מינכן, על סף מלחמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מינכן, על סף מלחמה
Munich – The Edge of War
מבוסס על על הספר מינכן מאת רוברט האריס
בימוי Christian Schwochow עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Ben Power עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'רמי איירונס
ג'ורג' מקיי
יאניס ניוונר,
מוזיקה איזובל וולר-ברידג' עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Frank Lamm עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 באוקטובר 2021
משך הקרנה 131 דקות
שפת הסרט אנגלית
גרמנית
סוגה סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מינכן, על סף מלחמה (אנגלית: Munich – The Edge of War) הוא סרט דרמה בריטי/גרמני שנוצר בשנת 2021, בבימויו של הבמאי הגרמני כריסטיאן שווצ'וב על פי תסריט של בן פאוור ובהפצה בלעדית של חברת נטפליקס. הסרט מבוסס על ספרו של רוברט האריסמינכן. הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל הסרטים של לונדון ב-13 באוקטובר 2021. ב-14 בינואר 2022 החלה הצגה מוגבלת של הסרט בבתי הקולנוע בארצות הברית ושבוע לאחר מכן צירפה חברת נטפליקס את הסרט לשרותי הסטרימינג שלה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1932, החברים יו לגאט, פול פון הרטמן וחברתו לנה חוגגים את סיום לימודיהם באוניברסיטת אוקספורד. הרטמן מתעקש שחבריו יבקרו אותו במינכן כדי שיחוו את מה שהוא מכנה "גרמניה החדשה".

שש שנים מאוחר יותר, לגאט עובד כמזכירו של ראש ממשלת בריטניה נוויל צ'מברלין בעוד שאירופה נמצאת על סף מלחמה. צ'מברלין שואף להשיג שלום עם אדולף היטלר בכל מחיר, גם אם זה אומר לאפשר לגרמניה להשתלט על חבל הסודטים מידי בעלת בריתה של בריטניה – צ'כוסלובקיה. צ'מברלין כותב לבניטו מוסוליני במאמץ לעצור את הפעולה הצבאית. לכאורה היוזמה נושאת פרי והיטלר מזמין את צ'מברלין וראש ממשלת צרפת אדואר דאלאדיה עם מנהיג איטליה – בניטו מוסוליני לוועידה שנודעה לימים כועידת מינכן.

הרטמן עובד בינתיים כמתרגם במשרד החוץ בברלין תוך שהוא בחשאי מתכנן עם גנרל מהוורמאכט יוזמה להפלת היטלר וזאת אם בכירי הצבא יסכימו לעצור אותו ולתפוס את השליטה. הגנרל מאמין שלא ניתן להשיג זאת אלא אם יורשה להיטלר לפלוש לחבל הסודטים, בעוד שהרטמן מטיל ספק בנחישות הקולקטיבית של הגנרלים לעצור בעד היטלר, הרטמן מקבל מסמך גנוב על ידי אהובתו, הלן וינטר, המעיד כי היטלר מתכוון לכבוש את אירופה. הרטמן והאחרים מתכנסים מחדש ומסכימים שהעברת המידע לצ'מברלין בזמן שהוא במינכן תהיה האפשרות הטובה ביותר למנוע ממנו חתימה על הסכם שלום מדומה. הרטמן מגלה שיש לו חבר מהכיתה לשעבר, לגאט, שכנראה יכול לעזור. סר הוראס ווילסון(אנ') ובכיר בMI5 פונים ללגאט בנוגע להשגת המסמך שברשות הרטמן. לגאט מסכים לעזור להשיגו למרות הסכנות הכרוכות בכך. לגאט משכנע את צ'מברלין לצרף אותו יחד איתו למינכן במסווה של מתרגם. מהצד השני הרטמן עולה לרכבת של היטלר. תוך זמן קצר מגלה ששותפו לחדר השינה ברכבת הוא חבר ילדות בשם פרנץ סאואר, שהפך לקצין באס אס. לגאט מחביא את המסמך ואת האקדח בחדר האמבטיה, סאואר חושד בהרטמן אשר תופס אותו מחטט במזוודה שלו.

פלאשבק מגלה שליגט והרטמן הסתכסכו ב-1932 לאחר ויכוח מילולי סוער הקשור לתמיכתו של הרטמן בנאציזם. לגאט מקבל לידיו את המסמך, אך הרטמן מתעקש להציג בפני צ'מברלין את הטיעון שאסור לו לחתום על הסכם מינכן בעקבות הכתוב במסמך. לגאט והרטמן נפגשים עם צ'מברלין, אשר לועג לרעיון שלא לחתום על ההסכם וזאת על סמך תוכניות צבאיות גרמניות מעורפלות לכיבוש אירופה. צ'מברלין מסרב לפעול וכועס על לגאט. הרטמן מגלה ללגאט שהוא מתכוון לרצוח את היטלר וזאת למורת רוחו של לגאט. כאשר לגאט חוזר למלון שלו, הוא מגלה שבחדרו נמצא סאואר שפרץ לחדרו וגם תוקף אותו. עם עזיבתו של סאואר לגאט מגלה שהמסמך נעלם ונכנס לפאניקה, אבל הוא מצליח להעביר הודעה דיסקרטית להרטמן המודיעה לו על כך. הרטמן נפגש עם היטלר ביחידות אך אינו יכול להביא את עצמו לירות בו.

כשלגאט נכנס למכונית בכיוון שדה התעופה, הקלדנית ג'ואן מנזיס מגלה שהיא אחייניתו של קולונל בצבא הבריטי, ושהיא גנבה את המסמך מחדרו כדי למנוע מהגרמנים למצוא אותו. צ'מברלין חוזר לבריטניה ונותן את נאום השלום המפורסם שלו. לגאט חוזר הביתה לאשתו ולבנו, וחושף כי הוא מתכנן לעזוב את עבודתו ולהצטרף לחיל האוויר המלכותי. הכתוביות בסוף הסרט מציינות כי הסכם מינכן נכשל בסופו של דבר ומלחמת העולם השנייה מתחילה. צ'מברלין מתפטר מספר חודשים לאחר מכן, ומת זמן קצר לאחר מכן, אך לבריטניה היה יותר זמן להתכונן למלחמה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]