מדרשת לינדנבאום – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
שורה 46: שורה 46:
התוכנית לבנות חו"ל היא מהוותיקות שבמדרשות בישראל. בתוכנית מושם דגש על לימודי גמרא ו[[הלכה]] בצד לימוד [[תנ"ך]] ו[[מחשבת ישראל]]. התוכנית שמה דגש על חינוך ציוני. בנות חו"ל מגיעות לשנת לימודים בארץ, חלקן נשארות לשנת לימוד שנייה ומיעוטן עולות לארץ מיד או בתום לימודיהן האקדמיים בחו"ל.
התוכנית לבנות חו"ל היא מהוותיקות שבמדרשות בישראל. בתוכנית מושם דגש על לימודי גמרא ו[[הלכה]] בצד לימוד [[תנ"ך]] ו[[מחשבת ישראל]]. התוכנית שמה דגש על חינוך ציוני. בנות חו"ל מגיעות לשנת לימודים בארץ, חלקן נשארות לשנת לימוד שנייה ומיעוטן עולות לארץ מיד או בתום לימודיהן האקדמיים בחו"ל.


הרב שלמה בראון משמש כראש תוכנית חו"ל, הרבנית שני טרגין כראש בית המדרש של תוכנית חו"ל, והרב [[אהד טהר-לב]] כראש התוכנית הישראלית. כמו כן, מלמדים במדרשה בין השאר פרופ' הרב דניאל אפשטיין, הרב שוקי רייך, הרב [[ברוך גיגי]] (ראש ישיבת [[הר עציון]]), הרב אביה הכהן, והרב [[חיים נבון]].
הרב שלמה בראון משמש כראש תוכנית חו"ל, הרבנית שני טרגין כראש בית המדרש של תוכנית חו"ל, הרב [[אהד טהר-לב]] כראש התוכנית הישראלית והגב' חנה גודינגר (דרייפוס) כראש בית המדרש. כמו כן, מלמדים במדרשה בין השאר פרופ' הרב דניאל אפשטיין, הרב שוקי רייך, הרב [[ברוך גיגי]] (ראש ישיבת [[הר עציון]]), הרב אביה הכהן, והרב [[חיים נבון]].


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־13:09, 23 באוגוסט 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוסד לימודי

פרמטרים ריקים [ כתובית, כתובית סמל, סגל הוראה, חלוקה מבנית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ סוג מוסד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מדרשת לינדנבאום
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מדרשה תורנית לנשים
השתייכות ציונות דתית
תקופת הפעילות תשל"ו–הווה
מייסדים הרב חיים ברבנדר
בעלי תפקידים
מנהל הרב שלמה בראון והרב אוהד טהרלב
תלמידים
כ 200
מיקום
מיקום ירושלים - ארנונה
מדינה ישראלישראל ישראל
קואורדינטות 31°44′40″N 35°13′16″E / 31.744416666667°N 35.221083333333°E / 31.744416666667; 35.221083333333
www.lind.org.il
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מדרשת לינדנבאום (בעבר נקראה מדרשת ברוריה) היא מדרשה תורנית לנשים בירושלים.

הקמת המדרשה

מדרשת לינדנבאום החלה את דרכה בשנת 1976, אז כונתה על שם מייסדה וראשה הרב חיים ברבנדר, אשר עמד במקביל בראש ישיבת המבתר. שמה הרשמי היה "מדרשת ברוריה", על שם ברוריה, אשתו השנונה והלמדנית של רבי מאיר, אחד מחכמי המשנה הבולטים. את שמה הנוכחי קיבלה מדרשת לינדנבאום בשנות התשעים, על שם זוג הנדבנים בלדה ומרסל לינדנבאום המעורב במפעלים פמיניסטיים ותורניים. המדרשה היא חלק מרשת אור תורה סטון.

המדרשה נחשבת, במקביל למדרשה לבנות באוניברסיטת בר-אילן, כחלוצת המדרשות התורניות לבנות. המאפיין המובהק ביותר של חדשנותה הוא כניסתן של התלמידות ללימוד גמרא, תחום ישיבתי מרכזי שהיה עד אז נחלתם של מוסדות ישיבתיים לגברים בלבד.

בהתחלה הייתה המדרשה בעלת תו זיהוי אנגלוסקסי מובהק, אך ככל שעברו השנים היטשטש זיהוי זה והתחזק אופיו הישראלי של המקום.

תוכנות לימוד וצוות המדרשה

במדרשה מתקיימות תוכנית לבנות מישראל ותוכנית לבנות מחו"ל. תוכנית הדגל של המדרשה היא תוכנית "הדס" המשלבת לימודים במדרשה עם שירות צבאי מלא. הבנות לומדות שנה במדרשה ואחר כך מתגייסות לצה"ל, לשירות בחיל חינוך, במודיעין או בחיל האוויר.

במדרשה ישנן גם תוכניות לנשים אחרי שירות לאומי או צבאי. תוכנית אחת היא תוכנית ברוריה המיועדת לנשים מיד לאחר השירות ולפני הלימודים האקדמאים או תוך כדי אותם לימודים. התוכנית השנייה, 'תוכנית המנהיגות' היא למעשה כולל לנשים. תלמידות מסלול זה לומדות גמרא והלכה באינטנסטיבות במשך חמש שנים ונבחנות במבחנים המקבילים למבחני ההסמכה לרבנות של הרבנות הראשית.

התוכנית לבנות חו"ל היא מהוותיקות שבמדרשות בישראל. בתוכנית מושם דגש על לימודי גמרא והלכה בצד לימוד תנ"ך ומחשבת ישראל. התוכנית שמה דגש על חינוך ציוני. בנות חו"ל מגיעות לשנת לימודים בארץ, חלקן נשארות לשנת לימוד שנייה ומיעוטן עולות לארץ מיד או בתום לימודיהן האקדמיים בחו"ל.

הרב שלמה בראון משמש כראש תוכנית חו"ל, הרבנית שני טרגין כראש בית המדרש של תוכנית חו"ל, הרב אהד טהר-לב כראש התוכנית הישראלית והגב' חנה גודינגר (דרייפוס) כראש בית המדרש. כמו כן, מלמדים במדרשה בין השאר פרופ' הרב דניאל אפשטיין, הרב שוקי רייך, הרב ברוך גיגי (ראש ישיבת הר עציון), הרב אביה הכהן, והרב חיים נבון.

קישורים חיצוניים