מרכז חינוך בנושא השואה (יפן)

מרכז חינוך בנושא השואה
ホロコースト記念館
מידע כללי
סוג מוזיאון להנצחת השואה
מיקום פוקויאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים כנסיית ישו הקדושה עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על ההקמה
תקופת הבנייה ? – 17 ביוני 1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פתיחה רשמי 17 ביוני 1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 34°31′15″N 133°21′28″E / 34.520833°N 133.357667°E / 34.520833; 133.357667
http://www.urban.ne.jp/home/hecjpn/indexENGLISH.html האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרכז חינוך בנושא השואהיפנית: ホロコースト記念館; באנגלית: Holocaust Education Center), הוא מוזיאון לזכרם של 1.5 מיליון הילדים היהודים בשואה.

המרכז נמצא בעיר פוקויאמה שבמחוז הירושימה ביפן. הוא הוקם בשנת 1995, על ידי כנסיית ישו הקדושה של אגודת הנוצרים היפנים ידידי ישראל (הידועה גם בשם "בית שלום יפן"). בשנת 2007 עבר לביתן חדש שנבנה לזכרו של האב טקג'י אוצוקי, מייסד הקהילה.

זהו המרכז החינוכי הראשון ביפן עבור ילדים בנושא השואה. הוא נועד להעלות את המודעות לחשיבות של קידום השלום העולמי בקרב אנשים צעירים.

חדרים במרכז[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכניסה למרכז ישנה ספריה המכילה ספרים ומדיה אודות השואה ביפנית ובשפות אחרות. במרכז ישנו חדר ילדים, המשמש לפעילות וליצירה. בחדר נמצאים ספרי ילדים אודות השואה, לשימושם החופשי של הילדים. כמו כן, ישנו אולם הרצאות המכיל במה קטנה ופסנתר. הוא משמש גם כגלריה לציורים בנושא השואה.

במרכז התצוגה ישנו חדר זיכרון המכיל נעל של ילד שנספה בתאי הגזים, כסמל ל 1.5 מיליון הילדים שנספו בשואה. החדר משמש להתייחדות ולקיום טקסי זיכרון.

תצוגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק מהתצוגה במרכז חינוך בנושא השואה נמצאים 6 עמודים שקופים - לזכר 6 מיליון היהודים שנספו בשואה. עמודים אלו מלאים ב-1.5 מיליון חרוזים המסמלים כל אחד מהילדים שנספו בשואה.

במרכז החינוך לשואה מוצגים פריטים שנתרמות על ידי קהילות יהודיות באירופה וישראל, כמו גם פריטים שנתרמו על ידי משפחתה של אנה פרנק.

התצוגה ממוקמת בקומה השנייה של הבניין. היא מכילה מוצגים ותמונות מימי השואה.

לקראת סיום התצוגה במרכז מוצבים שישה עמודים שקופים על רקע מגן דוד עשוי עץ, לזכר שישה מיליון היהודים שנספו בשואה. עמודים אלו מלאים ב-1.5 מיליון חרוזים המסמלים את כל אחד מהילדים שנספו בשואה.

בחצר האחורית של המרכז מוצג פסל של אנה פרנק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]