מחוץ לחוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מחוץ לחוק
עטיפת ה-DVD של הסדרה
עטיפת ה-DVD של הסדרה
סוגה דרמה/פעולה
יוצרים סטיבן ג'יי קאנל
שחקנים לורנצו לאמאס
ברנסקומב ריצ'מונד
קיית'לין קינמונט
(עונות 1-4)
סטיבן ג'יי קאנל
סנדרה פרגוסון
(עונה 5)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5
מספר פרקים 110
הפקה
הפצה סטיבן ג'יי קאנל, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה David Vanacore עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-45 דקות
שידור
רשת שידור סינדיקציה (עונות 1-4)
USA(עונה 5)
רשת שידור בישראל ערוץ 3
AXN
HOT Zone
תקופת שידור מקורית 19 בספטמבר 19924 באפריל 1997
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מחוץ לחוקאנגלית: Renegade) היא סדרת טלוויזיה אמריקנית ששודרה במשך 5 עונות עם 110 פרקים בין 19 בספטמבר 1992 ועד 4 באפריל 1997. הסדרה סיפרה על קורותיו של רינו ריינס, שוטר מהעיר הבדיונית ביי סיטי שהפך לצייד ראשים, בגילומו של לורנצו לאמאס. הסדרה הופקה על ידי סטיבן ג'יי קאנל, שאף גילם בסדרה את דמותו של הבלש דונלד "דאץ'" דיקסון.

נעימת הפתיחה של הסדרה חוברה על ידי מייק פוסט. בשיא הפרסום שלה, הסדרה שודרה בכ-100 מדינות ובתריסר שפות, כאשר הסדרה היחידה שעקפה אותה באחוזי הצפייה היא משמר המפרץ. בישראל שודרה הסדרה בערוץ 3 בכבלים, מאוחר יותר בשידורים חוזרים בערוץ AXN ולאחר מכן בערוץ HOT Zone.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהופלל ברצח של ארוסתו ושל שוטר על ידי דיקסון, רינו ריינס, יוצא רגימנט הריינג'רס ה-75, נשפט לעונש מאסר עולם אבל בורח מיד לאחר מכן. דיקסון שולח אחריו את צייד הראשים המקצועי בובי המחסל (Bobby Sixkiller), נחת לשעבר (בגילומו של ברנסקומב ריצ'מונד), אבל רינו מציל את חייו של בובי וזוכה באמונו[1]. רינו מחפש אחרי העד היחיד שיכול לטהר את שמו ולהביא למאסרו של דיקסון, תוך כדי שהוא עובד בתור צייד ראשים עבור תעשיות המחסל, החברה של בובי, ומאמץ את השם הבדוי וינס בלאק.

פרק טיפוסי של הסדרה כולל בדרך כלל אישה מושכת מבחינה מינית שמגיעה למשרדו של בובי וזקוקה להצלה. לעיתים קרובות לחברים הללו יש תחביב כגון מרוצי סוסים, או מכוניות, או סירות מרוץ, שמאפשרים לרינו לעבוד במסווה, בדרך כלל כמכונאי בהתחלה, אולם בדרך כלל בתפקיד חשוב יותר, כגון נהג, שבו הוא יצטיין.

דבר זה מאפשר לרינו לרכוש את האמון של החבר הרשע, אולם בסופו של דבר הזהות האמיתית שלו תיחשף, והוא ייכלא בצורה כלשהי. בסופו של דבר רינו יימלט, בדרך כלל באמצעות סיוע של בובי.

לאחר שרינו הציל את המצב, הוא נאלץ לעזוב את האזור שבו הוא נמצא בעקבות חקירות המשטרה שנפתחות וכן לסרב להצעות של הנשים שהוא מציל. במציאות, לורנצו לאמאס עזב את אשתו עבור אחת מהשחקניות ששיחקו בתפקיד ניצב בסדרה.

מוטיב נוסף החוזר על עצמו בסדרה הוא חוסר רצונו של רינו ליצור קשר כלשהו עם המשטרה כיוון שהוא נמצא ברשימת עשרת הנמלטים המבוקשים ביותר בארצות הברית. למרות זאת, במספר פרקים רינו מסייע למשטרה, בדרך כלל בעיירות קטנות שבהן לא שמעו עליו, ולמרות שהשוטרים המקומיים חושפים את זהותו לבסוף, הם לא עוצרים אותו. כמו כן, באמצע הסדרה מתגלה כי לרינו יש קשר ידידות הדוק עם שופטת.

בסדרה מופיעה בתדירות רבה שאיין פיליפס (קייתלין קינמונט), אחותו של בובי שגדלה איתו בשמורת האינדיאנים, והיא מגלמת הרבה פעמים את דמות העלמה במצוקה. בנוסף, במהלך הסדרה מתברר כי שאיין מאוהבת ברינו אך הוא לא מאוהב בה ונשאר נאמן לחברתו ליסה בנדטי, שנהרגה. בסוף העונה הרביעית קינמונט עזבה את צוות התוכנית, והחליפה אותה שחקנית בשם סנדרה פרגוסון, שגילמה דמות בשם סנדי קארות'רס.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12219 בספטמבר 199217 במאי 1993
22213 בספטמבר 19939 במאי 1994
32212 בספטמבר 19948 במאי 1995
42211 בספטמבר 199529 באפריל 1996
52213 בספטמבר 19964 באפריל 1997

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "מחוץ לחוק", פרק 11.