לילה עלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הסרת תבנית עבודה + יישור הערות שוליים
שורה 34: שורה 34:
באוגוסט [[2000]] התחתנה עם המתאגרף ג'וני מק'קליין. מק'קליין שימש כאמרגן שלה עד שהזוג התגרש בשנת [[2005]]. ביולי [[2007]] התחתנה עם שחקן העבר של ליגת ה-[[NFL]], [[קרטיס קונווי]] {{אנ|Curtis Conway}} והם מתגוררים בלוס אנג'לס עם שני ילדיהם. למרות שגדלה כ[[מוסלמים|מוסלמית]], עלי לא דובקת ב[[אסלאם]].
באוגוסט [[2000]] התחתנה עם המתאגרף ג'וני מק'קליין. מק'קליין שימש כאמרגן שלה עד שהזוג התגרש בשנת [[2005]]. ביולי [[2007]] התחתנה עם שחקן העבר של ליגת ה-[[NFL]], [[קרטיס קונווי]] {{אנ|Curtis Conway}} והם מתגוררים בלוס אנג'לס עם שני ילדיהם. למרות שגדלה כ[[מוסלמים|מוסלמית]], עלי לא דובקת ב[[אסלאם]].


בשנת [[2009]], ה[[מתאבק]] הנודע, [[האלק הוגאן]] זקף לזכותה את עצם קיומו. הוגאן טען כי עלי התקשרה אליו כשהיה במצב רוח [[אובדנות|אובדני]] וששיחת הטלפון הזו מנעה ממנו ל[[התאבדות|התאבד]]{{הערה|1=[https://www.youtube.com/watch?v=oDMAYAB4s-o How Laila Ali 'Saved' Hulk Hogan's Life | HPL] - סרטון ביוטיוב {{סרטונים}}}}.
בשנת [[2009]], ה[[מתאבק]] הנודע, [[האלק הוגאן]] זקף לזכותה את עצם קיומו. הוגאן טען כי עלי התקשרה אליו כשהיה במצב רוח [[אובדנות|אובדני]] וששיחת הטלפון הזו מנעה ממנו ל[[התאבדות|התאבד]]{{הערה|1=[https://www.youtube.com/watch?v=oDMAYAB4s-o How Laila Ali 'Saved' Hulk Hogan's Life HPL] - סרטון ביוטיוב {{סרטונים}}}}.


==קריירת איגרוף==
==קריירת איגרוף==

גרסה מ־19:41, 30 בספטמבר 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:ספורטאי

פרמטרים [ לאום, לידה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ תת ענף, פרישה, פטירה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

לילה עלי
Laila Ali
לילה עלי מדגמנת בקמפיין להעלאת מודעות למחלות לב בקרב נשים מטעם יוזמת The Heart Truth (אנ') ‏ - שנת 2011
לילה עלי מדגמנת בקמפיין להעלאת מודעות למחלות לב בקרב נשים מטעם יוזמת The Heart Truth (אנ') ‏ - שנת 2011
לילה עלי מדגמנת בקמפיין להעלאת מודעות למחלות לב בקרב נשים מטעם יוזמת The Heart Truth (אנ') ‏ - שנת 2011
לידה 30 בדצמבר 1977 (בת 46)
מיאמי ביץ' (אנ') פלורידה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
שם לידה לילה עלי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה מכללת סנטה מוניקה עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 72.5 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.78 מטר
בן או בת זוג קרטיס קונווי עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.lailaali.com
ספורט
ענף ספורט איגרוף
משקל סופר בינוני, קל כבד
תקופת הפעילות 1999–2007 (כ־8 שנים)
הישגים
שיאים אישיים אלופת העולם במשקל סופר בינוני, אלופת העולם במשקל קל כבד
פרסים והוקרה היכל התהילה הבינלאומי של איגרוף הנשים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לילה עלי (נולדה ב-30 בדצמבר 1977) היא מתאגרפת אמריקאית לשעבר ומנחת טלוויזיה. במהלך קריירת האיגרוף שלה, שנמשכה בין השנים 1999 -2007, היא נותרה בלתי מנוצחת, והייתה אלופת העולם הבלתי מעורערת במשקל סופר בינוני (אנ') של ה-WBC (אנ'), ‏ ה-WIBA (אנ'), ‏ ה-IBA (אנ') ‏ וה-IWBF (אנ'), ואלופת העולם הבלתי מעורערת במשקל קל כבד (אנ') של ה-IWBF. מאזן התוצאות של עלי עומד על 24 ניצחונות מתוך 24 קרבות (מתוכם הכריעה 21 בנוקאאוט). בשנת 2015, נבחרה עלי לחברת היכל התהילה הבינלאומי של איגרוף הנשים (אנ'). עלי היא בתו של המתאגרף הנודע, מוחמד עלי[1][2].

ביוגרפיה

עלי נולדה במיאמי ביץ' (אנ') פלורידה למתאגרף מוחמד עלי ולאשתו השלישית, השחקנית ורוניקה פורשה עלי (אנ'). היא בת הזקונים של הוריה (מתוך תשעה ילדים של אביה ושתי ילדות של אמה). בגיל 8 הוריה התגרשו, ועלי עברה להתגורר עם אמה ואחותה האנה בלוס אנג'לס. בצעירותה, הייתה עלי נערה מרדנית והסתבכה עם רשויות החוק. היא נעצרה מספר פעמים ואף נאסרה בבית כלא לבני נוער (אנ') למשך שלושה חודשים בגין עבירות של גניבה מחנויות (אנ'). מאוחר יותר סיפרה עלי כי חוותה התעללות בכלא. בגיל 16 עבדה כטכנאית ציפורניים (אנ'). לאחר שרכשה תואר במנהל עסקים מטעם מכללת סנטה מוניקה (אנ'), פתחה סלון יופי. בגיל 18 החליטה לעזוב את עסקי הטיפוח וללמוד איגרוף. עלי עסקה באיגרוף מקצועני בין השנים 1999 -2007 ולאחר שפרשה מעולם האיגרוף בגיל 30, פצחה בקריירה בתעשיית הבידור. עלי מנחה תוכניות טלוויזיה רבות ומשתתפת כמתחרה בתוכניות מציאות. בשנת 2002 כתבה את הספר Reach! Finding Strength, Spirit, and Personal Power שמטרתו לעורר השראה ולהניע אנשים צעירים לשאוף להגשמת החלומות שלהם. בראיון שקיימה בשנת 2013 טענה עלי כי השיעור הגדול ביותר שקיבלה מאביה הוא הנכונות להפגין חמלה כלפי כולם, ללא קשר לגזעם או מעמדם[3][4].

באוגוסט 2000 התחתנה עם המתאגרף ג'וני מק'קליין. מק'קליין שימש כאמרגן שלה עד שהזוג התגרש בשנת 2005. ביולי 2007 התחתנה עם שחקן העבר של ליגת ה-NFL, קרטיס קונווי (אנ') והם מתגוררים בלוס אנג'לס עם שני ילדיהם. למרות שגדלה כמוסלמית, עלי לא דובקת באסלאם.

בשנת 2009, המתאבק הנודע, האלק הוגאן זקף לזכותה את עצם קיומו. הוגאן טען כי עלי התקשרה אליו כשהיה במצב רוח אובדני וששיחת הטלפון הזו מנעה ממנו להתאבד[5].

קריירת איגרוף

בשנת 1995, בהיותה בת 18, עלי החלה להתאגרף לאחר שראתה לראשונה קרב אגרוף בין נשים עם המתאגרפת קריסטי מרטין (אנ'). היא הצהירה לראשונה על רצונה להיות מתאגרפת מקצוענית בתוכנית בוקר טוב אמריקה בראיון שערכה עם דיאן סויר. כשסיפרה לאביה, מוחמד עלי, על רצונה להתאגרף, הוא לא היה מרוצה מהרעיון שהיא תיקח חלק במקצוע מסוכן כאיגרוף[6]. בשנת 1978, עלי אף התבטא נגד איגרוף נשים כשאמר: "נשים לא נועדו לספוג מהלומות בחזה ובפנים". למרות חששותיו, לילה הבטיחה לו כי תתאגרף רק נגד נשים וכי יש לה את הגנטיקה שלו.

הקרב המקצועני הראשון שלה נערך בשנת 1999, בהיותה בת 21. אף על פי שהיה מדובר בקרב הראשון שלה, הוא משך תשומת לב תקשורתית וציבורית רבה משום העובדה שהיא בתו של מוחמד עלי. עלי ניצחה את הקרב הראשון שלה בנוקאאוט כבר בסיבוב הראשון. לאחר רצף של שמונה ניצחונות נוספים, אוהדים רבים הביעו את רצונם לחזות בקרב בינה לבין פרידה פורמן (בתו של אלוף העולם במשקל כבד, ג'ורג' פורמן) או בינה לבין ג'קי פרייזר (אנ') (בתו של אלוף העולם במשקל כבד, ג'ו פרייזר). ביוני 2001, נפגשו עלי ופרייזר לקרב שזכה לכינוי 'עלי ופרייזר IV' כרמיזה להמשך טרילוגיית הקרבות המפורסמת בין מוחמד עלי לג'ו פרייזר. עלי ניצחה בקרב זה בהחלטת שופטים (רוב קולות). קרב זה היה לאירוע קרב הנשים הראשון בהיסטוריה שהוגדר כאירוע איגרוף 'שלם וצפה' מרכזי[7][4].

ב-17 באוגוסט 2002, זכתה עלי בתואר אלופת העולם הבלתי מעורערת של IBA במשקל סופר בינוני כשניצחה בסיבוב השני בנוקאאוט את סוזט טיילור. בנובמבר באותה השנה, זכתה בשתי חגורות אליפות עולם בארגונים WIB ו-IWBF. באוגוסט 2003, עלי נלחמה נגד מקור ההשראה שלה, קריסטי מרטין, וניצחה אותה בנוקאאוט בסביב הרביעי. בספטמבר 2004, זכתה בתואר אלופת העולם של ה-IWBF במשקל קל כבד. ביוני 2005, זכתה בתואר אלופת העולם של ה-WBC ובכך הפכה לאישה השנייה בהיסטוריה לזכות בתואר אליפות של ה-WBC (לאחר ג'קי נאבה (אנ') הראשונה). בשנת 2007, נלחמה בפעם האחרונה נגד גוונדולין אוניל וניצחה אותה בסיבוב הראשון בנוקאאוט טכני.

תארים והישגים

  • 2002-2004 - אלופת העולם הבלתי מעורערת במשקל סופר בינוני של ה-IWBF (הגנה על התואר פעמיים)
  • 2002-2004 - אלופת העולם הבלתי מעורערת במשקל סופר בינוני של ה-IBA (הגנה על התואר 4 פעמים)
  • 2004 - אלופת העולם הבלתי מעורערת במשקל קל כבד של ה-IWBF (הגנה על התואר 4 פעמים)
  • 2002-2007 - אלופת העולם הבלתי מעורערת במשקל סופר בינוני של ה-WIBA (הגנה על התואר 5 פעמים)
  • 2005-2007 - אלופת העולם הבלתי מעורערת במשקל סופר בינוני של ה-WBC (האישה השנייה בהיסטוריה לזכות בתואר האליפות של ארגון ה-WBC. הגנה על התואר פעמיים).
  • 2012 - קבלת פרס AOCA על תרומתה האדירה לספורט הנשי.
  • 2015 - חברה בהיכל התהילה הבינלאומי לאיגרוף נשים

בתעשיית הבידור

  • בשנת 2001, הופק הסרט התיעודי Intimate Portrait" Laila Ali" - הסרט מתאר את קורות חייה של עלי[8].
  • בשנת 2002, שיחקה עלי בתפקיד מתאגרפת בוידאו קליפ של השיר "Deny" (אנ') של להקת הרוק הכבד Default (אנ')[9].
  • בשנת 2007, השתתפה בעונה הרביעית של התוכנית האמריקאית רוקדים עם כוכבים (אנ') והגיעה למקום השלישי[10]. באותה השנה, הופיעה בתוכנית הטלוויזיה יו גאבה גאבה!.
  • בשנת 2008, הנחתה את תוכנית המציאות The N's Student Body (אנ'), הנחתה את תוכנית הטלוויזיה American Gladiators (אנ') לצידו של האלק הוגאן, והצטרפה לצוות התוכנית The Early Show (אנ') ככתבת לענייני בריאות וכושר[11].
  • בשנת 2012, הנחתה את התוכנית Everyday Health[12], השתתפה בפרסומת של חברת Kohl's (אנ')[13], והשתתפה בתוכנית המציאות Stars Earn Stripes (אנ').
  • בשנת 2013, הנחתה את תוכנית הטלוויזיה All In with Laila Ali וכן השתתפה מספר פעמים כמנחה מחליפה בתוכנית הטלוויזיה משטרת האופנה (אנ') של ערוץ E!.
  • בשנת 2014, הנחתה את תוכנית הטלוויזיה Late Night Chef Fight ושיחקה בסרט Falcon Rising (אנ').
  • בשנת 2016 היא לוהקה לתוכנית הטלוויזיה The New Celebrity Apprentice (אנ') בהנחייתו של ארנולד שוורצנגר. התוכנית תעלה לשידור בינואר 2017.

ראו גם

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לילה עלי בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Laila Ali Induction Speech into Womens Boxing Hall of Fame (IWBHF) 7/11/15, ערוץ היוטיוב של John Moceyunas סרטונים
  2. ^ LAILA ALI, Awakening - Female Fighters
  3. ^ Laila Ali on Biggest Lesson from Dad, Entertainment Tonight - יוטיוב סרטונים
  4. ^ 1 2 Laila Ali Biography, BIO
  5. ^ How Laila Ali 'Saved' Hulk Hogan's Life HPL - סרטון ביוטיוב סרטונים
  6. ^ Laila Ali on how father reacted to her boxing ambition, MSNBC LIVE 6/4/16 סרטונים
  7. ^ Laila Ali - The Fighter Daughter (Muhammad Ali - Fighting Spirit) סרטונים
  8. ^ "Intimate Portrait" Laila Ali (2001)
  9. ^ Default - Deny - וידאו קליפ ביוטיוב סרטונים
  10. ^ Meet the New Cast of 'Dancing With the Stars', ABC NEWS ‏, 21 בפברואר 2007
  11. ^ CBSNEWS, Laila Ali Joins "The Early Show", January 9, 2008,
  12. ^ PR NEWSWIRE, New Television Series, Everyday Health, Hosted by Laila Ali, Ethan Zohn & Jenna Morasca to Premiere on ABC Affiliates September 3, 2011, SEPTEMBER 1, 2011
  13. ^ Kohl's TV Commercial For Feauting Laila Ali סרטונים