מליח ג'וודט אנדאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מליח ג'וודט אנדאי
Melih Cevdet Anday
לידה 13 במרץ 1915
איסטנבול, האימפריה העות'מאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 28 בנובמבר 2002 (בגיל 87)
איסטנבול, טורקיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה טורקיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Gazi Anadolu Lisesi עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם ספרותי Garip עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מֶלִיח גֶ'וְודֶט אַנְדָאי (בטורקית: Melih Cevdet Anday;‏ 19152002) היה משורר, סופר, מתרגם, מחזאי, ספרן, עיתונאי, עורך דין ומורה טורקי. הודות ליצירתו הפורייה ועטורת הפרסים נחשב לאחד מפורצי הדרך החשובים ביותר בשירה הטורקית של המאה העשרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מליח ג'וודט אנדאי נולד באיסטנבול בשנת 1915 ומת בעיר הולדתו בשנת 2002. בשנת 1931 עבר עם משפחתו לגור בעיר אנקרה, ולימים עזב את טורקיה כמלגאי במטרה ללמוד סוציולוגיה בבלגיה, אולם נאלץ לחזור למולדתו בשנת 1940 לאחר שגרמניה פלשה לטורקיה. עם שובו לארצו עבד במשך כעשור כיועץ פרסומים במשרד החינוך הטורקי. לאחר מכן עבד כספרן בספרייה העירונית של אנקרה, ובמקביל לכך החל בקריירה עיתונאית. במחצית השנייה של שנות החמישים עסק בהוראה בקונסרבטוריון העירוני של איסטנבול, ואילו במחצית השנייה של שנות השישים שימש אחד מחברי הוועד המנהל של רשות השידור בטלוויזיה הטורקית. עם פרישתו הסופית ממשרתו כמורה בקונסרבטוריון, קיבל מינוי רשמי לתפקיד הנספח התרבותי של טורקיה במשרד הראשי של אונסק"ו בפריז, ושימש בתפקיד זה עד לתחלופה בממשלה הטורקית.

במשך שנות יצירתו הספרותית ראו אור תריסר קובצי שירה, שבע יצירות סיפורת, ארבעה מחזות, ספר זיכרונות וחמש-עשרה מסות פרי עטו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מליח ג'וודט אנדאי בוויקישיתוף

משיריו בתרגום לעברית של רמי סערי