מפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית ברומניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית ברומניה
Partidul Democraţiei Sociale din România
מדינה רומניה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1992 – 16 ביוני 2001 (כ־9 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
נוצרה מתוך החזית הדמוקרטית להצלה לאומית
התמזגה לתוך המפלגה הסוציאל-דמוקרטית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
יון איליאסקו, נשיא רומניה לשעבר מטעם מפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית ברומניה

מפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית ברומניהרומנית: Partidul Democraţiei Sociale din România, בראשי תיבות: PDSR) הייתה מפלגה פוליטית ברומניה.

המפלגה נוצרה ביולי 1993, כאשר החזית הדמוקרטית להצלה לאומית שינתה את שמה למפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית ברומניה וקלטה לתוכה את המפלגות Partidul Solidarității Sociale (מפלגת הסולידריות הסוציאלית), Partidul Republican (המפלגה הרפובליקנית) ו-Partidul Cooperatist (מפלגת הקואופרציה). במקביל בוצע המיזוג בקליטה עם מפלגת הסולידריות החברתית, המפלגה הרפובליקנית, המפלגה השיתופית והמפלגה הדמוקרטית הסוציאליסטית של רומניה. בשלטון בבית המחוקקים 19921996, ה-PDSR סבלה מתהליך שחיקה קשה והפסידה בבחירות בסתיו 1996. בין השנים 1996–2000, ה-PDSR הייתה באופוזיציה. באותה תקופה היא צברה ניסיון חשוב ביותר ובנתה באופן מציאותי ופרגמטי את האסטרטגיה שלה לחזור לשלטון.

בשנת 2001, כדי שיוכלו להיות חברים באינטרנציונל הסוציאליסטי, התאחדה מפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית ברומניה עם Partidul Social-Democrat Român (המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הרומנית) בשם Partidul Social Democrat (המפלגה הסוציאל-דמוקרטית). בקונגרס באפריל 2005 מונתה ההנהגה החדשה של המפלגה, והנשיא החדש מירצ'ה גאואנה הצהיר על רצונה של PSD לגבש את בסיס הדוקטרינה שלה ולהקים אופוזיציה בונה בתקופה הבאה. תקופה של מיצוב מחדש פוליטי ומבני, שבאה לכיוון מודרניזציה. מספר מנהיגים, שחלקם נחקרו על ידי מערכת המשפט, עזבו את המפלגה או הודחו מתפקידם. הקונגרס שנערך ב-10 בדצמבר 2006 אישר מחדש את מירצ'ה גאואנה כנשיא PSD, והביא להנהגת המפלגה צוות צעיר ודינמי, המציין את סוף תקופת המשבר של המפלגה.[1]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Istoria Partidului Social Democrat, filosofiepolitica.wordpress.com