם את תחנת כיבוי האש המקומית שהושמדה כליל בתאונת שריפה. אואן נבחר למשימה בשל הידע שלו, התעוזה הרבה ואינספור של שעות בשטח. עם המעבר לשם עליו להתמודד עם בניית תחנה מאפס – לגייס אנשים, להכיר את הצוות שנשאר, להתמודד עם עבודה מאתגרת ומסוכנת, וגם לנהל את חייו האישיים במקום חדש ולא מוכר.

הסדרה מתמקדת בעיקר בתחנת הכיבוי 126 ובחיי הכבאים, אך לעיתים קרובות היא מראה גם את הקשיים שמתמודדים איתם המוקדנים במוקד החירום הטלפוני של 911.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11019 בינואר 20209 במרץ 2020
21419 בינואר 202124 במאי 2021
3183 בינואר 2022

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוון סטרנד (רוב לאו) (עונות 1-הווה) - כבאי ותיק ומנוסה מניו יורק ואביו של טי קיי. הוא אובחן בסרטן הריאות כתוצאה מאסון התאומים, בו הוא איבד את כל הצוות שלו. הוא עבר לטקסס עם בנו טי קיי כדי לבנות מחדש את תחנת הכיבוי 126, בה הוא התמנה לקפטן.
  • מישל בלייק (ליב טיילר) (עונה ראשונה) - הפרמדיקית הראשית (קפטנית) בעונה הראשונה. היא מנסה למצוא את אחותה איריס, שנעדרה לפני שלוש שנים. בעונה השנייה נודע כי היא עזבה את העיר כדי לעזור להומלסים עם מחלות נפש, כמו אחותה.
  • טיילר קנדי "טי קיי" סטרנד (רונן רובנשטיין) (עונות 1 - הווה) כבאי ובנו היחיד של אוון. בעונה השנייה, הוא הפסיק להיות כבאי והחליט להיות פרמדיק. לפני הגעתו לאוסטין, לקח מנת יתר אחרי זמן רב שהיה נקי מסמים. הוא מתחיל מערכת יחסים עם השוטר המקומי, קרלוס רייס. השניים מתארסים בסוף העונה השלישית. לקח קשה את מותה של אימו. יש לו אח למחצה בשם ג'ונה מאימו ובן זוגה לשעבר, אנזו.
  • ג'אדסון "ג'אד" ריידר (ג'ים פראק) (עונות 1-הווה) - כבאי ובעלה של גרייס. הוא הכבאי היחיד ששרד את אסון השריפה מתוך הצוות הקודם של תחנת 126. בעונה השלישית נולדת לו ולגרייס בת, לה הם קוראים צ'ארלי על שמו של בעלה המנוח של טומי, צ'ארלס.
  • גרייס ריידר (סיירה מקליין) (עונות 1-הווה) - מוקדנית 911 ואשתו של ג'אד. בעונה השלישית נולדת לה ולג'אד בת, צ'ארלי.
  • מרז'אן מרוואני (נטשה קראם) (עונות 1-הווה) - כבאית מוסלמית. בעלת עמוד מצליח באינסטגרם בשם "FireFox".
  • פול סטריקלנד (בראיין מייקל סמית') (עונות 1-הווה) - כבאי. פול הוא גבר טראנס.
  • קרלוס רייס (רפאל סילבה) (עונות 1-הווה) - שוטר במשטרת אוסטין שמתחיל מערכת יחסים עם טי קיי. השניים נפרדו לפני אירועי העונה השלישית אך הם חזרו במהלכה. השניים התארסו בסוף העונה השלישית והתחתנו בסוף העונה הרביעית.
  • מתאו צ'אבז (ג'וליאן וורקס) (עונות 1-הווה) - הכבאי החדש בצוות שסובל מדיסלקסיה. הוא מהגר על תנאי שחייב לשמור על עבודתו כבאי בשביל להישאר בארצות הברית.
  • טומי וגה (ג'ינה טורס) (עונות 2-הווה) - הפרמדיקית הראשית (קפטנית) בעונה השנייה. אמא לתאומות. בעלה, צ'ארלס מת במהלך העונה השנייה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 במאי 2019, הוכרז כי פוקס תפיק ספין אוף לסדרה "מוקד 911". ראיין מרפי, טים מינר ובראד פלצ'וק ישמשו כמפיקים בפועל יחד עם רוב לאו, שגם יככב בסדרה. גם אנג'לה באסט, שמככבת בסדרת המקור "מוקד 911", תשמש כמפיקה בפועל. ב-13 באפריל 2020, חידשה פוקס את הסדרה לעונה שנייה שעלתה לשידור ב-18 בינואר 2021. ב-17 במאי 2021, חודשה הסדרה לעונה שלישית שעלתה לשידור ב-3 בינואר 2022.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]