מיקי צועד החוצה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיקי צועד החוצה
Mickey Steps Out
פתיח הסרט
פתיח הסרט
פתיח הסרט
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני, מרסלייט גארנר, פינטו קולביג,
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 7 ביולי 1931
משך הקרנה 7 וחצי דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

מיקי צועד החוצהאנגלית: Mickey Steps Out) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1931 בבימויו של ברט גילט, אשר הופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי סרטי קולומביה. זהו הסרט הקצר השלושים בסדרת סרטי "מיקי מאוס" והשישי שיצא באותה השנה. עלילת הסרט סובבת סביב פלוטו, שבעקבות מרדף אחר חתול הוא הורס את הדייט של מיקי מאוס ומיני מאוס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי מתכונן לדייט עם מיני, אבל פלוטו לא מניח לו ולא מוכן לעזוב אותו לבד אפילו כשמיקי קושר אותו למלונה. לבסוף מיקי מגיע לביתה של מיני ובעזרתו של פלוטו הוא מציץ מבעד לחלון ומתבונן במיני המנגנת בפסנתר. לאחר שמיקי שורק לצד הקנרית וגוזליה של מיני, פלוטו מבחין בחתול רחוב ומתחיל לרדוף אחריו, משאיר את ראשו של מיקי תקוע בחלון. מיני מבחינה במיקי המבויש ומכניסה אותו פנימה, והאחרון רוקד לצלילי מנגינתה.

המרדף של פלוטו אחר החתול ממשיך מהחצר היישר לתוך הבית וגורם להרס מוחלט. קודם השניים נכנסים לתוך הפסנתר, משמידים את הפיאנולה, מפילים את מיקי ושלל חפצים ורהיטים, קורעים את השטיחים ולבסוף, לאחר שהחתול התגרה בפלוטו, הם מחריבים את הקמין ומפזרים פיח לכל עבר. כאשר כולם מכוסים פיח מיני קוראת "מיקי", מיקי קורא "מיני", פלוטו קורא "מאמי" והחתול קורא "וופי" (Whoopee; קריאה המבטאת התרגשות ושמחה פרועה).

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסצנה האחרונה, אשר נחתכה במספר הוצאות של הסרט, כאשר הדמויות מכוסות בפיח, פלוטו קורא "מאמי" (Mammy), זוהי התייחסות להופעת השחרת הפנים המפורסמת של אל ג'ולסון "My Mammy". בנוסף זו הפעם האחרונה שדמותו של פלוטו דיברה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספרו "הסרטים של מיקי: סרטי הקולנוע של מיקי מאוס", הייס גרוב כותב: "זהו הראשון מבין כמה סרטיו המצוירים של מיקי מאוס שמורכב חצי ממופעים מוזיקליים וחצי מבדיחות. מיקי מבקר את מיני, אבל פלוטו, שנאלץ להישאר בפנים, עוקב אחריו וגורר את מלונתו לביתה של מיני. תחילה, מיקי ומיני מבצעים את שגרת השירה-וריקוד הרגילה שלהם, אבל כשפלוטו רודף אחרי חתול, המוזיקה שלהם נקטעת ואחריה רצף מהיר של צחקיקים של פלוטו והחתול הורסים את הבית כשבשיאו בדיחת השחרת פנים. 'מיקי צועד החוצה' מכיל ללא ספק את הפינאלה הראשון שבנוי היטב בהיסטוריה של דיסני. זה לפחות הראשון בסדרה של סרטים המסתיימים בהרס מוחלט. פלוטו שוב היה גורם לחורבן ב'מיקי מקוצץ' ו'נער המצרכים'. מאוחר יותר, הרס ייגרם על ידי חתלתולים קטנים (למשל 'היתומים של מיקי') ועכברים יתומים (כמו 'הסיוט של מיקי'). 'מיקי צועד החוצה' עשה שימוש חוזר בקטע מ'מסיבת יום ההולדת' כאשר מיקי עם האקווריום על ראשו".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]