מייק יוזף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק יוזף
לידה 25 בינואר 1983 (בן 41)
קמישלי, סוריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מעסיק הלובי הפוליטי של האיגודים המקצועיים בתורינגיה, פרנקפורט עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.mike-josef.de
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייק יוזףגרמנית: Mike Josef; נולד ב-25 בינואר 1983 בקמישלי, סוריה, שם לידתו יוסוף)[1] הוא פוליטיקאי גרמני מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית של גרמניה (SPD) ומאז 11 במאי 2023 – ראש עיריית פרנקפורט.

ב-26 במרץ 2023 זכה בבחירות לראשות עיריית פרנקפורט עם 92,371 קולות, שהיו 51.7% מקולות הבוחרים, נגד מועמד המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית (CDU) אובה בקר.

ילדות והשכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוזף הוא נצר למשפחה ארמית מסוריה. כשהיה בן 4 התיישבה משפחתו בגרמניה בה קיבלה מעמד של פליטים על רקע מדיני. לתקופה קצרה התיישבה משפחתו בקראוכנוויס (Krauchenwies) ולאחר מכן ברובע ויבלינגן (Wiblingen) שבעיר אולם. יוזף שיחק כדורגל בקבוצת הנוער של אגודת הספורט של אולם SSV Ulm 1846 (גר'). לאחר מכן היה מאמן של קבוצת TV Wiblingen. באולם נולדו שתי אחיותיו. הוא למד בבית ספר יסודי ותיכוני ועבר בחינות כניסה למכללה טכנית בנוי-אולם. שם שירת שירות אזרחי בצלב האדום הגרמני בשנים 2002–2003. משנת 2003 עד 2004 למד עבודה סוציאלית באוניברסיטת פרנקפורט למדעים שימושיים (Frankfurt University of Applied Sciences) (גר') וסיים עם תואר בתחום. עד 2010 למד מדע המדינה, היסטוריה ומשפטים באוניברסיטת גתה בפרנקפורט וקיבל תואר במדעי המדינה.

לאחר לימודיו היה חבר בוועדת הסטודנטים (AStA) (אנ') באוניברסיטת פרנקפורט, חבר מועצת המנהלים של הוועדה ונציג הסטודנטים במשרד לאיכות הסביבה בגרמניה. ב-2007 היה נציג הסטודנטים בתביעה נגד קביעת שכר לימוד בהסן כחלק מפעילותה של "יוסו", קבוצת הסטודנטים הסוציאל-דמוקרטית בהסן, Juso-Hochschulgruppen (אנ'). בין 2008 ו-2010 היה דובר קבוצת יוסו בפרנקפורט. עוד היה חבר בארגון חינוך ומדע (GEW), ובארגון לרווחת עובדים (AWO).

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מ-2011 עד 2016 עבד יוזף כמזכיר "פדרציית ארגון העובדים הגרמני" (German Trade Union Confederation) (אנ'). בנוסף היה חבר מועצת העיר פרנקפורט אם מיין משנת 2011 ויושב ראש נפה מטעם SPD בפרנקפורט אם מיין משנת 2013. לאחר מכן היה יושב ראש סיעת SPD וחבר מועצת העיר בפרנקפורט. בשנת 2016 נבחר ליועץ המשפטי של העיר, במשרה מלאה. הוא ניהל את מחלקת הבינוי ועסק בתכנון בינוי לשיכון ולספורט עד בחירתו לראשות העירייה במאי 2023. לאחר שבוטלה בחירתו של פטר פלדמן ב-6 בנובמבר 2022, העמיד עצמו יוזף כמועמד לבחירה מטעם ה-SPD בבחירות לראשות עיריית פרנקפורט ב-2023. במערכת הבחירות, יוזף קרא להשקעות גבוהות יותר בבתי ספר ובדיור וכן לקרן סיוע לאנרגיה כדי להקל על מי שנפגע מהתייקרות עלויות האנרגיה, קרן שתמומן על ידי הכנסה ממסי מסחר. הוא טען למען פעולה נוקשה נגד סוחרי סמים, כולל הוספת שוטרים ברחוב, אזור איסור נשק ומעקב וידאו שיבטיח יותר ביטחון פנימי. יוזף ביקש לפעול נגד "טינוף המרחב הציבורי", כולל החמרת הענישה.

ב-26 במרס 2023 נבחר יוזף בסיבוב השני. הוא ניצח את מועמד ה-CDU אובה בקר (Uwe Becker). שיעור ההצבעה היה 34%. בסיבוב הראשון הוביל בקר עם 34% לעומת 24% ליוזף. בסיבוב השני תמכו ביוזף מפלגות שמאל, הירוקים והמפלגה התומכת באיחוד האירופי, Volt Europa (אנ'), והוא נבחר לתפקיד ראש עיריית פרנקפורט.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוזף נשוי לאישה שהוריה הגיעו מיוון ולהם שני ילדים. הוא אוונגליקני-פרוטסטנטי בדתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייק יוזף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]