משחקי ילדים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משחקי ילדים
Mean Creek
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי ג'ייקוב אהרון אסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריק רוזנטל, סוזן ג'והנסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ייקוב אהרון אסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מדליין גאבין
שחקנים ראשיים רורי קאלקין
ראיין קלי
סקוט מקלוויץ
טרוור מורגן
ג'וש פק
קרלי שרודר
מוזיקה tomandandy
צילום שרון מאיר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Whitewater Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 בינואר 2004 (סאנדנס)
14 במאי 2004 (קאן)
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט נעורים, סרט פשע, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 500,000‏$
הכנסות 603,951‏$
הכנסות באתר מוג'ו meancreek
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משחקי ילדיםאנגלית: Mean Creek) הוא סרט דרמה אמריקני משנת 2004 בכיכובם של רורי קאלקין, ג'וש פק, ראיין קלי, סקוט מקלוויץ, טרוור מורגן וקרלי שרודר.

הסרט עוסק בחבורת נערים שמחליטה להתנקם בבריון של בית ספרם, אך בעקבות תאונה מחרידה במהלך "מבצע הנקמה" על הנערים ללמוד לקחת אחריות על מעשיהם.

הסרט צולם בסט צנוע באזור העיר אורגון.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סם הביישן (מגולם על ידי רורי קאלקין) מספר לאחיו הגדול רוקי (מגולם על ידי טרוור מורגן) שבריון בית הספר, נער רחב משקל בעל דיסלקסיה בשם ג'ורג' (מגולם על ידי ג'וש פק) מתעלל בו. רוקי בתגובה מחליט לרקום תוכנית על מנת לנקום בג'ורג'.

במהלך אימון כדורסל סם מזיז את מצלמת הווידאו של ג'ורג' ממקומה. בתגובה לכך, ג'ורג' תוקף את סם.

רוקי מאחד את חבריו קלייד (מגולם על ידי ראיין קלי) ומרטי (מגולם על ידי סקוט מקלוויץ) על מנת שאלו יעזרו לו בתוכניתו. קלייד הוא נער ביישן שעובר התעללות מילולית מצד מרטי עקב משפחתו הלא רגילה של קלייד שכוללת בתוכה שני אבות גאים. מרטי הוא נער אלים החווה טראומה נפשית בעקבות התאבדות אביו שנים קודם לעלילה.

התוכנית של רוקי כוללת יציאה לשייט עם ג'ורג' על מנת לחגוג את יום ההולדת של סם שבמהלכו הם יגרמו לג'ורג' להתפשט כחלק ממשחק "אמת או חובה" ויגרמו לו לחזור הביתה עירום.

סם מזמין את חברתו מילי (קרלי שרודר) לשיט אך מסתיר ממנה את התוכנית עד הגעתם לאגם. מילי מסרבת לקחת בתוכנית חלק עד שסם מבטיח לה לבטל את כל העסק, מה שהוא אכן עושה. סם מבקש מרוקי להפסיק ולמרות חוסר רצונם הם מבטלים את התוכנית. במהלך השיט ג'ורג' מנסה לשעשע את כולם בבדיחות (מה שלא עובד) והחבורה מגלה שלמרות אופיו הבריוני של ג'ורג', הוא בסך הכל אדם בודד שמנסה להתקבל בחברה.

במהלך השיט מרטי מחליט להתחיל משחק "אמת או חובה" למרות התנגדות החבורה. לאחר שג'ורג' משפריץ על מרטי עם רובה מים הוא מספר בדיחה על אביו של מרטי בלי לדעת שזה נושא רגיש. מרטי בתגובה מתעצבן ומספר לג'ורג' שכל השייט היה בעצם מזימה על מנת להשפיל אותו. ג'ורג' הכועס מתחיל לרדת על החבורה ועל אביו המת של מרטי. מרטי הכועס מכה את ג'ורג' ורוקי, שמנסה לעצור את הריב מפיל בטעות את ג'ורג' מהסירה. החבורה צופה בהלם בג'ורג' שלא יודע לשחות ומנסה לצוף אך מכה בראש ממצלמת הווידאו שלו גורמת לו לשקוע. לאחר כמה דקות גופו של ג'ורג' נסחף לחוף והחבורה מנסה לבצע בו החייאה אך ללא הועיל.

החבורה מבועתת מהמעשה ופוחדת שיאשימו אותם ברצח. הם קוברים את גופתו של ג'ורג' המת בחוף וקלייד מתרץ את הכל בכך שזו הייתה תאונה. מרטי מספר לחבורה שהם יכולים להתחמק מעונש כיוון שג'ורג' לא סיפר לאמו לאן הוא הלך ולכן היא אינה יכולה להאשים אותם, בעקבות זאת החבורה מחליטה לשמור על פרופיל נמוך.

החבורה נפגשת בביתו של סם ומחליטה לקחת אחריות על מעשיהם ולהסגיר את עצמם. מרטי מסרב ומרגיש נבגד, הוא לוקח מאחיו את אקדחו ואת רכבו, מבצע שוד בתחנת דלק ונמלט. שאר החבורה הולכת לביתו של ג'ורג' ומספרת לאמו את האמת.

בסוף הסרט מופיע סם בחדר החקירות במשטרה בו הוא מספר את כל מה שאירע. המשטרה לאחר מכן מוצאת את הקלטת ממצלמת הווידאו של ג'ורג'. בסצנה האחרונה נשמע קולו של ג'ורג' דרך הקלטת בה הוא מספר על חלומו להפוך ליוצר סרטים דוקומנטריים על חיו. ברקע סם מתבונן בשריף מוביל את גופתו של ג'ורג' מהבור שהם חפרו באגם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
רורי קאלקין סם מריק אחיו הצעיר של מרטי
ג'וש פק ג'ורג' טוני בריון בבית הספר של סם
ראיין קלי קלייד חברו של מרטי
סקוט מקלוויץ מרטי בלנק אחיו הגדול של סם
טרוור מורגן רוקי מריק חברו של מרטי
קרלי שרודר מילי אהובתו של סם

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לשבחים מרוב המבקרים וקיבל 90% דירוג חיובי באתר "Rotten Tomatoes". המבקר רוג'ר איברט מהעיתון "שיקגו טיימס" כתב עליו: "הסרט בהתחלה נראה נורא פשטני אך בהמשך מתגלה שזהו סרט על בחירות גורליות ועל הפחד והלחץ החברתי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]