לדלג לתוכן

מייקה בל (Red Dead)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקה בל השלישי
Micah Bell III
הופעה ראשונה Red Dead Redemption 2
מספר הופעות 1
יוצרים Rockstar Games
דיבוב פיטר בלומקוויסט
מידע
כינויים מייקה בל
עכברוש (כינוי למלשן)
נחש
סטטוס מת
בסיס הר הייגן
גיל 51
תאריך לידה 1856
גזע בן אדם
מין זכר
מקצוע אקדוחן ופורע חוק
נטייה רעה
כוחות ללא כוחות על
כלי רכב הסוס "ביילוק"
חבר לשעבר בקבוצה כנופיית "ואן דר לינד"
סוכנות פינקרטון (באופן זמני)
כנופייה משלו
אזרחות אמריקאית
תאריך פטירה 1907
מקום פטירה הר הייגן
סיבת המוות נורה למוות על ידי ג'ון מרסטון
דמויות קשורות
משפחה מייקה בל (סב)
מייקה בל ג'וניור (אב)
איימוס בל (אח)
גיסה לא ידועה
אחיינים לא ידועים
אויבים ארתור מורגן
ג'ון מרסטון

מייקה בל השלישיאנגלית: Micah Bell III) או בפשטות "מייקה בל" הוא דמות האנטגוניסט הראשית במשחק הוידיאו "Red Dead Redemption 2". מייקה הוא אקדוחן ופושע חסר רחמים שלאורך המשחק, מתלווה לדאץ' ולכנופיית "ואן דר לינד" ובהמשך אף אחראי לפירוק הכנופייה. מייקה אחראי בין היתר למותו של ארתור מורגן (למרות שהאחרון חלה בשחפת טרם מותו) ובעקיפין, אחראי לאירועי המשחק הראשון בסדרה. הדמות מגולמת באמצעות לכידת תנועה ודיבוב על ידי השחקן פיטר בלומקוויסט.

ילדות וקריירה בתור פורע חוק

[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקה בל השלישי הוא בנו של מייקה בל ג'וניור, פושע זעיר ורוצח חסר רחמים. בשנת 1877, כשמייקה היה בן 17, הוא ואביו היו במנוסה מהחוק לאחר שרצחו ושיספו את גרונם של זוג אותם הם שדדו. בנוסף, בעלילת המשחק נרמז שמייקה שיתף פעולה עם אחיו, איימוס בתור פורע חוק. למרות זאת, איימוס עצמו עבר לקליפורניה ביחד עם משפחתו וניתק קשר עם מייקה, תוך איום שבמידה והוא יתקרב אליו או אל משפחתו, הוא יהרוג אותו.

במהלך הקריירה המוקדמת שלו כפורע חוק, מייקה הכיר שני פושעים בשם קליט וג'ו. בנוסף, מייקה מספר שבעבר הוא ועוד גבר בשם נורמן ניסו לשדוד בנק, אך נכשלו.

החבירה לכנופיית "ואן דר לינד"

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1898, מייקה הציל גבר בשם דאץ' ואן דר לינד מקטטה בפאב. דאץ' ניסה למכור בפאב זהב שהוא גנב קודם לכן, אבל העסקה השתבשה וקרב החל במקום. מייקה התערב והציל את חייו של דאץ'. לאחר מכן וכהכרת תודה, דאץ' צירף את מייקה לכנופייה. למרות כישוריו כאקדוחן וכן כישוריו בקרב, חלק מחברי הכנופייה לא אהבו אותו, במיוחד ארתור והושע, שראו בו חמום מוח שלא ניתן לבטוח בו. למרות זאת, דאץ' התלהב מהתוספת החדשה לכנופייה.

טבח בלאקווטר

[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמישה חודשים לאחר צירופו לכנופייה, מייקה שם עיניו על ספינה בבלאקווטר, עליה הפליגו אנשים עשירים רבים בתור מטרה פוטנציאלית לשוד. למרות שארתור והושע גיבשו תכנית משלהם לשוד אחר, דאץ' בחר להוציא לפועל את התכנית של מייקה, שהייתה אמנם מסוכנת יותר, אבל השלל שהכנופייה תרוויח לאחריו יהיה גדול יותר. במהרה, השוד השתבש ואנשי סוכנות "פינקרטון" הגיעו למקום וקרב התפתח בין שני הצדדים. בסופו של דבר, הכנופייה הצליחה לברוח אל עבר ההרים המושלגים במטרה להתחמק מרשויות החוק.

Red Dead Redemption 2

[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק ראשון - קולטר

[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקה, ביחד עם ג'ון מרסטון נשלח על ידי דאץ' כדי למצוא מקום מחסה לכנופייה ואספקה. למרות זאת, מייקה וג'ון הופרדו בגלל הסופה ומייקה הצליח להתאחד מחדש עם דאץ' וארתור ומספר להם שהוא מצא בקתה בהרים בה לטענתו "מתרחשת מסיבה". השלושה מגיעים לבקתה ומתברר שכנופיית "האודריסקולס", אויבהם המושבעים של כנופיית "ואן דר לינד" הרגו את בעל הבקתה והשתלטו עליה. לאחר שהשלושה הורגים את חברי האודריסקולס, מייקה מגלה פתח נסתר ברצפת הבקתה ובו הוא מוצא את סיידי אדלר, הבעלים של הבקתה שהסתתרה מהכנופייה. מייקה, שחושב שהיא חלק מכנופיית האודריסקולס, מנסה לתקוף אותה ובמהומה שמתחוללת, מייקה בטעות מפיל לרצפה עששית והבקתה עולה בלהבות. בהמשך, מייקה מצטרף לשאר בזמן שוד רכבת ששייכת ללווטיקוס קורנוול, איש עסקים עמיד. לאחר השוד ולאחר שסופת השלג מסתיימת, הכנופייה יורדת מההרים בכדי להשתכן במקום חדש.

פרק שני - הורסשו אוברלוק

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שהם מתמקמים במחנה החדש, דאץ' שולח את מייקה ולני לסרוק את הסביבה. בהגיעם לעיירה "סטרוברי", מייקה מחליט לחפש שותף שלו מהעבר בשם נורמן. לאחר שהשניים מבלים ביחד בפאב, מייקה השיכור פותח במהומה ולבסוף הורג שני אנשים. בעקבות זאת, מייקה נכלא על ידי השריף של סטרוברי והוא מוכנס לתא ביחד עם חבר בכנופיית האודריסקולס. לני מצידו מצליח לברוח וחוזר למחנה כדי לספר לאחרים על מאסרו של מייקה. דאץ' שולח את ארתור לחלץ את מייקה ובמהלך מבצע החילוץ מתפתח קרב יריות בעיר. במהלך מנוסתם, מייקה פולש לביתם של נורמן ואשתו, הורג אותם ומשיב לאמתחתו צמד אקדחים ששייכים לו.

לאחר שברחו, מייקה מסרב לחזור לדאץ' בידיים ריקות ומחליט להישאר בסביבה כדי לחפש אחר שוד. מייקה מבקש מארתור לסייע לו לשדוד כרכרה שמלאה בנשק וכסף. השוד גם הוא משתבש כאשר כנופיית האודריסקולס (שמייקה למד על השוד לאחר שישב בכלא עם אחד משלהם) מנסים להרוג את השניים, אך ארתור ומייקה הורגים אותם, מתחלקים בשלל ומתפצלים. לאחר השוד, מייקה חוזר למחנה וזמן מה לאחר מכן, בעקבות תקרית ירי בעיירה "ולנטיין", הכנופייה מתחילה לארוז את הציוד שלהם ומחליטים לחפש מקום אחר. מייקה מציע לכנופייה מקום בשם "דאוברי קריק" בתור מקום מסתור וכאשר ארתור וצ'ארלס יוצאים לסרוק אותו, צ'ארלס מסיק שהמקום לא ראוי למגורים ומציע את "קלמנס פוינט" במקום.

פרק שלישי - קלמנס פוינט

[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הפרק, דאץ' לומד שקולם אודריסקול, מנהיג כנופיית האודריסקול ואויבו המושבע של דאץ' רוצה לחתום על הפסקת אש בין שתי הכנופיות. בעוד החברים בכנופיה מסיקים שזאת מלכודת שנועדה לדאץ', מייקה ממליץ לדאץ' להיפגש עם קולם כי לטענתו "אויב אחד פחות זה מבורך". הפגישה אכן מתבררת כמלכודת וארתור נתפס על ידי האודריסקולס לאחר שצפה על הפגישה מרחוק בעזרת רובה צלפים (כדי להגן על דאץ' ומייקה). דאץ' ומייקה מצליחים לברוח מהמלכודת שהותמנה להם.

זמן מה לאחר מכן, ארתור נפגש עם מייקה, ביל ושון בעיירה "רודס" כדי להגן על שריף גריי ומשפחתו. התכנית מתבררת גם היא כמלכודת כאשר משפחת גריי מגלה שהכנופייה אשמה בהצתת שדות הטבק שלהם. שון מוצא את מותו והכנופייה מנסה להילחם בשריף גריי ואנשיו. ביל נלכד על ידי השריף וארתור ומייקה נאלצים לעבוד ביחד. לאחר שהרגו מספר רב של אנשי חוק, ארתור ומייקה מתעמתים עם השריף ודורשים את שחרורו של ביל. לאחר שהרגו את השריף ושחררו את ביל, ארתור מאשים את מייקה וביל בחוסר הזהירות שלהם ובמותו של שון. לאחר מכן, אנשי משפחת "ברייטוויט" העשירים חוטפים את ג'ק, בנם של ג'ון ואביגייל ודאץ' מבקש ממייקה ומקירן דאפי להישאר מאחור ולשמור על המחנה בזמן שהכנופייה יוצאת לחלצו.

פרק רביעי - סיינט דניס

[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקה לומד על כרכרה המאובטחת היטב ומחליט לשדוד אותה ביחד עם ארתור וביל. בעזרת דינמיט, השלושה מצליחים לעצור את הכרכרה ופולשים אליה. לאחר שהרגו את מאבטחי הכרכרה, השלושה מתחלקים בשלל ומתפצלים לדרכם.

מייקה מופיע לאחר מכן בסוף הפרק כאשר הוא מסייע לכנופייה לשדוד את הבנק בעיירה "סיינט דניס". השוד משתבש ומייקה, דאץ', ארתור, ביל וחוויאר עולים על ספינה כדי להגיע לקובה.

פרק חמישי - גוארמה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות סערה שמתחוללת, החבורה מוצאת את עצמה על האי "גוארמה". מיד לאחר מכן, החבורה נלכדת על ידי אנשי החוק באי. לאחר שהם מצליחים לברוח בעזרתו של הרקול פאונטיין, מנהיג המורדים באי, הם מוצאים מחסה במפקדת המורדים ומייקה נשאר שם לזמן מה. בסופו של דבר, מייקה יוצא למבצר "סינקו טורס" ביחד עם שאר החבורה ואז רשויות החוק באי פושטות על המבצר. לאחר שהם הורגים את אנשי החוק, מייקה מדווח שקולונל פוסר הציב כלי נשק וארטילריה בקצוות האי במטרה למנוע מהחבורה לעזוב. מייקה והכנופייה פושטים על עמדות הנשק של פוסר ומצליחים להשמידם בעזרת דינמיט. מייקה משתתף בפשיטה על חוות "אגואסדולסס", חווה לייצור סוכר והחבורה מחלצת קפטן של ספינה שבסופו של דבר עוזר לחבורה לרדת מהאי.

פרק שישי - ביוור הולו

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן לא ידוע לאחר החזרה מגוארמה, מייקה נלכד על ידי סוכני פינקרטון והופך לחפרפרת בשירותם. בעקבות המידע ממייקה, רשויות החוק פושטות על מחבוא הכנופייה באגם "לייקי" והכנופייה מצליחה לברוח מהמקום בחיים בקושי. בעקבות המתקפה, הכנופייה נאלצת לחפש אחר מקום מחבוא חדש והם משתכנים בביוור הולו. מנקודה זו והלאה, מייקה מתחיל להשפיע על דאץ' לרעה, לאחר שהאחרון משער שארתור (שבעצמו חולה בשחפת ובעל זמן קצוב לחיות) וג'ון, שהיו עד כה "בניו" ויד ימינו, בוגדים בו. מייקה מקודם בדרגתו בכנופייה ובמהרה הופך ליד ימינו של דאץ'.

מייקה ודאץ' מתכננים להתעמת בפעם האחרונה עם לווטיקוס קורנוול, לאחר שהסירה שלו עגנה בנמל בעיירה "אניסבורג". מייקה, דאץ' וארתור שמים פעמיהם לנמל ובזמן העימות, מייקה מנסה לחפש במקום מידע על קורנוול בזמן שארתור ודאץ' מתעמתים עם האחרון. לאחר שדאץ' הורג את קורנוול, מייקה מסייע לשני הגברים להילחם את דרכם אל מחוץ לעיירה. לאחר מכן, מייקה, ארתור וביל נפגשים במקום בשם "ואן הורן" כדי לתכנן תכנית לפיה הם יגנבו דינמיט השייך לקורנוול, כחלק מהתכנית של דאץ' ומייקה. לאחר ויכוח עם ארתור, מייקה שולח אותו ואת ביל לקחת את הדינמיט בעצמם תוך תירוץ שעליו "להישאר מאחור ולהמשיך לתכנן". מייקה מבקש מארתור לסייע לג'ון לפוצץ את גשר "באקוס" בעזרת הדינמיט אותו הם גנבו.

בהמשך, מייקה חוזר לכנופייה ומצרף אליה שני מכרים שלו, פושעים בשם קליט וג'ו. דאץ' מברך על הצטרפות השניים לאחר הפחד שלו ששאר חברי הכנופייה לא נאמנים לו כמו פעם. מייקה עצמו מנצל את הפרנויה של דאץ' ומחריף את החיכוך בינו לבין ארתור וג'ון ומשכנע אותו שהם לא נאמנים לו. לאחר שהאינדיאני "איגל פלייס" מופיע במחנה, רוב חברי הכנופייה מצטרפים אליו בקרב נגד צבא ארצות הברית, כדי לסייע לאינדיאנים לשמור על אדמתם. בזמן הזה, מייקה נשאר במחנה ביחד עם קליט וג'ו.

מייקה מתכנן שוד רכבת עליה נמצא כסף ששייך לצבא ארצות הברית ולוקח בו חלק. במהלך השוד, ג'ון נפגע מירי בכתפו ונופל מהרכבת. דאץ' מצהיר שהוא יחזור לקחת אותו, אבל מחליט לנטוש אותו ומספר לשאר שג'ון מת. לאחר שהכנופייה חזרה למחנה, טילי מספרת להם שסוכני פינקרטון חטפו את אביגייל. מייקה משכנע את דאץ' לא לצאת להצילה מכיוון שהסיכון גבוה מידי ודאץ' מסכים איתו. למרות זאת, ארתור וסיידי יוצאים להצילה.

במהלך מבצע ההצלה, ארתור לומד מהסוכן מילטון שמייקה היה חפרפרת בשירותם מאז שהם חזרו מגוארמה. ארתור מבריח את אביגייל וסיידי וחוזר למחנה כדי להתעמת עם מייקה בפעם האחרונה. במריבה שנוצרת מתפתח תיקו מקסיקני וסוזן גרימשו, אחת מחברות הכנופייה מכוונת רובה ציד אל עבר מייקה. לפתע, ג'ון הפצוע חוזר ומצהיר שדאץ' השאיר אותו למות ולאחר מכן, סוכני פינקרטון מגיעים בהמוניהם. מייקה מנצל רגע של היסח דעת ויורה בסוזן למוות, לאחר מכן בורח עם דאץ'. מייקה רודף אחר ארתור וג'ון ביחד עם דאץ', קליט וג'ו וארתור, שנחלש בעקבות השחפת וקרבות הירי, צריך להגיע להחלטה:

  • לסייע לג'ון: ארתור יברח ביחד עם ג'ון מאנשי הסוכנות. ארתור, שיודע שכוחותיו נגמרים ושאלו הרגעים האחרונים בחייו, נפרד מג'ון ונותן לו את הכובע שלו, את התיק שלו ואת היומן שלו. ארתור וג'ון נפרדים בפעם האחרונה וארתור מספק לג'ון זמן לברוח ומתחיל לירות בסוכנים.
  • במידה ולארתור יש רמת כבוד גבוהה: מייקה יתעמת עם ארתור וקרב יתפתח בין השניים כשבסופו, ארתור יאבד את שיווי משקלו וייפול לקרקע. דאץ' יגיע וארתור הגוסס ינסה לשכנעו שוב שמייקה הוא המלשין ויזכיר לו את השנים שהוא עמד לצידו. דאץ' ההמום עוזב את המקום ביחד עם מייקה וארתור מת כשהוא צופה בפעם האחרונה בזריחת השמש.
  • במידה ולארתור יש רמת כבוד נמוכה: מייקה יתעמת עם ארתור וארתור יקרוס לקרקע. מייקה ירים את אקדחו ויגיד לארתור שהוא לא טוב יותר ממנו, לאחר מכן יירה בראשו ויירק על הגופה.
  • לחזור לקחת את הכסף: ארתור יחזור למחנה כדי לקחת את מצבור הכסף של דאץ'. במחנה, ארתור יתעמת עם מייקה.
  • במידה ולארתור יש רמת כבוד גבוהה: ארתור מצליח לפצוע את מייקה ולפגוע בעינו. דאץ' מגיע וארתור מנסה לשכנע אותו שמייקה הוא המלשין, אך דאץ' ההמום עוזב את השניים ועוזב את המקום. ארתור מת כשהוא צופה בפעם האחרונה בזריחת השמש.
  • במידה ולארתור יש רמת כבוד נמוכה: ארתור לא ידקור את עינו של מייקה ובמקום זאת יקרוס לקרקע. דאץ' יגיע למקום וארתור יפציר בו להרוג את מייקה בגלל שהוא הלשין על הכנופיה, אך דאץ' ההמום ילך ומייקה ידקור את ארתור בגבו ויעזוב את המקום.

מספר שנים לאחר מותו של ארתור, מתברר שמייקה חי ויחד עם ג'ו וקליט, הוא הקים כנופייה חדשה. הכנופייה מבצעת מספר רב של שודים ורציחות. זמן מה לאחר מכן, מייקה רצח משפחה בדם קר. למרות שקליט מנסה להצילה, מייקה כמעט והורג אותו על חוסר נאמנותו וקליט בורח. מייקה גם מתאחד עם דאץ' והשניים מצליחים להחזיר לידם את השלל מהשוד בבלאקווטר. בשנת 1907, הכנופייה משתכנת בבסיס על הר "הייגן". באותה השנה, סיידי לומדת על מיקומו של מייקה ומבקשת את עזרתם של ג'ון וצ'ארלס כדי לנקום בו לאחר שרצח את ארתור.

לאחר שהרגו את ג'ו והגיעו להרים, ג'ון, צ'ארלס וסיידי מתעמתים עם מייקה בקצה ההר. צ'ארלס הפצוע נשאר מאחור ומייקה מחזיק בסיידי כבת ערובה. מתפתח במקום תיקו מקסיקני ולפתע דאץ' יוצא מהבקתה על ההר ומכוון את אקדחיו על ג'ון ומייקה בו זמנית. לאחר שג'ון מצליח לשכנע את דאץ' שמייקה אכן בגד בכנופייה, דאץ' יורה בו.[1] מייקה מנסה לברוח מהמקום, אבל נרצח על ידי ג'ון באופן סופי. דאץ' עוזב את המקום בשקט וג'ון, צ'ארלס וסיידי לוקחים לעצמם את השלל מבלאקווטר ומתחלקים בו.

במהלך כתוביות הסיום, הסוכן אדגר רוס וסגנו מגיעים להר הייגן ומוצאים את גופתו של מייקה ומקשרים את מותו לג'ון, מה שמכין את הקרקע לאירועי המשחק הראשון.

אופי הדמות

[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקה מוצג כחמום מוח שלא אכפת לו מחיי אדם. כאשר מייקה נכלא בסטרוברי ובורח בעזרתו של ארתור, הוא מוציא להורג מספר רב של תושבים ואנשי חוק. מייקה הוא גזען, כאשר הוא נוהג ללעוג ללני וצ'ארלס על מוצאם ועל היותם שחורים.

מייקה בעל חיבה רבה לאקדחיו, כאשר בסטרוברי הוא מוכן להוציא להורג משפחה במטרה להשיבם אליו בחזרה.

  • בסרטי ספגטי רבים, דמותו של הפושע חובשת כובע שחור ועוד איש החוק חובש כובע לבן (אנ'). עניין הצבעים נועד להמחיש את הניגוד בין הטוב לרע בצורה סימבולית. מייקה שובר את הסטיגמה הזאת מכיוון שהוא מסתובב במהלך המשחק עם כובע לבן בעוד ארתור עם כובע שחור. יש שחקנים שמשערים שהכובע הלבן נועד לסמל את שיתוף הפעולה בין מייקה לבין סוכנות פינקרטון.
  • מייקה הוא האחראי בעקיפין לאירועי שני המשחקים: הוא זה שדירבן את דאץ' לבצע את השוד בבלאקווטר (מה שמוביל לאירועי המשחק השני) ולאחר שאדגר רוס וסגנו מוצאים את גופתו של מייקה, הם מקשרים את הרצחו לג'ון מרסטון (מה שמוביל לאירועי המשחק הראשון).
  • למרות שהסוכן מילטון מצהיר שמייקה הפך לחפרפרת שלהם לאחר החזרה מגוארמה (סוף הפרק החמישי), כבר בפרק השני ניתן למצוא את המחנה שלו בהרים ובו פוסטר מבוקש עם דמותו של דאץ'. שחקנים רבים משערים שמייקה שמר את הפוסטר בתקווה להסגיר את דאץ' לסוכנות ולקבל את הפרס על ראשו.
  • בדומה לדמותו של ביל ויליאמסון, גם מייקה הקים כנופייה משלו לאחר פירוק כנופיית "ואן דר לנד" ומצא את מותו על ידי ג'ון מרסטון.
  • כאשר ארתור מתנהג בצורה רעה לחברי המחנה, הוא מאבד ממד הכבוד שלו. בניגוד לכך, במידה והשחקן יתנהג בצורה רעה כלפיי מייקה, הוא לא יאבד ממד הכבוד שלו.
  • בחלק מסוים במשחק, מייקה יתייחס לכנופייה בתור משפחתו ולארתור בתור אחיו. בתנ"ך, בספר מיכה (מייקה זה מיכה באנגלית), ישנו המשפט "אויביו של האדם הם בני משפחתו", בכך נרמז לשחקנים על בגידתו של מייקה.
  • החבירה של מייקה לפינקרטונים מתרחשת מחוץ למסך (השחקן לא רואה את זה קורה בפועל) ולכן לא ידוע בדיוק מתי הוא החליט להלשין על הכנופייה ומה יצא לו מכך.
  • בניגוד למשחק הראשון, מייקה הוא אחד מחברי הכנופייה לשעבר שהשחקן חייב להרוג (ניתן ללכוד את ביל ואת חוויאר בחיים ולהסגירם). זה קורה מכיוון שג'ון רצה להרוג את מייקה כנקמה על מותו של ארתור.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

דף מידע על הדמות באתר הויקי של Red Dead Redemption

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Cynic (2024-03-03), Why Did Dutch Shoot Micah?, נבדק ב-2024-07-22