משלחת מס' 30 לתחנת החלל הבין-לאומית



משלחת מס' 30 (באנגלית: Expedition 30) הייתה משלחת לתחנת החלל הבין-לאומית שפעלה במשך 157 ימים, מ-21 בנובמבר 2011 ועד ל-27 באפריל 2012. מפקד המשלחת היה דניאל ברבנק מארצות הברית.
הרכב המשלחת
[עריכת קוד מקור | עריכה]| שם | תפקיד | חללית הגעה | 21.11.2011–23.12.2011 | 23.12.2011–27.04.2012 | חללית חזרה | הערות |
|---|---|---|---|---|---|---|
| מפקד המשלחת | סויוז TMA-22 | סויוז TMA-22 | חבר משלחת מס' 29 ו-30 | |||
| מהנדס טיסה | סויוז TMA-22 | סויוז TMA-22 | חבר משלחת מס' 29 ו-30. מפקד חללית "סויוז TMA-22" | |||
| מהנדס טיסה | סויוז TMA-22 | סויוז TMA-22 | חבר משלחת מס' 29 ו-30 | |||
| מהנדס טיסה | סויוז TMA-03M | סויוז TMA-03M | חבר משלחת מס' 30 ו-31. מפקד חללית "סויוז TMA-03M" | |||
| מהנדס טיסה | סויוז TMA-03M | סויוז TMA-03M | חבר משלחת מס' 30 ו-31 | |||
| מהנדס טיסה | סויוז TMA-03M | סויוז TMA-03M | חבר משלחת מס' 30 ו-31 |
פעילות המשלחת
[עריכת קוד מקור | עריכה]פעילות המשלחת החלה ב-21 בנובמבר 2011 עם עזיבת חללית סויוז TMA-02M בה היה מפקד המשלחת מס' 29 מייקל פוסום וחלק מצוותו. בשלב ראשון המשלחת כללה 3 אנשים שהיו חלק של משלחת מס' 29.
ב-21 בדצמבר בוצע תצפית על שביט C/2011 W3 והתגלה שהיא גדולה מהצפוי.
ב-23 בדצמבר לתחנת החלל הגיע חללית סויוז TMA-03M עם 3 חברי המשלחת החדשים. היא התחברה למודול "ראסווט".
בתחילת ינואר 2012 התברר שקיימת בעיה טכנית עם שיגור חללית סויוז TMA-04M ולכן משך פעילות המשלחת הוערך בכחודש עד לאפריל 2012.
ב-23 בינואר 2012 מתחנת החלל התנתקה חללית מטען פרוגרס M-13M שהייתה מחוברת למודול "פירס" מאוקטובר. היא נשרפה בכניסה לאטמוספירה.
ב-25 בינואר מחללית מטען שוחרר למסלול לוויין "צ'יביס M" שהגיע לתחנת החלל בחללית מטען "פרוגרס M-13M"[1]
ב-28 בינואר לתחנת החלל הגיע חללית מטען פרוגרס M-14M שהתחברה למודול "פירס". החללית הביאה כ-2,669 ק"ג אספקה. היא עזבה את תחנת החלל ב-19 באפריל 2012.
ב-16 בפברואר שקאפלרוב וקונוננקו ביצעו פעילות חוץ-רכבית. במהלך המשימה בוצע העברת מנוף למיקום חדש ו-2 ניסויים מדעים. משך הפעילות הייתה קצת מעל ל-6 שעות.
ב-23 במרץ לתחנת החלל הגיע חללית מטען ATV 3 אדוארדו אמלדי שהתחברה למודול "זבזדה". החללית הביאה כ-5,356 ק"ג אספקה. היא עזבה את תחנת החלל בספטמבר 2012.
ב-19 באפריל חללית מטען "פרוגרס M-14" נותקה מתחנת החלל. מספר ימים היא טסיה במסלול סביב כדור הארץ תוך ביצוע תצפיות מדעיות. לאחר מכך החל תהליך ירידה ממסלול ושריפה באטמוספירה.
ב-22 באפריל לתחנת החלל התחברה חללית מטען פרוגרס M-15M שהתחברה למודול "פירס". החללית הביאה כ-2,300 ק"ג אספקה. היא עזבה את תחנת החלל ביולי 2012.
ב-27 באפריל ברבנק, שקאפלרוב ואיוונישין נכנסו לחללית סויוז TMA-22 וחזרו לכדור הארץ. אחריות על תחנת החלל עברה למשלחת מס' 31.
חברי המשלחת ביצעו מספר רב של ניסויים מדעים בתחומים שונים.
קישורים חיצוניים
[עריכת קוד מקור | עריכה]
אתר האינטרנט הרשמי של משלחת מס' 30 לתחנת החלל הבין-לאומית
הערות שוליים
[עריכת קוד מקור | עריכה]| תחנת החלל הבין-לאומית - משלחות | ||
|---|---|---|
| 2000–2004 | משלחת 1 • 2 • 3 • 4 • 5 • 6 • 7 • 8 • 9 • 10 | |
| 2005–2009 | משלחת 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • 21 • 22 | |
| 2010–2014 | משלחת 23 • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38 • 39 • 40 • 41 • 42 | |
| 2015–2019 | משלחת 43 • 44 • 45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • 51 • 52 • 53 • 54 • 55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • 61 | |
| 2020–2024 | משלחת 62 • 63 • 64 • 65 • 66 • 67 • 68 • 69 • 70 • 71 • 72 | |
| 2025–הווה | משלחת 73 • 74 • 75 | |