לדלג לתוכן

מישה מיכאל זרצקל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מישה מיכאל זרצקל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1980 (בן 44 בערך)
ברית המועצותברית המועצותברית המועצות, רוסיה, רוסטוב
תאריך עלייה 2000
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
סוגה מוזיקה קלאסית
כלי נגינה פסנתר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מישה מיכאל זרצקל (נולד ב-1980 ברוסטוב, רוסיה) הוא פסנתרן ישראלי.

זרצקל נולד ב-1980 ברוסטוב שברוסיה והחל את לימודי הנגינה בפסנתר בגיל שבע. בגיל עשר עבר לבית הספר למוסיקאים צעירים מחוננים על שם צ'ייקובסקי במוסקבה.

זרצקל זכה בפרס ראשון בתחרות על שם סקריאבין במוסקבה בשנת 1995. כמו כן זכה בפרס בתחרות על שם עמנואל דורלט באנטוורפן ובתחרות בפוצסרדה, ספרד. בשנת 2008 זכה במקום ראשון בתחרות פסנתר באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים ובפרס רביעי בתחרות במונטריי, מקסיקו.

בשנת 2000 עלה לישראל בגפו. ב-2011 זכה זרצקל בתחרות הקונצ'רטו באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים ובעקבות הזכייה ניגן כסולן עם התזמורת של האקדמיה תחת שרביטו של המנצח איתן גלוברזון.

זרצקל למד אצל פרופסור וסילי ירמוקוב במוסקבה ובישראל למד אצל ריטה ליסוחין ואצל פרופסור יצחק כץ. הוא המשיך את לימודיו אצל פרופסור ירון רוזנטל, פרופסור בנג'מין אורן וויקטור דרביאנקו.

הוא מרבה להופיע כסולן עם תזמורות בארץ ובעולם והוא מנגן ברסיטלים רבים. השתתף בפסטיבלים רבים בישראל ובעולם. הוא מופיע כסולן עם התזמורות הסימפוניות של ראשון לציון, רעננה, אשדוד, ירושלים וחיפה.

הוא זוכה במלגה מטעם "צפונות תרבות" מתחילת דרכו בארץ. כמו כן העמותה הפיקה תקליטור בנגינתו שזכה לביקורות מצוינות.[1][2][3]

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.