משה בן-משה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף משה בן מוש)
משה בן-משה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1947 (בן 77 בערך)
תל אביב, פלשתינה (א"י) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משה בן-משה (נולד ב-1947; ידוע בכינוי בן מוש), הוא מוזיקאי, גיטריסט ומלחין ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן-משה נולד בשכונת שבזי בתל אביב. כשהיה בן 16 לימד אותו משה משומר מצמד השובלים לנגן במנדולינה, לאחר שנפגשו בהופעה. בהמשך למד לנגן גם בבוזוקי. בן מוש הצטרף כנגן להופעות "השובלים". בשנת 1969 הקים עם דקלון, חבר נעוריו, את להקת צלילי הכרם (שנקראה גם "דקמוש"- הלחם של דקלון ובן מוש). בשנת 1970 שהה בלונדון, בה למד לנגן בגיטרה ובמכונת תופים. ללהקה הצטרפו בהמשך המתופף ניסים שושן, דב הסקסופוניסט וגם הקלידן חיים חדד-הדר.

בשנת 1975 יצא לאור תקליטם הראשון של צלילי הכרם, בהפקת האחים ראובני ובעיבודו של יגאל חרד. תקליט זה יצא במקביל לאלבומם של צלילי העוד. בן מוש ניגן בגיטרה בלהקה שהוציאה כמה אלבומים. ב-1979 נפרד הצמד בסוף סבב הופעות בלונדון שארך כשלושה חודשים, ובסיומו נשאר דקלון להתגורר בעיר הבריטית. חיים משה הצטרף כסולן של הצמד במקום דקלון. לאחר כחצי שנה חזר דקלון וההרכב פעל בצורה זו עוד כשנתיים. ההרכב התפרק לאחר צאת התקליט "יום שישי הגיע" בשנת 1981.

בשנת 1983 בן-מוש הפיק מוזיקלית וניגן באלבום הפריצה "אהבת חיי" של חיים משה, בו נכללו הלהיטים "לינדה לינדה", "הגיטרה" וכן שיר הנושא. לאחר הצלחת האלבום עזב חיים משה את בן-מוש ועבר לניהולו של האמרגן אשר ראובני. בשנת 1984 גילה בן-מוש את הזמר הצעיר ישי לוי והפיק מוזיקלית את אלבום הבכורה שלו "חפלה עם בן-מוש עם הסולן ישי לוי". האלבום שכלל מחרוזות להיטים שהתפרסמו בביצועם של זמרים אחרים, זכה להצלחה מסחרית גדולה.

באמצע שנות ה-80, הקים בן-מוש חברת הפקות והוצאת אלבומים יחד עם אחיו אביגדור. החברה ואולפן ההקלטות שכנו בקרבת התחנה המרכזית בתל אביב בשדרות הר-ציון 23. הוא הפיק ועיבד מוזיקלית את שני אלבומיו הראשונים של אלי לוזון, ובהם השירים "איזו מדינה", "אנא אלי", "ילדה" ו"הנשמה".

בשנות ה-80 היה שותף ליצירת שירים בביצוע זוהר ארגוב וביניהם השירים "הפרח בגני", "סוד המזלות", ו"להיות אדם".

בשנת 1986 עיבד (יחד עם יגאל חרד) את אלבומו השני של ישי לוי "הנה בא היום", בו בלטו 2 להיטי ענק בהם ניגן סולואים מרשימים: "חלום" ו"רעיה". עוד באותה שנה ניגן והיה שותף ללחן של שיר הנושא של אלבומו של זוהר ארגוב, "להיות אדם".

ב-1987 עיבד 3 שירים לאלבום הבכורה של נתי לוי "שלום נערתי", בהם השיר שהפך ללהיט הגדול ביותר מתוכו, "סוכר", וכן ניגן באלבומו של גבי פרחי, "בואי יפהפייה".

בשנת 1989 הוציא 'בן-מוש' בחברת ההפקות שלו את אלבום הפריצה "בגלל הרוח" של שלומי שבת, שמתוכו הצליחו להיטים רבים, בהם שיר הנושא והמחרוזת "מרגריטה". ב-1990 עיבד את כל שירי אלבומו השני של עופר בדיחי "אהבה חדשה" וכן עיבד 2 שירים לאלבום הבכורה של יואב יצחק, "זה הזמן לסלוח". עוד באותה תקופה ניגן בגיטרות באלבום הבכורה של אביבה אבידן, "יהיה בסדר".

ב-1991 הפיק מוזיקלית ועיבד (יחד עם דודו מויאל) את האלבום הכפול "חפלה עם דקלון ובן-מוש", שכלל מחרוזות לשירים מוכרים.

ב-1992 ניגן בהקלטות אלבומו של ישי לוי, "עלם חמודות", ובאלבום הסולו השני של אביהו מדינה, "מה יהיה".

בן מוש נישא בשנת 1993.

ב-1994 הלחין ועיבד את מרבית שירי אלבומו של אהרון ירימי, "קומו נעלה".

ב-1998 עיבד את שירי אלבומו הבא של אהרון ירימי, "חפלה עם בן מוש".

בשנת 2000 עיבד וניגן באלבומו השלישי של רונן עניא, "בראש אחר - עם בן מוש", שכלל מחרוזות של שירים מוכרים.

בשנת 2002 הפיק אלבום איחוד לצמד השובלים.

בן-מוש מופיע ומנגן בהופעות של הזמרים אוריאל שלומי ואהרון ירימי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]