עמוס טלמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמוס טלמון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 באוגוסט 1952 (בן 71)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמוס טלמון (נולד ב-15 באוגוסט 1952) הוא מנצח ואיש עסקים ישראלי, החל משנת 2003 הוא המנהל האמנותי של הסדרה הסימפונית הגדולה בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלמון נולד בישראל לאב יליד לודז' ולאם ילידת וינה.[1] הוריו טיפחו בו עניין רב במוזיקה. במשך שנים רבות עבד בעסק משפחתי לסחר בינלאומי לחומרי גלם ולנייר, ואחר כך ניהל והרחיב אותו (Talmon Trading Co..Ltd Herzliya). הוא סיים תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב. זמן רב לא מימש טלמון את כישוריו המוזיקליים.

בשנת 1999, כשהיה בן 48, התחיל טלמון את הקריירה המוזיקלית שלו, אחרי לימודי ניצוח בשנות ה-90 בהדרכתם של איתי טלגם, גל אלתרוביץ' וזאב דורמן.

בשנת 2000 קישר טלמון את שמו בקרן שהקים, "מלאכי המוזיקה הרצליה", שנועדה לקדם את הכישרונות המוזיקליים הצעירים בישראל. החל משנת 2003 הוא מנהל ברציפות את הסדרה הסימפונית הגדולה בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה.

במהלך שנות הקריירה שלו, בתחילת המאה ה-21 ניצח טלמון על תזמורות רבות בישראל: התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הקאמרית הישראלית, תזמורת האופרה הקאמרית ובארצות רבות, למשל: התזמורת הסימפונית האיטלקית (באולם ורדי במילאנו), התזמורת הסימפונית של רשות השידור הצ'כית, התזמורת הפילהרמונית של פראג, הפילהרמונית הסלובקית בברטיסלבה, התזמורת הסימפונית של ציריך (ב"טונהאלה" של ציריך (אנ')), התזמורת הקאמרית של פירנצה, התזמורת הסימפונית של רדיו ורשה, התזמורת הפילהרמונית של מקסיקו סיטי, התזמורת הסימפונית של ניו אינגלנדקרנגי הול), התזמורת הסימפונית של מינכן (באולם גסטייג (אנ')), התזמורת הקאמרית של וירטמברג בהיילברון, קולגיום סינפוניקום ונטו, התזמורת הסימפונית בבלגרד, התזמורת הסימפונית של סלוניקי. הופיע גם בבייג'ינג, בטאיפיי, בסיאול, בארמניה, בפסטיבל המוזיקלי גבלה באזרבייג'ן, בפסטיבל הסתיו של טביליסי, בפסטיבל צ'סקי קרומלוב בצ'כיה ובפסטיבלים אחרים.

בפעילותו כמנצח מעדיף טלמון בעיקר רפרטואר סימפוני קלאסי ורומנטי. כמו כן הוא כולל בהופעותיו מוזיקה מאת מלחינים יהודים וישראלים ומלחינים בני הארצות השונות במזרח אירופה, באסיה ובאמריקה הלטינית שבהן הופיע.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלמון היה נשוי בעבר לאורלי, פסיכולוגית, ממנה התגרש. הוא התחתן בשנית עם אשתו הנוכחית, אודליה, סוכנת נסיעות. השחקנית טל טלמון היא בתו מנישואיו הראשונים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ראיון של נבו זיו עם טל טלמון במוסף "7 לילות" ב-22.4.2016, ע' 18 ("ברירת המחדל שלי היא להיות...")

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ראיון עם עמוס טלמון באתר התזמורת הסימפונית של רשות השידור בפראג, 19 באוקטובר 2009 (באנגלית)